Diablo IV Geliştirici Güncellemesi Duyurusu Diablo IV Geliştirici Güncellemesi Duyurusu
(Haber Bülteni) Diablo IV, oyuncular tarafından en çok sorulan ve geri bildirim alan Eşya Sistemi hakkında bir güncelleme yayınladı. Eşyalar, Diablo’ya heyecan katan ve... Diablo IV Geliştirici Güncellemesi Duyurusu

(Haber Bülteni)

Diablo IV, oyuncular tarafından en çok sorulan ve geri bildirim alan Eşya Sistemi hakkında bir güncelleme yayınladı. Eşyalar, Diablo’ya heyecan katan ve diğer oyunlardan farklı kılan en önemli özelliklerden bir tanesi.

Baş Oyun Tasarımcısı Joe Shely tarafından detaylı olarak açıklanan Eşya Sistemi yeninden tasarlanmış. Sınıfların kullandığı her bir yetenekten tutun da eşyaların çantadaki görüntüsüne kadar her şeyi gözden geçirilmiş. Oyun geliştiricileri, tamamlanması için henüz çok fazla oyun testi ve çalışma gerekmesine rağmen halihazırdaki detayları meraklıları ile paylaşmayı ihmal etmiyorlar.

Bir sonraki güncelleme, yazı şeklinde değil BlizzConline etkinliği üstünden paylaşılacak. İpucu olarak; BlizzCon’da görülen kamp ateşi ekranının yeni bir versiyonu oyuncuların karşısında olabilir.

Yetenek Ağacı

Diablo IV’te yetenekleri ve pasifleri sıfırlamak mümkün olacak. Bu, sınırsız kez gerçekleştirebilecek ama özellik bedelsiz olmayacak. Bunu yapmak yeni karakterler için kolay olsa da karakter ilerledikçe yetenekleri sıfırlamanın bedeli de artmaya başlayacak. Oyunun ileri safhalarında dizilimi değiştirmek önemli miktarda kaynak gerektirecek. Yani karaktere adanan zaman ve çabaya denk bir bedel ödenmesi gerekecek. Ek olarak; birbiriyle ilgili yetenek noktaları belli noktalardan toplanacak. Böylece oyuncular dizilimlerini geliştirecek yetenek geliştirmeleri için ağacın öbür ucuna gitmek zorunda kalmayacak.

Temel Nitelikler

Seviye atlandığında kuvvet, zekâ, çeviklik ya da irade niteliklerini arttırmakta kullanabilecek puanların yanı sıra yetenek puanları kazanılabiliyor. Çoğu barbar dizilimi yüksek miktarda kuvvete sahip olmak isteyecektir. Ancak karakterinizi oluşturup yetenek ve sinerjilere karar verdikçe diğer niteliklere de yönelmek isteyeceksiniz.

Barbar oynarken her bir kuvvet puanı yeteneklerinizin verdiği hasarı arttırırken; irade, hiddet kazanımını geliştirir, çeviklikse kritik vuruş ihtimali sağlar. Öte yandan büyücünün yetenek hasarını arttıran nitelik zekâdır. İrade ona kritik vuruş ihtimali kazandırır ve çeviklik de mana yenileme hızını arttırır. Her bir nitelik ayrıca ikincil bir savunma ilavesi sağlar. Karakterinizin nitelik dizilimini irade ya da kuvvet sağlayan eşyalarla destekleyebilirsiniz. Tabii yine de niteliklerinizin büyük bir bölümü puanlarınızı ne şekilde harcadığınıza bağlıdır.

Her bir sınıfın yetenek ağacındaki pek çok nokta, belli temel nitelik eşiklerini sağlamanız halinde ilave etkiler sunar. Bunları açmak için yetenek puanı harcadığınızda taban etkiyi elde edersiniz. İlgili niteliği belli bir seviyeye getirdiğinizdeyse ilave etkiler açılır. Bu etkileri açmak için nitelik puanlarınızı nasıl harcadığınıza dikkat edin.

Silah Türleri

Temel eşya sistemine önemli değişiklikler getiriliyor. Silah türleri görsel olarak birbirinden farklı ve barbarın cephanelik sistemi gibi özellikleri sayesinde anlamlı etkilere sahip. Ayrıca oyun motoru üstünde yapılan kapsamlı çalışmalar ile silahların daha gerçekçi bir hissiyata kavuşması sağlanmış. Barbar, Kırılma esnasında gürzüyle yeri sarstığında bunu iyiden iyiye fark ediyorsunuz.

Diablo IV’teki karakterler yeteneklerini gerçekleştirmek ve büyü güçlerini açığa çıkarmak için silahlarından faydalanıyor.

Değneklerin asalardan daha hızlı olması; kılıçların ve gürzlerin farklı işlevleri gerçekleştirmesi gerekliliğinden hareketle, son kapalı testlerde tüm silahlara hız değerleri ve karakteristik özellikler eklenmiş.

                                     20. seviye bir büyücü için iki farklı silah seçeneği.

Genel olarak tek elle kullanılan silahlar hızlıca saldırıp konumunuzu değiştirmek için birebir. İki elle kullanılan daha yavaş silahlarsa daha yüksek hasara sahip. Bunların arasındaki farkı gerçek anlamda hissedebiliniyor. Hıza ek olarak her bir silah kendi fiziksel özelliklerine sahip. Bu özellik kalkanlar için blok değeri olarak karşımıza çıkıyor. Yani Sanctuary’de karşınıza çıkacak tüm kalkanlar, diğer büyülü etkilerine ek olarak blok değerine sahip olacak. Fiziksel özellikler aynı türdeki tüm silahlar için aynı ve değiştirilmeleri mümkün değil. Silahların fiziksel özellikleri, eşya ipuçlarındaki ayracın üst tarafında gösteriliyor.

Eşyalara dair fark edilecek bir diğer noktaysa simgelerin her birinin asıl eşya modelinin yüksek kaliteli bir görselinden oluşması. Diablo gibi oyunlarda simgeler çok önemlidir. Havalı bir eşyanın kimliğine, en az onun karakterinizin üstündeki görüntüsü kadar katkı yaparlar. Hatta yüzükler gibi karakterinizin modeli üstünde sergilenmeyen eşyalar tamamen simgelerle ortaya koyulur. Bu simgelerin tamamı iyileştirilmiş.

 



Pakize Kaya Bodur

Oyun oynayarak para kazanma hayalini PC Gameworld'de bir dönem gerçekleştirmiş, 2D Prince of Persia ile başladığı oyun hayatına rpg ve strateji oyunları ile devam etmiş, Sid Meier's Civilization'ın büyük hastası, Star Wars sever.