Fallout 4 PC İncelemesi Fallout 4 PC İncelemesi
Yıllardır beklenen oyun Fallout 4, gerçekten yılın oyunu olmayı başarabilecek mi? Bol ipuçlu özel Fallout 4 PC incelememizi mutlaka okuyun! Fallout 4 PC İncelemesi

“War. War never changes” (Savaş, savaş asla değişmez)

Bir oyunu delicesine sevmek, onun için hayatımızın her dakikasını feda etmek, çılgınlığın şekil bulmuş halidir. Her şeyin fazlası zarar derler ya, son zamanlarda gözlerim kan çanağına dönene kadar Fallout 4 oynadığımı fark ettim. Bir yerden sonra rüyamda süper mutantlar tarafından yakalandığımı görmeye başladım ve beynimin bana minik oyunlar oynamasını engellemek adına, Fallout 4’ten biraz uzaklaştım *uzaklaşamadı*.

Gerçekçi olalım Fallout 4, yıllardır oyun dünyasının hasretini çektiği, hemen hemen her 1 Nisan gününde şakasının yapıldığı (Half Life 3 gibi) bir oyun haline gelmişti. Gerçek haberi Bethesda tarafında yayımlandığında, onun bile şaka olduğunu düşünen çok fazla insan vardı aramızda. Ancak Fallout 4, ne bir rüya ne de şaka, o artık bir gerçek.

Fallout 4, aradan geçen 5 yıl sonra Bethesda Game Studios tarafından Creation Engine (The Elder Scrolls V: Skyrim) teknolojisiyle geliştirdiği, Bethesda Softworks‘ün dağıtımcılığını yaptığı bir aksiyon ve rol yapma oyunu. Şimdiden notumu şuraya düşeyim; genel hatlarıyla daha önce Fallout oynamayan takipçilerimize özel, tarihi olması gerektiği yerde bırakarak bir inceleme yazısı yazmaya çalışacağım. Objektif yazabilmek her yiğidin harcı değildir 🙂 Her ne kadar Fallout söz konusu olduğunda içimdeki koca ejderhanın uyanmasına izin versem de sizlere “her zaman olduğu gibi” objektif bir yazı sunacağım. Bu nedenden “Fallout 3 böyleydi, sonra 2’de şu hile vardı ya zaten” gibi ibarelerinizi kendinize saklayınız. Zira hayatında hiç Fallout görmemiş bir kitleyle yaşadığımızın farkına varmak gerekiyor ve doğal olarak her şeyi Fallout 4’e göre en baştan anlatmak en mantıklısı olacak (aslında sizi taşlamak lazım da neyse, zararın neresinden dönerseniz kârdır). Merak etmeyin, tabii ki tüm Fallout tarihini ve hikayesini yazmayacağım. Zaten Fallout 4’ün hikayesi, bir önceki oyunların devamı niteliğinde değil. Ancak sık sık eski oyunlara göndermeler yapılıyor ve “ah be ne oyundu”cu kitleyi de doyurmayı ihmal etmiyor.

Fallout, Wasteland (resmi olmayan) oyununun devamı olarak sayılmaktadır. Ancak biliyorsunuz ki EA şirketinin oyununun isim haklarını elinde buludurmasıyla oyun, farklı bir isim altında çıkatılmıştır. Hatta Fallout’ta Wasteland dünyasına bazı göndermeler yapılır. İlk oyunu 1997 yılında piyasaya sürülen Fallout, arada iptal edilen birçok oyununun yanında FRP dünyasının da vazgeçilmez nimetlerinden biridir. Hikayesi, içeriği, yaratıkları, insanları, diyalogları ve daha birçok özelliğiyle Fallout, “A Post Nuclear Role Playing Game” (Nükleer Savaş Sonrası Rol Yapma Oyunu) fikrini kendisine ana fikir olarak alır. Ayrıca Fallout dünyası, tam olarak bizim dünyamız değildir. Burada karışıklık olmaması adına not düşeyim; evren daha çok 1950’lere göndermeler yapar. Oyunun müziklerinin yanında ambiyansı, zırh ve silah tasarımları gibi birçok içeriği, 50’li yılların atmosferiyle süslüdür. Rol yapma yeteneğimize bağlı olarak diğer insanlarla ilişkimizi sabit tutmaya, aynı zamanda hem yardım edip, hem de kendi canımızın derdine düştüğümüz oyun, ütopyadan farksızdır. İkinci Dünya Savaşı’na kadar bizim dünyamızla aynı kurguda ilerler, bir süre sonra hikaye, farklı noktalara çekilir ve 1600’lerden 2910 yılına kadar devam eden, oldukça detaylı bir tarihçeye sahiptir. Tarihçenin büyük bir kısmına dilerseniz, Chris Avellone tarafından yazılan Fallout İncil #0’dan ulaşabilirsiniz. Ayrıca Chris Avellone’nin hayat verdiği kronolojinin bir kısmı, Scott Campbell ve Brian Freyermouth tarafından yaratılan orijinal Fallout 1’in kendi kronolojisi. Yani ortada, ciddi bir hikaye var dostlar. Fallout dediğimiz yapım, bugüne kadar düzenlenmiş en sağlam kurgulardan birine sahiptir. Masaüstü (FRP) oyunu da video oyunları da şakaya gelmez ve efsane göndermelerle kalbinizi bir şekilde kazanır.

Fragtist Fallout 4 Vault

Hikayeye giriş (öğrenmek istemeyenler için spoiler uyarısı)

Bu kadar Fallout gazından sonra, serinin son oyunu hakkında olumsuz şeyler yazmak çok zor. Ancak ortada var olan hataları es geçmek de olmaz. Fallout 4’ün hikayesi bizi kıyamet öncesi bir hayatla tanıştırıyor. Daha önce hiçbir Fallout oyununda gösterilmeyen, gerçek dünyanın yapısı hakkında birkaç detay öğreniyoruz. Evlerin sağlam olduğu, insanların mutlu bir yaşam sürdüğü bu evrendeyiz. Ancak insanlar, mutlu görünseler bile bazı tehlikelerden haberdarlar ve doğal olarak geleceklerini garanti altına almak istiyorlar. Burada sevgili Vault’larımız imdadımıza yetişiyor.

Vault, Vault-Tec (Amerikan Hükümeti tarafından olası bir nükleer savaşa karşı önlemler geliştirmesi için desteklenmiş büyük bir şirket) tarafından “Toplumsal Koruma Programı” bünyesinde geliştirilmiş devasa yeraltı nükleer savaş sığınakları. Ancak Vault konusunda önce, karakterimizi yaratıyor, dilersek bir hatun olarak, dilersek kaslı bir erkek olarak Fallout 4 evrenine adımımızı atıyoruz. Cinsiyet belirledikten ve karakterimizin yüz hatları dahil, birçok detayını inceledikten sonra, huzurlu bir sabaha merhaba diyoruz. Bebeğimiz mutlu mutlu beşiğinde “agu”luyor ve robot uşağımız Codsworth, kahve servisini yapıyor. Kapımıza dayanan ve “geleceğinizi garantiye alın, Vault kaydınızı yaptırın” tribine giren amcayla konuştuktan sonra, televizyondan korkunç bir olayın haberini alıyoruz. Huzurlu hayatımız, bir patlamanın haberiyle cehenneme dönüyor ve kendimizi aniden sokaklarda koşarken buluşuyoruz. Karımız/kocamız elinde bebeğimizle bizi takip ediyor, yetkili ağabeyler bizi Vault’lara doğru yönlendiriyor. Büyük bir patlama gerçekleştikten saniyeler sonra kendimizi Vault 111‘in içerisinde buluyoruz (aslında o patlamada hayatta kalmamız imkansız da sanıyorum Bethesda, gösteriyi kaçırmamızı istememiş). Etrafımızda doktorlar, çeşitli görevliler bizi bilgilendiriyorlar. Verilen bilgi ise nükleer serpintinin etkisi azalana kadar yani dünyamız yaşanabilir hale gelene kadar insanlar, Vault’lar içerisinde dondurulmuş yaşam biçimi haline gelecekler. Yaşadığımız paniğin etkisiyle olayları fazla kurcalayamadan, kendimizi tam 200 yıl sonra 2287 yılında uyanırken buluyoruz. Ancak uyandığımızda bebeğimiz kaçırılmış ve eşimiz de öldürülmüştür. Kış uykusundan tamamen uyanınca, boşaltılmış olan Vault 111’den dışarı çıkarak, bebeğimizin peşine düşeriz. Bu sırada ölü bir bedenden, kişisel veri depolama aleti olan Pip-Boy‘u almayı da ihmal etmeyiz.

Fragtist Fallout 4 pipboy

Pip-Boy: RobCo’nun ürettiği bir alettir. Kişisel tüm veriler bu alette yer alır. Harita detayları, silahlarımız, perklerimiz ve daha fazlasını Pip-Boy’dan öğreniriz. Arada radyo kanallarını da takip ederek, Fallout müziklerinin tadını da çıkartabiliriz.

Fragtist-Playstore-Fallout-4

Fallout 4’ün Sistem Gereksinimleri

Fallout 4 Silah Üretme Rehberi

Fallout 4’te En Çok Kullanılan Hileler

Fallout 4 Perk Rehberi

Devamı ikinci sayfada! —>



Ceyda Doğan Karaş Editor in chief

86 doğumlu. Evli, mutlu, Tauren'li. Star Wars, Doctor Who, Yu-Gi-Oh ve Blizzard delisi. 93'ten beri video oyunlarıyla fazla uğraşıyor ve hayatı onların üzerine şekilleniyor. Korku, macera, psikoloji kitap ve animelerine bayılıyor. Koyu Beşiktaş taraftarı ve cosplay organizatörü. Ayrıca cosplay, vazgeçemediği hobilerinden sadece birisi.