Callisto Protocol Geliştiricilerinden Özverili Araştırma Callisto Protocol Geliştiricilerinden Özverili Araştırma
State of Play etkinliğinde Callisto Protocol isimli oyunun trailerını izlemiş herkes bir şeyi farketmiştir. Oyunda dehşet verici miktarda “gore” yani vahşet var. Kan gövdeyi... Callisto Protocol Geliştiricilerinden Özverili Araştırma

State of Play etkinliğinde Callisto Protocol isimli oyunun trailerını izlemiş herkes bir şeyi farketmiştir. Oyunda dehşet verici miktarda “gore” yani vahşet var. Kan gövdeyi götürüyor deyimini bu kadar hak ederek kullandıran çok az oyun var. Dead Space ise bu temadaki en başarılı oyunlardan biri. Ki zaten oyunumuz Callisto Protocol kendisinin ruhani takipçisi.

Playstation’un en yeni yapımlarından biri olan oyun Striking Distance Studios tarafından geliştiriliyor. Grafiksel olarak oldukça gerçekçi bir çizgiye sahip yapımın ana teması korku. Geçtiğimiz gün verdiği bir röportajda kreatif süreçler şefi Chris Stone bazı ilginç detaylara değinmiş bulundu. 

“Oyunu daha etkileyici kılmak için araştırmalarımızda gerçek hayattan korkunç ve tiksinç sahneleri çalıştık. Her ne kadar bu konular maruz kalması pek keyifli olmayan materyaller içerse de etkileri yadsınamaz. Bulduklarımız oyunun görselliğini oluşturmada en büyük etkiye sahip şeyler oldu.”

Trailer içerisinde gördüğümüz üzere şiddet gırla gidiyor. Tek seferde düşmanlardan parçalar kopartan silahlar, üzerine itmeniz halinde kurbanlarınızı kuşbaşına çeviren pervaneler, patlama ve kurşun yaralarının her türlüsü oynanışın doğal bir parçası olacak gibi gözüküyor. 

Callisto Protocol

 

Şiddet konusunu işlemede Callisto Protocol’den hızlı davranan yukarıda zikrettiğim Dead Space gibi oyunlar bittabii mevcut. Özellikle Mortal Combat vahşi sahnelerle dövüşçünüzün ölümcüllüğünü tam manasıyla tecrübe edebildiğiniz görsellikler sunan bir seri. Ve o oyunların geliştirme sürecinde de benzer şekilde vahşet görüntülerinden faydalanıldığı bilinen bir durum. Özellikle MK 11’in geliştirilme süreci sırasında çalışanlardan biri yaptıkları araştırma sırasında maruz kaldığı görüntülerden o kadar etkilenmişti ki kendisine psikolojisinin bozulduğuna dair tanı konulmuştu. 

Callisto Protocol gerçeklerin yanında kurgusal korkunçluğu da örnek alıyor…

İncelenen tek “ilham verici” içerik gerçek hayattan sahneler değil tabii ki. Röportajın devamında Chris animasyonlar için Dead Space ve Resident Evil serilerine başvurduklarını belirtiyor. Ayrıca kendisinin Dead Space için yapım sürecinde animasyonlarda çalışanlardan biri olduğunu belirtmeyi unutmayalım. Ek olarak Chris ağırlıklı esinlendikleri kaynaklardan bazılarının da Event Horizon ve The Thing filmleri olduğunu söyledi.

Çıkış tarihi olarak 2 aralığı veren Callisto Protocol hem eski hem yeni nesil konsollaron yanında Pc kullanıcıları ile buluşacak.