No Man’s Sky PS4 İncelemesi No Man’s Sky PS4 İncelemesi

No Man’s Sky PS4 İncelemesi

HaberİncelemelerOyun HaberleriOyun İncelemePlayStation 23 Ağustos 2016 16:36 Ceyda Doğan Karaş

Hayatta kalma ve keşif konusunda sayısız reklamı yapılan No Man's Sky, beklentileri karşılayamıyor. Detaylar incelememizde. No Man’s Sky PS4 İncelemesi

No Man’s Sky hakkında belki de sayısız içerik okudunuz veya video izlediniz. Ancak birçoğu sizi muhtemelen doyurmadı çünkü hala kafanızda soru işaretleri var. Çok da normal. Nerede bu Jüpiter, nerede bu Mars dediğiniz oluyor değil mi? Benim de oldu. Açıkçası birçok konuda da hayal kırıklığına uğradım. Kişisel olarak hala zevk alarak oynadığım No Man’s Sky, genel puanlamalarda sınıfta kalmış durumda. “Böyle inceleme giriş yazısı yazılır mı arkadaş?” isyanınızı duyar gibiyim. E haklısınız tabii. Yazıma devam etmeden önce aşağıdaki yazıyı incelemenizi tavsiye ederim. Detaylar konusunda kafalar karışmasın.

No Man’s Sky İlk İzlenim

Ofiste birçok kez Sonat ile oyunun muhabbetini çevirdik. Hatta birkaç arkadaşımızla daha konuşup, fikirlerini bile aldık. Etrafımızda olumsuz olarak, oyunu yerden yere vuran o kadar çok insan var ki, şaştık kaldık. Açıkçası keşif konusu ve hayatta kalma içeriği, her zaman dikkatimi çeker. Birçok oyunda Dark Souls kafasını yaşamayı sevmem ancak en azından ona yaklaşsın isterim. Bir yandan açık dünya öğelerine sahip güzellikler keşfedilir, bir yandan da renkli atmosferin farklı bakış açılarını incelerim. Oyun dediğiniz şey bana göre hikayesel anlamda da doyurucu olmalı ve muhtemelen bu nedenden No Man’s Sky, ya çok sevildi ya da nefret edildi. Oyunun o kadar çok reklamı yapıldı ki beklentiler de doğru orantılı olarak arttı. Durum böyle olunca, kocaman galakside belki de çok sayıda karşılaşacağımızı düşündüğümüz uzaylı sayısı 3-5 arası olunca, hayal kırıklığına uğradık.

Oyun, başlarda oldukça hareketli ve eğlenceli başlıyor. Bir gezegende uyanıyoruz ve amacımız da onu tamir edip, hayatta kalmaya çalışmak. Çeşitli mineralleri toplayıp, gemiyi uçabilir hale getirince, gezegenden ayrılıyoruz. Dilersek, etrafımızı keşfedebilir ve gezegendeki diğer güzellikleri inceleyebiliriz. Oyundaki görevleri almak için NPC kovalamıyoruz. Ekranın sağ tarafında oyun size her şeyi anlatıyor. Ayrıca oyun bize seçenek de sunuyor. Dilersek tamamen serbest olabiliyoruz veya Atlas Interface‘leri takip edebiliyoruz. Oyunun sonuna çabuk ulaşmak isterseniz Atlas Interface’i takip edebilirsiniz (25 saatlik oynanış). Atlas Stone’ları topladıktan sonra bizi bir sürpriz bekliyor. Zaten İngilizce seviyeniz yeterliyse, detayların çoğunu anlıyorsunuz. Hazır İngilizce seviyesi diye konuya girmişken, uzaylıların da kendi dilleri olduğunu belirtmek gerek. İndiğimiz her gezegende Monolith isimli yapıları inceliyor ve yabancı dillerdeki kelimeleri öğreniyoruz. Ancak uzaylı ırkı 3 ile sınırlandırıldığı için doyum konusu biraz tartışılır.

No Man's Sky_20160808223812

Yapımcı Hello Games, hayatta kalma ve keşif konusuna odaklanırken, çanta konusunu arada unutmuş galiba. Oyun boyunca “çantada yer yok anam, boş yere toplama o demirleri” uyarısını o kadar duydum ki içim şişti. Bir de madem çanta boyutu az, bari gemiyi az büyük yapsaydınız. Gemiden çantaya, çantadan gemiye materyal transfer ede ede bir yerden sonra “boşver atayım çöpe gitsin” tribine girmemek elde değil. Çanta boyutunu arttırmak mümkün tabii. Herhangi bir gezegende beacon (tepesinde sarı turuncu arası bir ışık var) bulursanız, “shelter” seçeneğini seçerseniz drop pot’a yönlendiriliyor ve belli unit (oyun içerisindeki para birimi) karşılığı çanta boyunu arttırabiliyoruz. Beacon’ları sadece çanta boyutu için değil, gezegendeki diğer önemli kaynakları bulmak için de kullanabiliyoruz.

No Man's Sky_20160809230052

Oyundaki savaş konusu hem gezegenlerde, hem de gezegen dışında yapılabiliyor. Bazı gezegenler fazla agresif olunca, uzay gemileri bizimkine saldırıya geçiyor. Kapışma sırasında ateş ederken dikkatli olmakta fayda var çünkü silahlarımız çabuk ısınabiliyor. Aynı durum gezegen içindeki savaşta da mevcut. Sentinel yani gözcü robotlar her gezegende mevcutlar. Bazıları çok agresif ve direkt saldırıya geçebiliyor, ayrıca küçük veya daha gelişmiş büyük boyda olabiliyorlar. Bazıları ise sizi sadece tarayıp, yoluna devam ediyor. Zaten gezegene ilk iniş yaptığınızda, oyun verileri ekrana yansıtıp, o gezegenin canlılarının ne kadar agresif olup olmadığını gösteriyor.

Oyunda sürekli bir eşyamızı tamir etmek, geliştirmek veya enerjisini arttırmak adına kovalamacadayız. Jetpack’imiz için farklı bir element veya uzay gemimizin iticileri için farklı elemente ihtiyacımız var. Kısacası bir şeylerin gücünü arttırmak veya onu yeniden şarj etmek istiyorsak, sürekli bir elementin yardımına ihtiyacımız var. Gezegen dışında çeşitli meteorları da parçalayarak istediğimizi bulmak mümkün.

fragtist sentinel no man',s sky

No Man’s Sky Meraklılarına Yeni Video



Ceyda Doğan Karaş Editor in chief

86 doğumlu. Evli, mutlu, Tauren'li. Star Wars, Doctor Who, Yu-Gi-Oh ve Blizzard delisi. 93'ten beri video oyunlarıyla fazla uğraşıyor ve hayatı onların üzerine şekilleniyor. Korku, macera, psikoloji kitap ve animelerine bayılıyor. Koyu Beşiktaş taraftarı ve cosplay organizatörü. Ayrıca cosplay, vazgeçemediği hobilerinden sadece birisi.