NVIDIA, GeForce GTX 970 ile GTX 980’e Ön Bakış NVIDIA, GeForce GTX 970 ile GTX 980’e Ön Bakış
DSR (Dynamic Super Resolution / Dinamik Süper Çözünürlük) Örneğin kart, DSR teknolojisi sayesinde 1080p ekranlarda bile daha net, daha keskin bir deneyim sunuyor. Maxwell’in... NVIDIA, GeForce GTX 970 ile GTX 980’e Ön Bakış

DSR (Dynamic Super Resolution / Dinamik Süper Çözünürlük)
Örneğin kart, DSR teknolojisi sayesinde 1080p ekranlarda bile daha net, daha keskin bir deneyim sunuyor.

Maxwell’in teknolojisi şöyle işliyor: Görüntüyü 4K ya da daha yüksek bir çözünürlükte işledikten sonra kart, 13-tap Guess filtresi ile görüntüyü monitörün çözünürlüğüne indirgiyor. Böylece de ortaya, doğrudan FullHD olarak işlenen görüntüden çok daha kaliteli bir görüntü çıkıyor.

Test etmeden bir şey demek anlamsız. Test edelim de hele, o zaman üzerinde bolca konuşuruz. Bu arada DSR’ın, GeForce Experience üzerinden otomatik olarak etkinleştirildiğini belirtelim.

VXGI (Voxel Global Illumination)
Gerçek zamanlı grafik üretiminde çok gerçekçi bir aydınlatma yaratmak, Maxwell ile gelen yeni Voxel Global Illumination ile çok daha kolay; zira VXGI, oyunlara yönelik grafik işlemncilerin ilk kez gerçek zamanlı dinamik global aydınlatma yapabilmelerini sağlıyor.

Dinamik sahnelerdeki direkt ve dolaylı aydınlatmanın taklit edilmesi, profesyonel GPU’lar haricinde kalan GPU’lar için oldukça ağır bir yük gerektiren bir işlem. Oyun geliştiricileri, bu ağır yükten kurtulmak amacıyla çeşitli ışık hileleri kullanır, bu da sahnenin gerçekçiliğinden ödün verilmesi demektir. Ancak NVIDIA, Maxwell ve VXGI ile bu kısıtlamanın üstesinden gelmeyi başarmış.

“VXGI ile birlikte oyunlar çok dahga zengin ve doğal bir aydınlatma; böylece çok daha gerçekçi ve nefes kesen bir görüntü sunacak.” diyor NVIDIA. Göreceğiz. Son olarak teknolojinin, Unreal Engine 4 gibi popüler oyun motorlarına da entegre edildiğini belirtelim.

fragtist-nvidia-geforce-gtx-980-1

MFAA (Çok Kare Örnekli Kenar Düzeltme)
MFAA ile NVIDIA, GeForce GTX 970 ve GTX 980’in daha az performans harcayarak daha iyi bir AA deneyimi sunmasını sağlıyor.

Piksellerdeki kenar düzeltme işlemini hem tek bir karede, hem de birden fazla kadere uygulayan teknoloji, 2x MSAA gücü harcayarak 4x MSAA’ya yakın bir kenar düzeltme performansı veriyor.

Bu sayede yüksek düzeyde görüntü kalitesi sağlanıyor ve performanstan tasarruf ediliyor.

VR Direct
Sanal gerçeklik için yüksek kare hızı ve düşük gecikme gereklidir. VR Direct, son yıllarda oldukça popüler bir hale gelen (ancak daha göremediğimiz) sanal gerçeklik gözlükleri ile uyumluluk artırılması için geliştirilmiş bir teknoloji ve pek çok özelliği bünyesinde barındırıyor.

Bu özelliklerden VR SLI, stereo görüntüleri daha hızlı işlemek amacıyla bir göze birden fazla grafik işlemcinin atanabildiği VR setlerinde performansın daha yüksek olmasını sağlıyor. Asenkron Sapma (Asynchronous Warp) gecikme süresini yarı yarıya indiriyor ve hareket edildiğinde ortaya çıkan yeni kareleri tekrar işlemeden görüntüleri hızla ayarlıyor. Otomatik Stereo ise, sanal gerçeklik gözlükleriyle olan uyumluluğı artırıyor.

Şimdilik sadece okuyor ve geçiyoruz. Elimize bir gün Oculus Rift gibi bir sanal gerçeklik gözlüğü geçerse bakarız. Şimdi sıra geldi teknik özelliklere…



Yiğit Doğru

Bugünün donanımcısı, yarının aşçısı. Amatör fotoğrafçı aday adayı, İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu. Formasyon sahibi çevirmen.