Shattered Skies PC İncelemesi Shattered Skies PC İncelemesi
Hayatta kalma konseptli oyunlara bir yenisi daha eklendi: Shattered Skies. Peki bu yeni oyun, rakipleri karşısında ne gibi farklılıklar sunuyor? Shattered Skies PC İncelemesi

Hepimizin bildiği üzere son dönemin (Uzunca bir dönem aslında bu) en sevilen ve en çok beklenen oyunları genellikle hayatta kalma üzerine olanları. Kıyamet sonrası senaryolardan tutun, zombilere, salgın hastalık sonrası senaryolara kadar bir çok hayatta kalma oyunu gördük, oynadık. Sanıyorum ki en çok kopyalanan seçim ise zombili olan hayatta kalma oyunlarıydı. Shattered Skies ise bu sefer karşımıza uzaylılar ile geliyor.

Bir açık dünya oyunu olan Shattered Skies, Free Reign Entertainment tarafından geliştirildi. Firma ismi tanıdık gelmiş olabilir çünkü Infestation: Survivor Stories isimli oyunu yapmışlar ve pek de başarılı olamamışlardı. Ancak bu sefer daha iddialı ve “hatalarımızdan ders aldık” diyerek geldiler. Her hayatta kalma oyununda olduğu gibi bu oyunda da ekipman ve silah avına çıkarken bir yandan da yiyecek ve içecek aramaya devam edeceğiz. Ayrıca yine öldüğümüz zaman üzerimizde taşıdığımız her şey diğer oyuncular tarafından toplanabilir olacak.

fragtist-Shattered-Skies-ss-01

Yapımcılar bu sefer oyundaki AI yani yapay zekanın daha iyi olacağını söylemişlerdi, halen geliştirme aşamasında olan oyunu oynarken açıkçası karşımıza çıkan yaratıkların dümdüz üzerimize koşup vurmaya çalıştığı, pencereden atlayıp kaçtığımızda ise pencereden geçmek yerine bütün binanın çevresini dolaştığını gördük. Hani o kadar da zeki değiller henüz. Bakalım belki ileri dönemde yapay zeka üzerine geliştirme yapılacaktır.

Oyunda yine yiyecek ve içecek arayışı içerisinde olacağımızı söylemiştim. Diğer hayatta kalma oyunları ile karşılaştırdığımız zaman Shattered Skies’ın daha iyimser olduğunu gördük. Yani diğer oyunlarda açık, susuzluk seviyemiz çok çok hızlı tükenirken bu oyunda daha uzun süre yiyecek ve içecek kullanmadan dayanabiliyoruz. Üstelik sürekli olarak hızlı koşmak yerine bir noktadan diğerine tempolu olarak hareket ederseniz (normal hareket hızı) yiyecek ve içecek gereksiniminizi daha da uzun süreye yayabiliyorsunuz.

Hayatta kalma oyunu olur da eşya yapma olmaz mı? Tabii ki bu oyunda da en çok kullandığımız özelliklerden bir tanesi de crafting sistemi. Hatta işin güzel tarafı bu crafting sisteminde sadece duvar, tuzak vb. eşyalar yapmak yok. Yemek yapmak, en çok kullandığımız özelliklerden bir tanesi. Yemek yapmak oldukça önemli, sağda solda bulduğumuz yemekleri hemen tüketmek ya da sandıkta biriktirmek yerine, x bir yemek yapmak için kullanmak çok daha verimli oluyor. Nedeni ise tahmin edeceğiniz üzere etraftan bulup yediğimiz yemekten daha fazla açlık gideriyor olması.

Oyunda bir çok hayatta kalma oyunundan farklı olarak ancak The Division ile benzerlik gösteren bir özelliği karakterimizin seviyesinin bulunması. Ancak karakter seviyemiz The Division’da olduğu gibi bizden daha düşük oyunculara daha çok hasar vermemize sebep olmuyor fakat kullanabileceğimiz silahların seviyesini belirliyor. Tabii burada şöyle bir durum da ortaya çıkıyor. Her ne kadar seviyemiz bizden düşük seviyedeki oyuncuya daha çok hasar vermemize sebep olmasa da daha yüksek seviye silah kullandığımız için yine bir üstünlük sağlayabilmemiz için olanak sağlıyor.

Aslına bakarsak güzel de bir sistem. Böylece oyuna yeni başlamamış bir oyuncu kankasından en yüksek seviye silahı alıp ortalığı birbirine katamıyor ya da yüksek seviye silahları stoklamış bir oyuncu yeni başlayan oyunculara kara borsa (oyun dışından gerçek para ile) silah satamıyor.

fragtist-Shattered-Skies-ss-02

Shattered Skies ücretsiz bir oyun değil. Steam üzerinden istediğiniz paketi satın alabilirsiniz. Hemen aşağıdaki görselden görebileceğiniz üzere bu paketler arasında tabii ki farklar da mevcut. Benim tavsiyemi sorarsanız, eğer seviye atlamak ile uğraşırım sıkıntı olmaz ve kozmetik de dert değil diyorsanız çok fazla para ödemeyin. Kozmetik setlere bir bakın eğer çok beğenirseniz ya da LvL 1 değil LvL 25 başlayayım diyorsanız yüksek fiyatlı paketi tercih edin. Ancak kesinlikle çok fazla para yatırmanın riskli olacağını söylemeliyim. Oyun çok yeni, coşar mı patlar mı bilinmez.

fragtist-Shattered-Skies-paketleri



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.