Destiny 2: Forsaken | İnceleme Destiny 2: Forsaken | İnceleme

Destiny 2: Forsaken | İnceleme

İncelemelerOyun İnceleme 28 Eylül 2018 13:17 Sonat Samir

Destiny 2 Forsaken bizleri Cayde-6'in ölümü ile karşılıyor. Haliyle de tüm hikaye bir intikam macerasına dönüşüyor. Destiny 2: Forsaken | İnceleme

Destiny 2: Forsaken, Destiny 2 için beklenen paket diyebilir miyim? Kısmen evet. Çünkü Destiny gibi oyunların en büyük problemi içeriğinin çok çabuk tüketilmesi ve oyuncunun kendisini ister istemez bir farm sarmalı içerisinde bulması. Haliyle oyunun kısa süre içerisinde monotonlaşması ve tek başınıza yada arkadaş ekibinizle beraber içeriği henüz tüketilmemiş yeni bir oyuna doğru yelken açmanız.

Peki Forsaken bunu nasıl kırdı?

Öncelikle Forsaken iyi bir tek kişilik senaryoyla geldi. Şok edici bir açılışla başladı ve oyunun son evresinde bizi bir mücadelenin içine attı. İkincisi, oyunda hem sınıflara yeni yetenekler getirdi hem de içeriği çoğalttı. Yeni PvP-PvE birleşimi olan Gambit, tabii ki yeni raidler, hatta yeni bir düşman ırkı, yeni bir gezegen ve silah olarak oyuna eklenen yay gerçekten de fark yaratıyor.

Oyunun hikayesi Destiny 2’de bizi Cayde-6’in ölümü ile karşılıyor. Haliyle tüm hikaye bir intikam macerasına dönüşüyor. Ama bu kuru bir kaba güç gösterisi değil. Özellikle sonuna doğru sizi hiç beklemediğiniz bir yerden vuruyor. Oynamayanlar için spolier vermeyeyim ama senaryonun sizi tatmin edeceğini söylemeliyim.

Yeni süper güçler favori sınıfınızı değiştirmenize sebep olabilecek kadar iyi. Ben tank oynamayı sevdiğim için Titanım’dan vazgeçmedim ama Hunter da yandan yandan fena halde göz kırpmıyor değil.

Eğer PvP seviyorsanız, yeni oyunda PvP’nin daha da zorlaştığını söyleyebilirim. Artık karakterler daha zor ölüyor ve daha uzun çatışmak zorunda kalıyorsunuz. Gambit ise çok keyifli bir mod olmuş. Gambit şöyle işliyor: Dört kişilik iki takım bir PvE alanına giriyorsunuz. Burada herkes kendi alanında savaşıyor ve düşmanlardan düşen emote’ları toplayıp haritanın ortasındaki bankaya yatırıyorsunuz. Buraya en hızlı şekilde yatırım yapan en sonunda büyük bir boss çağırıyor ve onun en çabuk kesen maçı kazanıyor. AMA oyunun belli evrelerinde sizden veya rakip takımdan birisi karşı tarafın alanına gidip orada belli bir süre kalabiliyor ve onları avlayabiliyor. Bu da hem karşı tarafın ilerleyişini yavaşlatırken sizi de strese sokuyor.

Yay, hem PvE’de hem de PvP’de kullanması gerçekten çok keyifli bir silah olmuş. Özellikle crit atarsanız çok eğlenebileceğinizi söyleyebilirim. Benim gibi Overwatch’da Hanzo oynamayı seviyorsanız burada da çok eğleneceksiniz demektir.

Yeni çarpışma alanımız Tangled Shore. Oyunun sonunda bolca takılacağımız Dreaming City’de yine burada. Ve yine burada Spider adlı enteresan bir karakterle daha karşılaşıyoruz. Düşmanımın düşmanı benim dostumdur anlayışıyla işbirliği yaptığımız bu Fallen’dan görevler alıyoruz. Burasıyla ilgili fazla bilgi vermeyeceğim ki oyun keyfiniz bozulmasın. Ama Tangled Shore’un sizi fazlasıyla tatmin edeceğinden emin olabilirsiniz.

Yeni düşmanlarımız Scorn, öncekilerinin üstüne yeni bir skin giydirilmiş gibi durmuyor. Gerçekten farklılar. Yeni düşmanların yeni yetenekleri ve zayıflıkları var. Mesela elindeki bombayı çevire çevire gelen Ravager’ın bombasını vurduğunuzda ateş yere saçılıyor ve etrafındakilere de zarar veriyor. Saldırma şekillleri farklı. Destiny 2’ye gerçekten de böyle bir yenilik şarttı.

Yeni raidler daha fazla takım koordinasyonu üzerine kurulu. Evet, bu klasik bir söylem ama bu defa farma bağlamak daha da zor bir hale gelmiş ve sesli iletişim şart. Dreaming City’nin çekici tarafı ise, üzerinize akan dalga dalga düşmanlara karşı direndiğiniz Blind Well. Eşya farmlamak için çok uygun bir başka mod. Oyunda eşya yükseltmek zorlaşmış. Malzeme toplamak için eski bölgeleri gidip farmlamak gerekiyor.

Destiny 2: Forsaken keyifli bir ek paket olmuş. Oyunun bu paketle beraber bir olgunluğa eriştiğini düşünüyorum. Eğer indirimlerde vs bulursanız sakın kaçırmayın.

FRAGTİST DEĞERLENDİRME

8.5 / 10



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.