Steep Kapalı Beta İncelemesi Steep Kapalı Beta İncelemesi
Ubisoft'un incisi, karlı dağların tadını çıkartacağımız kayak oyunumuz Steep, 2 Aralık tarihinde bizlerle. Kapalı beta incelemesi burada! Steep Kapalı Beta İncelemesi

Neredeyse 13 yıldır kayak oyunlarının yüzüne bakmıyorum. Bunun nedeni kötü olmaları veya orta derecede başarılı olmaları değil, kafamı kurcalayan başka oyunların olması ve bir türlü beni tatmin edebilen kayak oyunun çıkamaması. Elbet birçok oyuncu benim gibi düşünmeyecektir ancak PS2 (SSX 3 ne oynardım be!) zamanı nerede, şimdi PS4 Pro ile 4K keyfi nerede… Aradan geçen çok uzun zamandan sonra Steep, benim için aranan kan özelliğini taşıyor.

Güzel haberi benden duyun hadi, 14 – 18 Kasım arası oyunumuz açık beta sürecine giriyor. Şuradaki linki takip edebilir ve başvurunuzu yapabilirsiniz. Steep, ekstrem sporlar türünde multiplayer olarak oynanıyor. Oyunun çıkışı ise 2 Aralık ve PC, PS4, Xbox One platformlarında görülecek. Eğer karlı dağlarda aksiyon arayanlardansanız, tabii paraşütle de aksiyondan aksiyona koşarım, manzaranın tadını çıkartırım diyenlerdenseniz; birazdan okuyacaklarınız sizi pek mutlu edecek.

Steep, sadece bir kayak oyunu değil. Oyunumuzun “kapalı beta” sürecinde PC platformunda deneyimlediklerim, kaymaktan çok daha fazlası. Oyunumuzun kontrolleri öğrenmesi kolay ancak ustalaşması zor olayını kendisine ana fikir edinmiş. Bu da zaten işin en eğlenceli kısmı.

Amacımız kayak konusunda en iyisi olmak ancak bunu haritanın belli yerlerinde paraşütle (paraglide), kar kaykayı (snowboard) ile, ski veya wingsuit ile karlı dağların tadını çıkartarak yapıyoruz. Her yerde wingsuit ile uçmak veya paraşüt ile zamana karşı yarışmak mümkün değil, bunun için haritanın bize belirlediği alanlar var, oyun belli görevleri yaptıkça bu konuda bize rehber niteliğinde yardımcı oluyor. İlk olarak eğitim kafasında haritanın belli mekanlarına gidiyor, elimizdeki malzemeleri, yeteneklerimizi, nerelerde nasıl kayabileceğimizi ve kamp alanlarını tanımaya başlıyoruz. Belli eğitim görevleri tamamlandıktan sonra asıl heyecan başlıyor ve karlarla kaplı muazzam dağ alanı tamamen bizim kontrolümüze bırakılıyor.

fragtist-steep_ubisoft_e3_2016

Kayak yaptığımız haritada yer alan görev noktalarını kayıt edebiliyor ve yarış başında snowboard veya ski arasında seçim yaparak kayaktaki hünerlerimizi gösterebiliyoruz. Zamana karşı yarışmanın dışında bir de havada da yeteneklerimizi göstermek önemli. Paraşüt ve wingsuit ile diğer oyunculara karşı yarışırken birbirimize çarpmadan bitiş çizgisine ulaşmak göründüğünden daha zor. Ayrıca arkadaşlarımıza “hadi bakalım kim daha güzel dönecek” şeklinde meydan da okuyabiliyoruz. Dümdüz kayarak ve birinci olarak da puan toplayabilirsiniz ancak Steep, bundan daha fazlasını bekliyor. Oyunun açık dünya elementlerine sahip. Kafamıza göre istediğimiz yerlere kayabiliyor, dürbünümüz ile yeni mekanlar keşfedip daha zorlu kayak mekanlarının tadını çıkartabiliyoruz. Keşfettiğimiz yerlere “fast travel” yapabilmek de mümkün. Ek olarak her keşfettiğimiz yeni kayak, wingsuit veya paraşütle bitiş çizgisine ulaş kafasındaki alanlar, bize başarım puanı kazandırıyor ve kayakçımızı özelleştirebiliyoruz.

Oyunun kendi içerisinde “Steep Credits” adı altında para birimi mevcut. Bu para birimi ile kayakçımıza çeşitli kostümler ve aksesuarlar alabiliyoruz. Kapalı betada bu aksesuarların kayaktaki yetenekleri etkilediklerine denk gelmedim. Muhtemelen kozmetikten ötesine geçmeyecektir ancak Ubisoft bu, ne yapacağı belli olmaz. Ayrıca kayakçımız seviye atlıyor ve her seviye atladığında çeşitli ödüller kazanıyor. Oyunun multiplayer ve kişiselleştirme kısmı hakkındaki videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Oynanış kısmı zaten belli. Keşfet, en hızlı şekilde kay, havada iki-üç takla at ve müziğe ayak uydur. Oyunun en tatlı kısmı müzikleri ve kayak yaparken aldığımız his. Karakterimizin nefes alışverişi, bir yere çarptığında duyulan kırılma sesi (galiba birkaç kaburgayı masada bıraktım…), yarış kazandığında kullandığı mimik ve sesler, yüksek bir yerden atladığında çıkardığı coşku dolu sevinç veya korku çığlıkları oldukça gerçekçi olmuş. Mesela snowboard ile kayarken kar alanından çıkıp, bir kayanın üzerinden fazla hızla geçerseniz G-Force imreniz azalmaya başlıyor, karakterimizin nefes alışverişi hızlanıyor ve görüntü yavaş yavaş buğulanıyor. Karakterimizin kendine gelmesi birkaç saniye sürse bile oradaki ufak detay bile bu tarz oyunları sevenlerin muhtemelen hoşuna gidecektir. 

Diğer güzel detay ise karakterimiz seviye atladıkça ve yarışlarda kazandıkça, sponsorluklar başlıyor ve bu da daha zorlu yarışları beraberinde getiriyor.

Oyunun müzik seçimleri daha çok hareketli ve modern isimleri bünyesinde barındırıyor. Crash Island Howl (Come On!), Blue Stahli – Rockstar, Radio Radio – Tonight’s the Night, Blackmill – Spirit of Life gibi isimlerin bilinen parçalarına denk geliyoruz. Steep’in grafik kısmı ise detaylarda saklı. Kapalı beta sürecinde olmasına rağmen oyunun grafikleri son derece gerçekçi ve etkileyici. Ufak tefek bug’lar yok değil ancak tam versiyonda bu sorunların giderileceğini düşünüyorum. Gölgelendirme, karda bırakılan izlerin gerçekçiliği, hatta kara basma ve kayma anında çıkan yoğun ses bile başarılı olmuş. Oyunu fazla övdüğüme bakmayın. Sonuçta 5 saatlik oynanışta sıkılmadan inanılmaz eğlendim ancak uzun süreçte oyunun kendini tekrar ettirmeyeceği de kesin değil. Tam versiyonu çıktığında, daha uzun süreli oynanışta net cevabımı sizlerle paylaşıyor olacağım.

İlk oynanıştaki noob’luğumu gösteren videoyu da aşağıdan izleyebilirsiniz 🙂 Çok pis uçarım!

Hangisinin Multiplayerı? Battlefield 1 Mi, Infinite Warfare Mı?



Ceyda Doğan Karaş Editor in chief

86 doğumlu. Evli, mutlu, Tauren'li. Star Wars, Doctor Who, Yu-Gi-Oh ve Blizzard delisi. 93'ten beri video oyunlarıyla fazla uğraşıyor ve hayatı onların üzerine şekilleniyor. Korku, macera, psikoloji kitap ve animelerine bayılıyor. Koyu Beşiktaş taraftarı ve cosplay organizatörü. Ayrıca cosplay, vazgeçemediği hobilerinden sadece birisi.