Divinity: Original Sin İncelemesi Divinity: Original Sin İncelemesi
Eski okulla yeni bir anlayışı birleştiren son derece orijinal bir rol yapma oyunu. Türün meraklıları mutlaka edinmeli. Divinity: Original Sin İncelemesi

Divinity: Original Sin hiç umulmadık yerden vuran bir oyun oldu. Klasik, yani “eski okul” diye tanımlanan, Baldurs Gate, Neverwinter gibi oyunları bir adım öteye taşıyan bu RPG yada CRPG beklenenden çok daha iyi çıktı.

Oyunun önemini fark etmem tamamen tesadüf eseri oldu. Ama kurduktan sonra oyun hakkında neden bu kadar çok konuşulduğunu daha iyi anladım.

Savaşçımın yanında duran iskelete yıldırım büyüsü attığımda kendi savaşçımı vurduğum zaman da yerde duran su birikintilerinin önemini kavradım. Hatta yerdeki sıvılar diyebilirim çünkü yerdeki kan birikintileri de elektriği ilettiğinden aynı etkiyi gösteriyor!

Divinity, bir masaüstü oyununa yaklaşmayı beceren ve ezberbozan bir yapım olmuş. Oyun bir kaç şeyi çok iyi başarmış. Birincisi konuşma seçeneklerini okumadan geçerseniz oyunda bazı olayları çözemezsiniz, bazı yerlerde ilerleyemezsiniz. Yani konuşmaları kesinlikle okuyup doğru seçenekleri işaretlemelisiniz. İkincisi kesin doğru diye bir seçenek yok. Sadece tercihleriniz var. Bu da sizin her kararınızda elinizin klavyeye titreyerek gitmesine neden oluyor. Son olarak oyun elementleri ve mantığı ÇOK İYİ kullanıyor. Örneğin botlarınızın altına sivri bir malzeme bağlarsanız buzda kaymayan botlarınız oluyor. Eğer ıslak bir düşmana yıldırım büyüsü çakarsanız daha çok zarar görüyor. Bu yeni dengeler yapay zekanında değişen duruma göre davranmasıyla oyunun içerisinde hiç alışmadığımız sahnelerle karşılaşmamıza neden oluyor.  Hatta bu yüzden şu anda yazıyı yazarken bile dönüp oyunu oynamak istiyorum!

Fragtist-Divinity-Original-Sin (1)

Picture 1 of 24

 

Örneğin düşmanlarınız arkadaşları öldüğünde üstünden iyileştirme iksiri düşürürse bunun savaş sırasında alıp kullanabiliyor. Islanan fakat ateşe dayanıklı olan bir düşman eğer ıslanırsa ateşe geri kaçıp kendini yeniden tutuşturmaya çalışabiliyor. Tabii ki siz de bunu bir avantaja çevirebiliyorsunuz. Örneğin öldüğünde sırtındaki bombayı da patlatan bir düşmanı teleport büyüsüyle havaya kaldırıp düşmanlarınızı arasında yere çalarsanız etrafındaki herkes zarar görüyor. Eğer yerde yağ birikintisi varsa o da tutuşuyor. Bu da yakındaki bir başka varili patlatabiliyor. Böylelikle belki de uzun bir savaş sonucunda ucu ucuna yok edeceğiniz bir düşmanı iki hamlede toptan imha edebiliyorsunuz.

Tabii dikkat etmezseniz aynı şey size de olabiliyor.

Yani sizinle aynı yeteneklere hatta ekipmana sahip düşmanlarla karşılaşıyor. Onlara sürprizler hazırlayabiliyor veya onların tuzaklarına düşebiliyorsunuz. Öyle alıştığınız “iskeletler 3 orclar 5 vurur ve hepsinin üstünde aynı ekipman bulunur” ezberini unutun.



Burak Akmenek Kurucu

İlk parasını ortaokulda 64'ler dergisine makale yazarak kazanan Burak, o zamandan beri oyun ve donanım basınında yer aldı. PC Gamer,CHIP, Oyungezer, Level,Nintendo,Skyturk-Next Level TV programı gibi bir çok yayında çalışan Burak Akmenek FPS ve MMORPG tutkusundan hiç vazgeçmedi. Fragtist.com'un kurucusudur.