Battlefield: Hardline İncelemesi Battlefield: Hardline İncelemesi
Battlefield serisini ilk oyundan beri oynuyorum. Arada geçen Battlefield: Vietnam’da yaşadığım hayal kırıklığını saymazsam (ki o oyunu da buna rağman uzun süre oynamıştım) her... Battlefield: Hardline İncelemesi

Battlefield serisini ilk oyundan beri oynuyorum. Arada geçen Battlefield: Vietnam’da yaşadığım hayal kırıklığını saymazsam (ki o oyunu da buna rağman uzun süre oynamıştım) her oyunda kalitesini koruduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Bence Frostbite motorunun da oyuna kattığı güçle beraber seri Battlefield 4 de kalitesinin doruğuna çıkmış durumda. Oyuna gelen ek paketlerin planlanandan daha fazlasına çıkartılması ve yapımcı firmanın oyuna olan desteğini uzatacağını açıklaması da bunun en büyük kanıtı.

Gelelim elimizdeki son oyun olan Battlefield: Hardline‘a. Öncelikle bu oyunun Dead Space serisinin yapımcısı Visceral Games‘in elinden çıktığını söylemekte fayda var. Yani oyun kapalı alanların tasarımında başarılı olan bir firmaya teslim edilmiş.

Oyunun özellikle dar alanlarda geçen çok oyunculu yapısından dolayı beta testinde bir çok oyuncu tarafından Battlefield 3’ün ek paketlerinden  Close Quarters’a benzetildiği belirteyim. Yani bir çok oyuncu Battlefield: Hardline’ı aslında Battlefield 4’e çıkacak bir ek paketin “ana oyundan ayrılıp tek başına çıkartılmış versiyonu” gibi gördü. Haliyle bu eleştirinin de üstüne gidildi.

Ben de onlara katılıyordum.

TEK KİŞİLİK HİKAYE BU MU YANİ ?

Battlefield: Hardline ÇOK klasik bir senaryoyu, Holywood’un az tanınan oyuncularının eşliğinde sunuyor. Ana karakter Nick Mendoza’yı Nicholas Gonzales (Behind Enemy Lines II, SWAT II, Anacondas) yan karakterleri ise Kelly Hu (Arrow, The Scorpion King, X2: X-Men United (Lady Deathstrike), Tyson Latchford, Neil Roark (bir şey çağrıştırmadığını biliyorum) canlandırıyor. Oyunculuk vasatın üstünde ama bizim derdimiz bu değil tabii ki.

Oyunu oynamadığınızı düşünerek konuyu da biraz çıtlatayım: İyi polis-kötü-polis-ahlakı bozuk polis-düzenden yana ama gönlü kanun dışına kayan polis gibi feci klişe bir konu üzerine kurgulanmış. Şu Amerikalı’lar bizim dizilerdeki gibi orijinal fikirler yerine konudan en çok bu kadar sapabiliyorlar sanırım. Ama bunda bile senaryoda bir sürü boşluk var. Hikaye ilerlerken “bu neden böyle oldu şimdi” diyeceğiniz bir çok yer olacak. Oyunda bir iki sürpriz dışında, özellikle sonuna doğru konmuş bir sürü SAÇMA SAPAN bölüm oynayacaksınız (Beach Head diyeyim siz anlarsınız).

Senaryo, Miami’de geçiyor ve toplam 10 bölümden oluşuyor.

Fragtist-Battlefield-Hardline

SPOILER!

Oyunun son bölümünün tek düze giden senaryodan koparak sizin gönlünüz gibi hareket edebileceğiniz bir ada da geçmesi. Yani düşmanın üslerini dilediğiniz gibi temizleyebilir veya direk en son çarpışmaya gidebilirsiniz. Son çarpışmada ana kapıyı es geçip içeriye dalabileceğiniz çözümü yerleştiren tasarımcılara da ayrıca buradan uygun bir yerimle gülüyorum. Bu kadar salakça bir çözümü bir çok oyunda görmüştüm. Bir daha görmeme gerek yoktu.

SPOILER BİTTİ!



Burak Akmenek Kurucu

İlk parasını ortaokulda 64'ler dergisine makale yazarak kazanan Burak, o zamandan beri oyun ve donanım basınında yer aldı. PC Gamer,CHIP, Oyungezer, Level,Nintendo,Skyturk-Next Level TV programı gibi bir çok yayında çalışan Burak Akmenek FPS ve MMORPG tutkusundan hiç vazgeçmedi. Fragtist.com'un kurucusudur.