Fallout 76 Öyle Bir Geldi ki, İnanılmaz, Gerçekten! | İnceleme Fallout 76 Öyle Bir Geldi ki, İnanılmaz, Gerçekten! | İnceleme

Fallout 76 Öyle Bir Geldi ki, İnanılmaz, Gerçekten! | İnceleme

İncelemelerOyun İnceleme 21 Kasım 2018 17:27 Sonat Samir

Muhteşem oyunlardan bir tanesi olan Fallout, son oyunu ile online olmaya karar verdi! Bethesda'nın son atom bombası Fallout 76! Fallout 76 Öyle Bir Geldi ki, İnanılmaz, Gerçekten! | İnceleme

Sonat abi bu oyunu da beğenmiş diyorlar!

Fallout’un benim için yeri hep ayrı oldu. Bana yıllar önce ister inanın ister inanmayın üç kelime ingilizce biliyorken ilk oyunu elimde sözlük ile oynatmış, ingilizce öğrenmemde büyük destek olmuş bir yapımdı. Serinin ilk iki oyununun bana öğrettikleri, kazandırdıkları gerçekten çok büyük. Bu nedenle Fallout’un yeri ayrı, ama özellikle Fallout 1 ve 2’nin çok çok ayrıdır. Bu nedenle de hakkıdır ki bir Fallout 76 bir incelemeyi hak ediyor.

War, war never changes…

Bunu her duyduğumuzda tüyler diken diken olurken. Şimdilerde maalesef “artık yeter” der olduk. Haliyle de Fallout 76 olmuş mu sorusunun cevabını aslında ilk cümlem ile vermiş oldum.

Hepiniz biliyorsunuz Fallout 76 bir hayatta kalma oyunu. Açlık, susuzluk falan gibi bir çok alışageldiğimiz detayı içeriyor. Ancak Fallout hiç bir zaman alışmış olduğumuz bu hayatta kalma oyunları konseptinde bir oyun olmadı, yani Fallout daha çok tek başımıza çıktığımız bir macerada bir şekilde diğer hayatta kalmış insanların arasında kendimize de yer bulduğumuz bir oyundu. Bir rol yapma oyunuydu, kimse kusura bakmasın şu vakitten sonra bir online oyunda adam akıllı role playing yapacak adam bulmak zaten zorken, özü rol yapmak olan bir oyunu bu hale getirmek bildiğin Fallout’un bacağına sıkmak demekti, haliyle öyle de oldu. Zaten rol yapma ögeleri Fallout’ta uzun zaman önce yok edilmişti bile.

S.P.E.C.I.A.L mı F.A.I.L mı?

Tur bazlı olan Fallout’un değişen sistemine bir nebze alıştık derken bir önceki oyunda tamamen değiştirilmiş olan S.P.E.C.I.A.L. Fallout 76 ile bir kez daha değişmiş durumda. Her seviye atladığımızda kart dağıtıyoruz. Biraz daha açayım konuyu, her seviye atladığımızda önümüze kartlar geliyor ve gerekli puana, seviyeye sahipsek istediğimiz kartı takabiliyoruz. Ancak bunun da bir sınırı var, istediğimiz özelliği geliştirmek için taktığımız kart bir süre sonra bitiyor ve “eeee, bu kadar mı, istediğim gibi geliştiremeyecek miyim karakteri” diyor ve üzülüyoruz. Ya, olmamış özetle, ben ısınamadım. Kaldı ki ben oyunlardaki değişikliklere çok rahat adapte olan, hatta bir çok oyunda “iyi olmuş, değişiklik güzeldir.” derken, buna ısınamadım.

Benim buradan çıkardığım sonuç şu oldu, her RPG ögesi içeren ve online olan oyunda yaşanan meta krizi, herkesin en verimli, en iyisi bu denilen build’e gidip, tek tip karakter olması durumu burada da elbet yaşanacak.

Oyunda NPC olmaması da ayrı bir sıkıntı aslında, yani koca koca MMO’lar bile NPC’ler üzerinden yürürken, neden bu kadar sert bir karar alınmış ben anlam veremedim. Yalnızlık hissini daha iyi vermek için mi? Kusura bakmayın ama karşılaştığınız ilk oyuncu voice chat üzerinden saçma sapan muhabbetler ve sataşmalar yaparken pek de Rol Yapma kafasına giremedim. Günümüzün online oyunlarında genellikle “başkalarına rahatsızlık vererek eğlenme” konseptini benimsemiş insanlar ile gerçekten daha da zor.

Ah bir de oyun MMO gibi ama değil, sunucularda maksimum 25 kişi mi ne oluyor, sunucu da değil daha çok kanal gibi aslında.

Merhaba, bu ses kaydını okuyorsan, ben çoktan…. 

Peki görevleri nasıl alıyoruz? Teypler buluyoruz, teypler ise adeta bir NPC gibiler. Bir görev veriyorlar, yapıyoruz, sonra ikinci parçasını bulup dinliyorsunuz. Ve size diyor ki “o işi halletiğine göre şimdi, şunu yap bakalım.” diyor. NPC misin, teyp misin? Yani teypler mutlaka kendi sırası ile bulunuyorlar.

Oyunda bir de günlük, haftalık ve genel zorlayıcı görevler var. Basit görevler aslında ancak türüne göre zorlayanları da var şimdi hiç yok değil. Bu görevlerden de Atmic Points topluyoruz ve bunu bilin bakalım neye harcıyoruz 🙂 Kozmetik tabii ki. Uğraşamam diyenler için para basıp Point alma şansı da var, açıkçası çok karşı olduğum bir sistem değil, kozmetiğin olsa da olmasa da oyunda pek bir şey değişmiyor sonuçta, ya da kısaca oyunu P2W’e çekmiyor o nedenle kafaya takacağım bir durum yoktu burada.

Oyunda bir hikaye de yok, öyle geziyorsunuz. Teyplerden görev alıp yapıyorsunuz. Bir de zaten her gün oyun haberler siteleri ya da sosyal medyada bolca gördüğünüz “3 nuke attılar, sunucular çöktü” durumları var. Millet sağa sola Nuke sallayıp, power armorlar içerisinde ejderha kesiyorlar.

Event sistemi ile topluca görevlere girişebiliyorsunuz, ki oyunun bizi diğer oyuncular ile bir araya getirebildiği yegane özellik bu. Ancak hatırlarsanız Fallout 76’dan zevk almak için arkadaşlar ile oyna  deniliyordu. Arkadaş oyunda olduğu halde kendisi offline görünüyordu, 45 dakika kadar mücadele ettik ama bir türlü olmadı, zaten uğraşmadım da daha fazla. Üzüldüm ve yoluma devam ettim.

Daha fazla uzun uzun anlatasım bile gelmiyor, zaten genel hatları ile oyun işte bu. Durumu da ortada, bir çok mecrada da zaten okuyup izlediniz, dinlediniz Fallout 76 ile ilgili sorunları. Olur da satın alacağım derseniz indirim bekleyin ya da hemen alın, size kalmış. Oyunu incelememiz için bize kod sağlayan kinguin.net‘i da ziyaret edip oradan uygun fiyatlarla alabilirsiniz.

Üzgünüm Bethesda, bu olmamış. Ben keyifle Quake Champions oynamaya devam edeceğim.

2018 Golden Joystick Ödülleri Sahiplerini Buldu

FRAGTİST DEĞERLENDİRME

3.5 / 10



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.