Batman: Arkham Origins (Teknolojik inceleme) Batman: Arkham Origins (Teknolojik inceleme)
İncelemesini yaptığımız, Batman ailesinin yeni oyunu Arham Origins’e eklenen yeni teknolojileri, görüntü ayarlarınızı ayarlarken performanstan ödün vermeden, gözünüze en güzel gözükecek şekilde ayar yapabilmeniz... Batman: Arkham Origins (Teknolojik inceleme)

İncelemesini yaptığımız, Batman ailesinin yeni oyunu Arham Origins’e eklenen yeni teknolojileri, görüntü ayarlarınızı ayarlarken performanstan ödün vermeden, gözünüze en güzel gözükecek şekilde ayar yapabilmeniz için test ettik. Nvidia’nın oyuna kazandırdığı teknolojileri sıralayacak olursak

Nvidia PhysX
PhsyX’te 3 ayar bulunmakta,

  • PhysxX Off, yani kapalı duruma getirilirse, oyun içerisinde ki bütün fizik hesaplamaları durduruluyor. Hatta etrafta bulunan dosyalar, tuvalet kağıtları ve fizik motorunun çalışmasını gerektiren elementler ortadan kalkıyor.
  • PhysX Normal, burada ekran kartı bazlı fizik motoru açık fakat, kullanılan fizik motorları önceki Batman oyunları ile aynı
  • PhysX High, ayarı yükseğe getirdiğiniz zaman, kumaş ve türbülans fizik efektlerini aktif etmiş oluyoruz.

Kumaş PhysX ‘in sağladığı grafiksel gelişme, bayraklar, yerde duran banknotlar, binalardan ve elektrik direklerinden sarkan tuvalet kağıtları ve dosyalar gibi bir çok fizik hesaplaması. Türbülans ise Gotham dünyasında bulunan kardan, duman efektine ve Batman’in kullandığı tehcizata kadar bir çok görseli kapsıyor.

DX11 Tessellation
DirectX 11 Tessallation sayesinde, Batman’in pelerinindeki geometri detayı artarak üzerinde bulunan gölgeler, Gotham şehrinde yerde bulunan kar efektlerini kapsıyor.

 

FragtistBAOTech1

 

 

FragtistBAOTech2

Nvidia Depth-of-Field
Nvidia’nın sunduğu Depth-of-Field sayesinde yakındaki nesler daha belirgin bir hale getiriyor.

Nvidia HBAO+
HBAO+’ın sahip olduğu yeni algoritma sayesinde, 1920×1200 çözünürlükte, bir önceki teknoloji olan HBAO’dan çok daha hızlı bir şekilde görüntüyü elde etmemizi sağlıyor. HBOA+’da görüntü 2.7ms’de oluşturulurken, HBAO’da bu zaman 9,2ms’ye kadar çıkmakta.

Percentage-Closer Soft Shadows
Percentage-Closer Soft Shadows ise yakında ki gölgelerin daha koyu oluşu ve gölgenin uzaklaşırken daha açık bir hal alarak, gerçeğe daha yakın bir gölge deneyimi sunuyor.

Nvidia TXAA
Nvidia TXAA ise hareket anında görüntüde oluşan titreşimleri engellerken, bir yandan keskin köşeleri yumuşatıyor.

WB’sun Nvidia ile yaptığı ortaklık sonucunda ortaya çıkan oyun görsel olarak hepimizin iştahını kabartıyor. Eğer bir Nvidia Geforce ekran kartı sahibi iseniz Geforce Experience sayesinde ayarlarınızı tek bir tuşa basarak optimize etmeniz mümkün. Karşılaştırmalı oyun görüntüleri ile birlikte, sizlere oyunu oynarken göze batmayacak grafik ayarlarınızı bulmanıza yardımcı olacağız.

Ayrıca oyunun içerisinde bir performans testi (Benchmark) bulunmakta. Eski oyunların aksine Benchmark’ı oyun içerisinden çalıştırma imkanımız bulunmuyor. Benchmark’ı çalıştırmak için, Steam Kütüphanesinden Batman Arkham Origins üzerine sağ tıklayarak özelliklere girin. Başlangıç ayarlarını ayarlaya tıkladıktan sonra açılan kutunun içerisine “benchmark” yazın. Oyunu tekrardan başlattığınızda benchmark başlayacaktır. Benchmark’ın açılmasını hızlandırmak için oyun açıldığı zaman karşınıza çıkan logoları kapatmak isterseniz, “Steam\SteamApps\common\Batman Arkham Origins\SinglePlayer\BMGame\Movies” klasörü içerisinden “startup.swf”, “bac_logo.usm” ve “bac_logo_PC.usm” dosyalarını yeniden adlandırabilirsiniz.

Batman Arkham Origins ile alacağınız benchmarkların bir yere kayıt edilmediğini belirtelim. GeForce Experience, Razer Booster, Raptr v.b. gibi programların sizin sisteminiz için optimize ayarları uyguladığı günlerde Benchmark alarak bu oyunun Nvidia ekran kartlarında ne kadar yüksek bir performans verdiğini siz de görebilirsiniz.

YAZAN: Alican Avcar