Nereye Varacak Bu Loot Box Sistemi? Electronic Arts’a İnansak mı? Nereye Varacak Bu Loot Box Sistemi? Electronic Arts’a İnansak mı?
Nereye varcak bu Loot Box Sistemi. En çok ağzı yanan firma EA artık tamam loot box yok diyor? Peki inansak mı? Nereye Varacak Bu Loot Box Sistemi? Electronic Arts’a İnansak mı?

Electronic Arts Battlefront 2 ile çok çılgın bir loot box faciası yaşamıştı. Bu facia sonrasında artık iyice herkes tarafından “Yeter” denilmeye başlandı.

Ancak bunu yapan sadece EA değildi sonuçta, senelerdir bir çok firma bunu yapıyordu, hatta yapmaya da devam ediyor. Ancak işi sadece kozmetik kısmında bırakan firmalar bu loot box taşlamalarından çok da etkilenmemişlerdi. Çünkü kozmetik kısmı tamamen oyuncunun kendi keyfine, zevkine kalan bir seçimdi. Ancak oyun içi ilerlemeyi, kuvvetlenmeyi ve benzeri durumları sağlayan ögeler içeren bu kutucukların yer aldığı oyunlar ve firmalar dediğimiz gibi, taş yağmuruna tutuldular. 

Her ne kadar sadece kozmetik içeren kutular olsalar bile bu sistem yüzünden oyuncular çok beğendikleri o kozmetiklere erişmek için derin kuyu içerisine paralarını durmaksızın atıyorlar. Bu derin kuyuların dibi ise tabii ki bu firmaların kasasına erişiyor.

Açık konuşalım, şimdiye kadar bu sistemi “ha neyse o zaman iyi” dedirtecek şekilde düzenleyen bir Ubisoft oldu sanıyoruz ki. Ubisoft Tom Clancy’s Wildlands‘e getirdiği kutu sisteminde aynı şeyden bir tane daha çıkmayacak şekilde yani duplicate gelmeyecek şekilde ayarladı (Bir benzeri Rainbow Six: Siege için de var). Yani 200 kutu varsa 200 alım sonunda alacak kutu kalmayacak ve maksimum içeriğe erişilmiş olacaktı. Üstelik bu kutuları sadece gerçek para ile değil oyun içi kazanılan puanlar ile de açabiliyor oyuncu (hem öyle kırıntı gibi de değil, zaman ayırıp oynayınca bolca verilen puanlar).

“Peki neden bolca puan veriyor ya da gerçek para ile satın alma seçeneği koyuyor da bu kutu içeriklerini tek tek isteğe göre alınabilir şekilde yapmıyor?” Diye sormadan da edemiyor tabii insan. Cevap tabii ki basit, neden 200 kutu satmak ya da 200 kutu alabilecek puanı biriktirmek için haftalarca oyununu oynatmak varken 20 tane kozmetik satıp oyuncuya daha az para, daha az zaman harcama şansı versin ki?  Ancak umarız ki tez zamanda tamamen yok olur bu kumar sistemi.

Neyse, bu sistemi görünce en azından bu da güzel bir adım şu loot box konusunda demiştik. Çünkü kabul edelim loot box sistemi kumar gibi olmaz, yani para harcatmaz ve sadece oyun içi toplanan puanlar ile alınabilir hale gelir ise, aslında oyunu daha çok oynamak için ekstra bir bahane haline de geliyor. 

EA ders çıkardı mı?

Tekrar EA’a dönelim, bu loot box sisteminden en büyük zararı onlar gördü ve uzun zamandır da Star Wars: Battlefront 2’den çok şey öğrendiklerini dile getiriyorlar. Ancak hepimiz artık o kadar alıştık ki EA’dan birilerinin çıkıp “çok şey öğrendik, bak bir daha olmayacak söz” demesine. Bu sefer ne kadar öğrendiklerini GamesIndustry’e anlatmışlar.  Ancak GamesIndustry’e bahsettikleri yeni sisteme gelmeden önce bi hatırlatma yapmakta fayda var. EA’nın dili çok pis yandı bu son macera ile. Firma satışlardan beklendiği alamadı, hisseleri düştü falan, bir ton olay. Fakat EA bu yaşadıklarından ders çıkarmayı bildi mi hiç emin değilim (Hatta GamesIndustry’e söylediklerinden sonra bile emin değilim ben). Nedeni ise bize geçtiğimiz aylarda Battlefield V için açıklanan Airlift sistemi her ne kadar sadece pre-order ve delux edition alan oyuncular için 20 adet kozmetik eşyası olacak diye geçiyor olsa da üstü kapalı şekilde loot box sisteminin habercisiydi. 



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.