Shadow of the Tomb Raider | İnceleme Shadow of the Tomb Raider | İnceleme

Shadow of the Tomb Raider | İnceleme

İncelemelerOyun İnceleme 26 Eylül 2018 12:07 Sonat Samir

Shadow of the Tomb Raider'da işler karışıyor. Lara bir kıyameti engellemeye çalışırken, kendisi kıyameti başlatan kişi oluyor! Shadow of the Tomb Raider | İnceleme

Shadow of the Tomb Raider, uzunca bir zaman bekledim, yani en azından benim için uzun bir bekleme süreci oldu ve sonunda geldi! Sizi bilmem ama ben Lara ile tanışalı 22 yıl oldu. 22 yıl, her çıkan oyunda yeniden heyecanlandım. Bazıları çok da iyi değildi ama en nihayetinde o da bir Tomb Raider oyunuydu.

Bunları baştan söylüyorum ki Lara Croft’un bende yeri ayrıdır bilin. 22 sene, 96’dan beri eksiksiz şekilde oynadığım Tomb Raider’ın 2003 yılında yeniden başlayan ve bize Lara’nın 96’da tanıştığımız Tomb Raider’a doğru evrilişini başlatan hikayesini 2015’te çıkan Rise of the Tomb Raider ile devam ettirdi, şimdi ise o hikayenin hemen 2 ay sonrasındayız. Elimizdeki son oyun olan Shadow of the Tomb Raider’da Lara, Jonah ile birlikte düşen bir uçağın içindeler, tam bir yeni nesil Tomb Raider başlangıcı.

Yeni nesil serinin her incelemesinde tekrar ettiğim, arkadaşlarım ile sohbetlerde de dile getirdiğim gibi Lara, Uncharted’ın Drake’ine çok şey öğretti, Uncharted ise türü aldı, yükseltti. Lara’da son üç oyundur aynı formül ile Uncharted’ın getirdiği yenilikleri kendisine ekleyerek ve yenilikler getirerek türü daha da yükseğe taşımak için elinden geleni yapıyor.

Her zaman yaptığım gibi hikayenin sürprizini kaçırmamak adına çok detaya girmeyeceğim. Ancak şunu söylemeden de geçmek olmaz. Bu sefer Lara işleri eline yüzüne bulaştırıyor. Yine babası ile ilgili olan Maya hazinesi kovalamacasında, Trinity’den önce hedefine ulaşmak için elinden geleni yapıyor. Ancak Lara, The Key of Chak Chel’i tüm antik uyarılara rağmen saklı olduğu yerden çıkartıyor ve kıyameti başlatıyor.

Açık konuşacağım kıyametin başlaması ile yaşanan arbede standart aksiyon olayları olsa da karşılaştığımız bazı sahneler duygusal olarak oyuncuya güzel yansıtılıyor.

Yaşanan olaylar sonunda ise soluğu Paititi’de alıyoruz. Zira Trinity’yi durdurmak için yapmamız gereken iş hem yarım kaldı, hem de durdurulması gereken ve bizim başlattığımız bir kıyamet var.



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.