Monster Hunter: World – Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? Monster Hunter: World – Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?
Monster Hunter: World oynarken karşılaşacağınız canavarlara karşı hazırlıklı olmak mı istiyorsunuz, aradığınız rehber burada! Monster Hunter: World – Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?

Monster Hunter: World uzunca bir aradan sonra nihayet PC oyuncuları için de çıkışını gerçekleştirdi. Uzunca zamandır konsol tarafında devasa canavarlara karşı mücadelelerini devam ettiren oyunculara iştahlı iştahlı bakan biz PC oyuncularına da mücadele sırası sonunda geldi çattı.

Herbiri kendisine göre özgün hareketleri, özgün özelikleri olan bir çok canavara karşı mücadele ettiğimiz Monster Hunter: World’de bu canavarlar nelerdir, nerede bulunurlar diye merak edenlere ve hatta bunları avlamakta işinizi kolaylaştıracak taktikler içeren bir rehber hazırlayalım dedik. Rehberde tabii ki bizim de şimdiye kadar devirebildiğimiz canavarlar yer alıyor olacak, her yeni avlanmış olan canavar bu rehberdeki yerini alacak, ancak merak etmeyin başlangıç olarak bir çok canavarı devirdik ve şimdiden rehberde onlara yer verdik. Yani bu rehber bütün canavarlar devrilene kadar güncellenmeye devam edecek. 🙂

Ancak eğer bütün bunları kendiniz keşfetmek istiyorsanız ve spoiler olmasın bana diyorsanız, ya şimdiden geri dönün ya da okurken dikkat edin 🙂

Great Jagras

Great Jagras’a özel bir durum değil hangi canavar olursa olsun, avlanmaya gitmeden önce kesinlikle yapmanız gereken bir iş var, o da doğru şekilde hazırlanmak. HP, stamina ve panzehirler gibi ekstraların çantaya alınması ve tabii ki güzelce doyurulmuş bir mide. Asla ama asla yemek yemeden avlanmaya başlamayın, hatta yanınıza alacağınız HP ve Stamina barına extra bonus veren yiyecek vb. şeyleri de tüketin ve ondan sonra avınızın peşine düşün.

Ancient Forest bölgesinde yer alan Great Jagras zaten ilk karşılaştıklarımız. Oyunculara giriş seviyesinde hem oyunun mekaniklerini tanıtmak hem de ilk canavarlarını rahatça avlamaları için yapılmışlar. Saldırı yapmadan evvel yapacağı hareketi açıkça belli ediyor. Örneğin direkt olarak ileri ya da yana doğru takla ile saldırı yapacağında gerilme hareketi yaparak belli ediyor, rahatça fark edersiniz. Zaten çok fazla da bir hasar vermiyor. Göbeğine, göbeğine vurarak bolca hasar çıkartabilir, midesindeki avını kusmasına sebep olarak daha da çok hasar almasını sağlayarak işinizi daha da kolaylaştırabilirsiniz.

  • Kırılabilir Bölgeleri: Kafa, göbek ve ön bacakları.
  • Zayıf Bölgeleri: Kafa ve göbek.
  • Zayıf kaldığı elementler: Ateş, Buz, Elektrik (Orjinalinde Thunder yani Gök Gürültüsü olarak geçiyor elektrik olarak çevirmeyi uygun gördüm)

Kulu-Ya-Ku

Ancient Forest, Wildspire Waste. Kulu, oyunun en şirin, komik yaratıklarından bir tanesi olabilir, ancak özel yeteneği sayesinde biraz can sıkabiliyor. Yerden kazıp çıkarttığı taşı elinde ve önünde tuttuğu için saldırıların çoğunu bu taş ile engelleyebiliyor. Kulu’yu pataklamanın en kolay yöntemi Slinger Shot kullanıp elindeki taşı düşürmekten geçiyor. Saldırı yaparken Kulu’da çok belli ediyor, yine rahatlıkla kaçabilirsiniz. 

  • Kırılabilir Bölgeleri: Kafa, ve ön uzuvlar.
  • Zayıf Bölgeleri: Kafa.
  • Sinir Bozucu Özelliği: Bazı saldırılar direkt bayılmanıza sebep olabilir.
  • Zayıf kaldığı elementler: Tüm elementler, ekstra olarak ise Su elementi.

Pukei-Pukei

Geldik oyundaki ilk zehir bırakan canavara. Ancient Forest, Wildspire Waste bölgesinde bulunabilir olan Pukei-Pukei etrafa zehir tükürüyor. Ancak bu zehir tükürme hareketi esnasında kendisini arkasından ve yanlardan savunmasız bırakıyor, yani bu saldırıyı avantaja çevirmek oldukça önemli ve aslında oldukça da basit. Ancak tek saldırısı bu değil, devasa dili ile saldırılar yapan Pukei savaşın tam ortasında kendisine av aramaya çıkabiliyor. Yani avlanıyor ve kendisini bu şekilde iyileştirmeyi deniyor. Slinger atışı ile buna engel olabilir hatta suratına atış yapabilirseniz kısa bir süreliğine kendisini sersemletebilirsiniz. Yanınıza antidote almayı unutmayın, zehir oyunun başlarında az olan canımızı pipetle çeker gibi dibe indirebiliyor.

  • Kırılabilir Bölgeleri: Kafa, kanatlar, beden, kuyruk.
  • Zayıf Bölgeleri: Kafa, kuyruk ve kanatlar.
  • Sinir Bozucu Özelliği: Savaşın ortasında yemek için uçup gitmesi.
  • Zayıf kaldığı elementler: Ateş, Buz, Elektrik


Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.