Mass Effect: Andromeda İncelemesi Mass Effect: Andromeda İncelemesi

Mass Effect: Andromeda İncelemesi

İncelemelerKonsolOyun İncelemePCPlayStationXBox 24 Mart 2017 17:48 Berk Yakar

Mass Effect: Andromeda Bioware’in sevilen bilim kurgu aksiyon serisinde ilk defa karşılaştığımız Ryder ailesinin hikayesini anlatıyor. Mass Effect: Andromeda İncelemesi

Mass Effect: Andromeda Bioware’in sevilen bilim kurgu aksiyon serisinde ilk defa karşılaştığımız Ryder ailesinin hikayesini anlatıyor. Orjinal Mass Effect üçlemesi en başından sonuna kadar Kumandan Sheppard’ın hikayesini anlatıyordu. Serinin ilk oyunun gerçeğe olabildiğince yakın bir bilimsel altyapı ve başarılı bir rol yapma sistemi sunmuştu. Ancak ikinci oyuna baktığımız zaman rol yapma kısmı bir miktar göz ardı edilip, daha çok aksiyona yönelmişti. Mass Effect 3’e ise hiç değinmek istemiyorum oyunun her oynayanın büyük yarasıdır o anlamsız final kısmı.

Andromeda’da ise işler değişiyor. Artık Sheppard’ı takip etmiyoruz ve ana karakterimiz Mass Effect 2’den hemen önce (2185 yılında) Andromeda Girişimi adı verilen bir proje kapsamında yola çıkan 4 gemiden biri ile Andromeda galaksisine giden bir kolonici. Uzayda yaklaşık 600 yıl kriyojenik uykuda kalan koloniciler Heleus Kümesinde uyanırlar. Yani hem farklı bir hikâye hem de farklı bir karakter ile baş başayız. Eğer serinin diğer oyunlarını oynamadıysanız Andromeda’ya başlarken hiç yabancılık çekmeyeceksiniz.

Heleus kümesinde önceden gidilmesi planlanmış 7 adet altın gezegen bulunmakta. Bu gezegenler canlı hayatın oluşumu için gerekli en uygun şartlara sahipler. İnsan kolonistleri taşıyan Hyperion gemisinin varış noktası ise Habitat 7 adı verilen bu altın gezegenlerden biri.

Mass Effect: Andromeda alışık olduğumuz bilim kurgu öğelerine sahip açık dünya keşif oyunu. Tabii diğer oyun içi karakterler ile etkileşimi işin içine katarsak rol yapma öğelerini göz ardı etmemiş oluruz. Açık dünya öğelerine sahip ancak yaşayan bir dünya değil, bu sebeple diğer Mass Effect oyunlarından çok farklı bir oynanış sunmuyor bize.

Gelen her gemide bir adet Rehber (Pathfinder) bulunmakta. Bu rehberler SAM adı verilen bir yapay zeka sayesinde insan üstü yeteneklere sahip olabiliyorlar. İnsan gemisinin Rehberi Alec Ryder, kızı ve oğlu (Sara ve Scott) ile galaksiler arası uzun yolculuğa katılıyor. Oyunun başındaki cinsiyet seçimi hangi çocuğu oynayacağımızı belirlemekte. Karakter seçim ekranında isterseniz Ryder kardeşler için önceden hazırlanmış tipleri ya da hazır olarak gelen farklı karakter tiplerinden birini seçebiliyoruz.



Berk Yakar

Bilgisayar oyunları macerası Amiga 500 ile başladı. Bilimkurgu edebiyatına olan büyük ilgisinin yanısıra sıkı bir anime ve manga takipçisi.