GİST 2018’de neler oldu? Tüm fuarın özeti. GİST 2018’de neler oldu? Tüm fuarın özeti.
GİST'e Ubisoft'un bizzat gelişi ve Far Cry 5'i ziyaretçilere daha oyun çıkmadan oynama şansı vermesi gibi bir çok yenilik oldukça güzeldi. GİST 2018’de neler oldu? Tüm fuarın özeti.

Tadı damakta kaldı.


Bu sene üçüncüsü düzenlenen Gaming İstanbul Dijital Eğlence Fuarı 4 Şubat 2018 günü saat 18:00 itibâriyle bitmiş bulunmakta efendim. Dört gün gittik, gezdik, kaçıranlarınız için neler olup bittiğini bu haberimizde derledik.

Açılışından kapanışına kadar her an büyük rağbet gören fuar dört gün boyunca iş ve eğlenceyi bir araya getirdi. Her bir standında farklı bir etkinliğin düzenlendiği fuar her yaştan katılımcıyı ağırladı.

Fuar alanının en büyük standını kuran Pearl Abyss, Black Desert Online ile Türk oyunseverlere buralarda kalıcı olacağını ispatlamak ister gibiydi. Standı ziyaret edenler bir tarafta PvP turnuvasına katılmak için sıraya girerken bir tarafta hediye çarkını döndürüp talihlerini sınıyorlardı. Az ötede kanlı canlı Black Desert karakterleriyle fotoğraf çektirdikten sonra sola dönüp PlayStation standına uğrayabilir, ailecek bir odaya girip çok oyunculu oyunlarını deneyebilir veya devasa God of War posterinin önünde PlayStation’a özel olan oyunları deneyebilirdiniz.

Bunları zaten gördük, gelecekte neler olacak?” diye soranların merakını gidermek Ubisoft’a kaldı. Far Cry 5 demosu ile ziyaretçilerin ağzına bir parmak bal çalan firma, yakın zamanda çıkan önemli oyunlarını cömertçe sergiledi.

Nvidia ve HP’nin sponsorluğunda düzenlenen Overwatch turnuvası e-spor severlerin ilgi odağıydı. Futbolseverler Turk Telekom Playstore standını mesken tutarken yarış severler ise Monster standında gerçek arabaların içinde sanal yarışlara katıldılar.

Her oyun fuarının olmazsa olmazları cosplay sanatçıları, kostümlerini sergilemek için geldikleri fuardan fotoğraf makinesi flaşı yüzünden kafada fosfor azalması semptomuyla etkinliği sonlandırdılar.

Kendileriyle acımasızca fotoğraf çektirmek isteyen ziyaretçileri ne kadar yorgun olsalar da kırmayan cosplay icracıları (“cosplayer” ya da “cosplayci” dememek için zorladım, anca bu çıktı) bu sabırlarıyla gönülleri feth, takdiri hak ettiler.

Fuar alanında eğlence sürerken sektörün ileri gelenleri farklı bir salonda dört gün boyunca konuşmalar düzenlediler. Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Bölüm Başkanı Güven Çatak ve Türk oyunseverlerin yakından tanıdığı, şimdilerde Mayadem Teknoloji’nin Kurumsal İletişim Direktörlüğünü üstlenen Sinan Akkol’un konuşmacı olarak katıldığı “Türkiye’de Oyun Üretiminin Önündeki Engeller” başlıklı seminerin moderatörlüğünü Fragtist Genel Yayın Koordinatörü ve Kurucusu Burak Güven Akmenek üstlendi.

GİST 2018’in önceki yıllara göre daha iyi olduğunda hem fikir olan ziyaretçiler önümüzdeki yıl tekrar görüşmek üzere sözleştiler. Fuar bitti, ardında hoş anlar, güzel anılar bıraktı. Gün batarken el ele tutuşup geleceğe umutla yüründü.

Yazan: Sadık Mert Küçükkuzucu.



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.