Nereye Varacak Bu Loot Box Sistemi? Electronic Arts’a İnansak mı? Nereye Varacak Bu Loot Box Sistemi? Electronic Arts’a İnansak mı?
Nereye varcak bu Loot Box Sistemi. En çok ağzı yanan firma EA artık tamam loot box yok diyor? Peki inansak mı? Nereye Varacak Bu Loot Box Sistemi? Electronic Arts’a İnansak mı?

Ancak geçtiğimiz günlerde Matt Bilbey, ki kendisi firmanın Stratejik Büyümeden Sorumlu Başkan Yardımcısı oluyor. Firmanın Baş Tasarım Sorumlusu Patrick Soderlund ile birlikte oturup oyunları ve oyuncular için neler yapacaklarını anlatmışlar. Oyunları geliştirirken yeni bir sistem uygulayacaklarından bahsetmişler. Bu sistemdeki amacında, oyunu oyuncularla birlikte test etmek ve oyunculardan aldıkları geri bildirimler ile oyunun hem adil, hem de eğlenceli olması için ellerinden geleni yapacaklarını söylemişler.

Bu noktada ben ister istemez, EA artık oyunları (hepsi olmasa da) Erken Erişim, Açık/Kapalı Beta Erişimi vs adı altında mı çıkarmaya başlayacak yani? Diye sorgulamadan edemedim. Hani zaten pre-order alım ile oyun çıkmadan x süre önce oynayın, beta oynayın gibi bir çok olayı zaten gerçekleştiriyor. Şimdi gerçekten, herhangi bir para almadan, bize (rastgele seçilen oyuncular arasından) öyle 2 gün sürmeyen adam akıllı bir alpha/beta süreci mi yaşatacak oyunları için? Merakla bekliyorum.

İkili ayrıca oyun tasarım aşamaları konusunda hükümet yetkilileriyle de görüşerek (loot box sistemi yüzünden hükümetler ile de bi papaz olma durumu vardı hatırlarsanız) onları bilgilendirdiklerini de dile getirmişler. Hükümet yetkililerinin kendilerinin oyunları nasıl tasarladığını öğrenmeleri ve yaptıkları seçimlerin nedenlerini anlamalarını istiyorlarmış. 

Açıkçası ben/biz inanmak istiyoruz.

Hatta sadece EA için değil diğer tüm firmaların loot box kumarından vaz geçeceklerine inanmak istiyoruz. EA’nın eski ve yeni hali gözler önünde, herkes eski (90’lar) EA’ı özlüyor, ancak aradığını bulamıyor. Her ne kadar oynanış ve görsellik açısından başarılı oyunlar yapıyor olsalar da aldıkları lootbox gibi kararlar, bir çırpıda yılların uğraşını yok ediyor. Eğer haberiniz yoksa, ki ilginizi kesmiş olmanız çok normal, Star Wars Battlefront 2‘de artık tüm karakterler falan da açık durumda. Oyunu almışsanız ve kütüphanenizde yatıyorsa tekrar bir yükleyip bakın derim. Oyun ilk başta olması gereken noktaya gelmiş durumda. 

Bu aralar sıkça yaşanan bir durum bu ve sizce de oldukça ilginç değil?

Geçtiğimiz günlerde de No Man’s Sky çıktığı gün olması gereken noktaya yani geldi, iki sene sonra… Keşke oyunları adam gibi bitirip çıkartsalar değil mi? Neden acele ediyorlar ki? Yoksa zamana karşı yarıştıkları için mi, yoksa aynı benzer fikirde onlarca oyun çıktığı için mi? Ya da biz oyuncular hemen çıksın da hızlıca tüketelim sevdalısı olduğumuz için mi? Neyse o da başka bir zamanın konusu olsun.

Matt Bilbey’in yukarıda bahsi geçen konuşmasına buradan daha detaylı şekilde erişebilirsiniz.

 

 



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.