Dragon Ball Xenoverse 2 İncelemesi Dragon Ball Xenoverse 2 İncelemesi

Dragon Ball Xenoverse 2 İncelemesi

HaberİncelemelerOyun HaberleriOyun İnceleme 21 Kasım 2016 15:21 Ceyda Doğan Karaş

Dragon Ball Xenoverse 2 eski hatalarından ders almış bir şekilde karşımıza çıkıyor. Detaylar incelememizde. Dragon Ball Xenoverse 2 İncelemesi

Dragon Ball serisi, animesinin yanında oyun serileriyle de oldukça ünlü hale geldi. Her kitlenin sevemeyeceği dövüş dinamikleri ve çizgi dizi tadındaki grafikleri, türünün başarılı örneklerinden biridir. Yeni oyunumuz Dragon Ball Xenoverse 2 ise bir önceki serinin hatalarını yok ederek, türlü türlü bizi meşgul edecek yan görevler, co-op içerikler ve daha eğlenceli oynanışıyla öne çıkıyor.

Dragon Ball Xenoverse 2, dövüş ve rol yapma türünde bir oyun. Hatta içerisinde biraz açık dünya ve MMO öğeleri de var. Dragon Ball karakterleriyle süslü olan oyunumuz, Japonca dahil tam on dil destekliyor. Bu dillerin arasında ne yazık ki Türkçe yok ve eğer benim gibi Dragon Ball seven biriyseniz, Japonca seslendirmeyle bu oyunu oynamalısınız. 

fragtist-dragon-ball-xenoverse-2

Dragon Ball Xenoverse 2, bir önceki seri gibi karakter yaratma ekranıyla karşılıyor bizi. Karakter yaratma ekranında birçok detay bulunuyor. Karakterimizin cinsiyet, ırk ve yüz hatları dahil birçok detayını dilediğimiz gibi değiştirebiliyoruz. Her ırkın belli özellikleri olduğunu unutmamak önemli. Bazı ırkların gücü daha fazlayken, bazıları daha fazla cana sahip. Eğer bir önceki oyun olan Dragon Ball Xenoverse’ü oynadıysanız, kayıt dosyanızı bu oyunda kullanabilirsiniz. Karakterimizi yarattıktan sonra tekrar özelleştirebilir, belli kostümleri satın aldıktan sonra giyebiliriz. Tabii bu kostümlerin karakterimize, ırkına göre belli artı ve eksileri olacaktır. 

Kahramanımız yani yarattığımız karakter, Conton City’de maceralarına başlıyor. Geçmişte yaşanması gereken olaylar, ne yazık ki ortalığı karıştırmak isteyen birileri tarafından değiştiriliyor. Ölmesi gerekenler hayatta kalıyor ve hayatta kalması gerekenler de kaderlerini başka yerlerde yaşıyorlar. Durum böyle olunca tarihi olması gerektiği şekilde kalması adına biz ortaya çıkıyor ve savaş alanındaki yerimizi alıyoruz. Trunks (Vegeta ve Bulma’nın oğlu), “Time Patrol” (Zaman Devriyesi) olma konusunu, detaylıca anlatıyor, olayları kısaca özet geçiyor ve Dragon Ball Xenoverse 2, bu şekilde başlıyor. 

Bu oyun, ilk oyuna oranla daha fazla yan göreve sahip. Zaten Conton City’ye adım attığımız anda etrafımızda bize görev verebilecek birçok karakterle tanışıyoruz. Oynanışta ise bazı değişiklikler var. Eğer Xenoverse serisine hakim değilseniz, oyunda türlü türlü eğitimler var ve alışmak, sadece birkaç dakikanızı alacaktır. Tabii sorun alışmak değil, ustalaşmak. Zira dövüş alanları oldukça büyük ve düşmandan ne zaman kaçmanız gerektiğini veya ne zaman onu kenara sıkıştırmanız gerektiğini kısa sürede çözmelisiniz. Daha akıcı ve zorlayıcı olan dövüş dinamikleri, ayrıca ilk oyuna göre daha eğlenceli ve çeşitli. Dövüşlerde önemli olan “Ki” gücümüze odaklanmak ve onu idareli kullanmak. Seçtiğimiz ırka göre belli avantajlara elbet sahibiz ancak “Ki”, bu oyundaki kilit gücün kendisi. Belli özel güçleri kullanmak için Ki’mize ihtiyacımız var. Farklı ve daha güçlü özel güçlere sahip olmak için ise bol bol yan görev yapmamız gerekiyor. 

fragtist-dragon-ball-xenoverse-2-vegeta

Oyundaki süper hareketler, hayat kurtarıcımız. Özellikle bölüm sonu canavarları, ciddi can yakabiliyorlar. Mesela Great Ape’ler öyle kolay kolay devrilmiyorlar ve onların yakınında olmak, yapacağınız en korkunç hata olacaktır. Dövüş mekaniklerinde anlık kararlar vermek çok önemli. Düşmanın öylece durduğuna aldanmak, başka bir yenilgi demek. Bir önceki oyunu oynadıysanız, dinamiklere alışmak çok kolay olacaktır. Ancak seriye hakim değilseniz, taktik belirlemeniz gerektiğini anlamalısınız. Birçok yan görev yapıp, karakterimizi belli seviyeye getirip, süper hareketlerimizle hava atabileceğimiz hale gelince; Dragon Ball Xenoverse 2 gerçek anlamda zevkli oluyor. Önemli olan yeteneklerimizin boşa harcanmamasını sağlamak ve onları, doğru zamanda doğru yerde kullanmak. Tabii ki “Ki” gücümüzü de süper hareketimize göre orta seviyede tutmak da önemli.

DRAGON BALL XENOVERSE 2_20161121135826

Açık dünya kısmı ise oyunda tamamen göreceli olarak işliyor. Genelde tek bir mekanda etrafımızdakilerle konuşup, onların bizi yan görevlere yollamasını sağlıyoruz ve eninde sonunda, kendimizi dövüş alanında buluyoruz. Oyunun asıl mantığı yarattığımız karakteri güçlendirmek ve zamanda oluşan yaraları iyileştirmek. Bunun için tanınan birçok Dragon Ball karakteriyle yan yana veya karşı karşıya savaşıyoruz. Yan yana kısmı ise en eğlenceli nokta. Yanı başımızda Goku ile Vegeta’ya kafa tutabiliyoruz. Bir önceki oyunda da benzer bir mantık vardı ancak bu sefer yanımızdaki karaktere dikkat etmek, ona göz kulak olmak önemli. Bazı görevlerde yanımızdaki karakterin hasar almaması gerekiyor ve bu durumda bizim öne atılmamız gerekiyor. Her dövüş başlangıcındaki göreve dikkat etmek önemli. Bazı görevlerde düşmanı sadece yenmek, bazı görevlerde partnerimizi korumak, bazı görevlerde ise sadece süper yeteneğimizle düşmanı yok etmemiz gerekiyor. 

Dragonball Xenoverse İncelemesi

Co-op ve multiplayer deneyimi bu oyunda gayet başarılı. Zorlu görevleri yapay zekaya güvenmeden, arkadaşlarımızla yapabiliyoruz. Özellikle zorluk seviyesi yüksek olan görevlerde, yalnız takılmak ve saatlerce aynı dövüşü tekrar etmek yerine, diğer oyuncularla sırt sırta kapışmak mümkün. Böylece bizim gücümüzün yetmediği savaşlar, daha eğlenceli ve akıcı ilerliyor. 

DRAGON BALL XENOVERSE 2_20161121123457

Seçenekler kısmından oyuncu listemizi açıp, tekrar tekrar aynı kişilerle görevden göreve koşabiliyoruz. Seçenekler kısmında ayrıca karakterimizi kişiselleştirme, çantamız ve çeşitli yeteneklerimizi kısa yolumuza ekleme gibi detaylar yer alıyor. 

Oyunun MMO kısmında karakterimizin duygu ve tepkilerine denk geliyoruz. Antreman esnasında rakibimize gaz verici cümleler kullanabiliyor veya düşmanı rahatsız edici sözler söyleyebiliyoruz. Kelimeler ve duygular, kalıplardan ibaret. Yani özellikle konsol veya PC’mizde kelime üretmiyoruz. Var olan kalıpları kullanıyoruz.



Ceyda Doğan Karaş Editor in chief

86 doğumlu. Evli, mutlu, Tauren'li. Star Wars, Doctor Who, Yu-Gi-Oh ve Blizzard delisi. 93'ten beri video oyunlarıyla fazla uğraşıyor ve hayatı onların üzerine şekilleniyor. Korku, macera, psikoloji kitap ve animelerine bayılıyor. Koyu Beşiktaş taraftarı ve cosplay organizatörü. Ayrıca cosplay, vazgeçemediği hobilerinden sadece birisi.