Echo of Soul Kapalı Beta İzlenimleri Echo of Soul Kapalı Beta İzlenimleri
Geçtiğimiz hafta sonu kapalı betası yapılan Echo of Soul'u biraz oynadık ve işte ilk izlenimlerimiz. Detaylar incelememizde. Echo of Soul Kapalı Beta İzlenimleri

Echo of Soul, ülkemizde TAM Game tarafından yerelleştirilen, Asya menşeili F2P bir MMORPG oyunu. Geçtiğimiz hafta sonu kapalı betası yapılan oyunu biraz oynadık ve işte ilk izlenimlerimiz.

Echo of Soul, klasik bir şekilde oyuna girer girmez hikayesinin içine alıyor oyuncuyu ve bir dizi görevleri yaptırırken bir yandan da oyunu öğretmeye çalışıyor. İlk görevleri yapıp hızla seviye atlarken bir yandan da oyun hızlı bir şekilde oradan oraya yollayıp duruyor oyuncuyu. Başlangıçta hızlı ilerlenebilmesi ve bölgelerde çok uzun durmamak güzel bir avantaj. Belki de bu sayede birden çok karakterle oynama imkanı daha kolay gözükür göze.

Oyunda karakterimizi oluştururken 5 ana sınıf göze çarpıyor. Bunlar bilindik sınıflar: Warrior, Guardian, Archer, Rogue ve Sorceress. Bu sınıfların cinsiyeti ise kilitli. Örneğin Warrior oynamak istersek karakterimiz yalnızca erkek olabiliyor. Bu durum bazı oyuncuları uzaklaştırabilir maalesef. Şahsen benim de pek hoşlandığım bir durum değildir gender-locked karakterlerle oynamak. Bunun ilk sebeplerinden biri özelleştirmeyi kısıtlaması. Söz konusu oyun bir RPG ise özelleştirme imkanlarının bolluğu oyun için her zaman artıdır. Öte yandan seçebileceğimiz aşçılık, simyacılık gibi alt meslekler de oynanışı çeşitlendirmek ve karakterimizi farklı yönlerden güçlendirmek adına tercih edilebilir olarak oyunda yer alıyor. Cinsiyet kilidinin yanında Echo of Soul’da karakterlerimiz yeterli ölçüde özelleştirilebiliyor. Karakter oluşturma ekranında deneme imkanı olan eşyaları oyun başladığında aslında alamamış olmak ise kötü bir sürpriz oluyor. O zaman niye denedik? Bunun ilerleyen aşamalarda oyunun mağazasından satın alalım diye yapılmış bir taktik olabileceği geliyor akla.

Echo of Soul’un hızlı bir oynanışı var demiştik. Bu durum savaş sisteminde de gösteriyor kendini. Oyunun savaş sistemi World of Warcraft ile Neverwinter karışımı gibi hissettiriyor. WoW gibi “target based”, ki TAB tuşu ile düşmanları seçip saldırabiliyoruz ancak ondan daha hızlı savaşıyoruz. Hız açısından da Neverwinter’ı hatırlattı. Ayrıca Oyunda WoW’dakine benzer şekilde, 20 kişiyle girilebilen raid’ler yer alıyor. Öte yandan zindanlara da ister solo ister parti ile girilebiliyor.

Fakat oyunun Neverwinter’ı hatırlatmadığı, kötü bir yanı var. Echo of Soul dünyasında gezerken tam açık dünya hissini yaşamakta güçlük çekebilirsiniz. Bölgelerin tasarımları maalesef pek iç açıcı değil. Çoğu zaman birbirine benzer kasabalara yolculuk ediyorsunuz ve kullandığınız yollar ve onların çevresi de düz zeminlerin, duvarların ve ağaçların benzer renklere boyandığı, göze pek de hoş görünmeyen tasarımlarla dolu. Neverwinter da açık dünya hissinden yoksun bir oyundu genel olarak ancak renk paletinin farklılığı ve tasarım bolluğuyla bu açığını kapatıyordu. Echo of Soul’da maalesef bu açık kapatılamamış gibi duruyor.

Echo of Soul’un oynanışta en çok ön plana çıkardığı, adında da geçen, ruh (soul) kısmı ise önemli bir fark. “Ruh arındırma” denen bu sistemle, farklı oyuncularla birlikte ruh arındırıp dört farklı ruh gücünden birini kazanabiliyoruz. Tabii bu, farklı şekillerde de kazanılabiliyor. Bu ruh güçleri ise karakterimize savaş anında basabileceğimiz çeşitli buff yetenekleri veriyor. Saldırı hızını artırmak, büyü etkilerini azaltmak, hareket hızını artırmak gibi. Kesinlikle güzel bir özellik ve oyuna kendi özgün yanını katabilmiş.

Oyun yerelleştirilmiş demiştik. Yerelleştirme genel olarak fena durmuyor. Oyunu açtığımda karşıma çıkan Türkçe seslendirme de şaşırtmadı desem yalan olur. Tabii üzerinde biraz daha çalışılması gerekiyor. Çünkü seslendirmeler genel olarak atmosferi destekleyici boyutta değil. Metin çevirilerinde de ufak tefek aksaklıklar olsa da zamanla giderilecektir bunlar.

Sonuç olarak Echo of Soul, ilerleyen süreçte diğer F2P oyunların düştüğü P2W tuzağına düşmemeyi başarırsa özgün ruh arındırma sistemi, hızlı ilerleyen hikayesi, raid’leri ve Türkçe yerelleştirmesi ile en azından ülkemizde sağlam bir oyuncu kitlesi edinip yerleşebilir.

LEGO Worlds İncelemesi