Sid Meier’s Civilization VI İncelemesi Sid Meier’s Civilization VI İncelemesi

Sid Meier’s Civilization VI İncelemesi

HaberİncelemelerOyun HaberleriOyun İncelemePC 1 Kasım 2016 14:07 Berk Yakar

Sid Meier's Civilization serisi bir tur daha oynarım sonra çıkarım cümlesiyle adeta özdeşleşmiş bir seri. Civilization VI incelemesi sizlerle Sid Meier’s Civilization VI İncelemesi

Sid Meier’s Civilization serisi bir tur daha oynarım sonra çıkarım cümlesi ile adeta özdeşleşmiş bir seri. En son gelen Civilization VI‘da aynı şekilde ekran karşısına bağlamayı başarıyor.

Genel olarak bakıldığında eski oyunların düzgün işleyen sistemlerine dokunulmamış. Ancak getirilen yeni özellikler oyuna yeni bir hava katmış ve derinlik getirmiş. Özellikle şehir kurma hem eğlenceli hem de oturup üzerine düşünülecek bir sistem olmuş. Kaynak sistemi de bir önceki oyunla neredeyse aynı. Temel kaynaklar maden ve çiftlik eskisi gibi işçi birimi ile değerlendiriliyor. Bonus kaynak dediğimiz kaynaklar taş ocağı ya da buğday ve benzeri gıdalar da çiftlik ile kullanılabilir hale geliyor. Stratejik kaynaklar belirli birimleri üretiminde kullanılıyor. Burada kadar her şey eski oyunları oynayanlara tanıdık gelecektir. Lüks kaynaklar diyebileceğimiz elmas, şarap ve tütün gibi kaynaklar direk rahatlık sistemini ve vatandaşların mutluluğunu etkiliyor.

fragtist-civilization-vi-stratejik

Yeni oyunun belki de en büyük özelliklerinden biri tüm grafiklerin karikatürize yapılmış olması. Belki herkes aynı fikirde olmayabilir ama seriye yenilik katmış. Benzer şekilde dünya haritası da aynı tarza sahip. Hatta stratejik görünüş adı verilen kısımda izometrik olan dünya haritasını iki boyutlu olarak görmek ve oynamak mümkün. Bir diğer keyifli olan kısım ise henüz keşfedilmemiş bölgelerin sanki bir haritanın kenarındaki boşluk kısmına bakıyormuş gibi tasarlanmış olması.

fragtist-civilization-vi-harita

İşçi birimleri, Civilization VI’da en köklü değişime uğrayan birim. Artık her işçi birimleri sadece 3 kez kullanılabiliyor. Ondan sonra birim kayboluyor. Bu birimin yapabildikleri, kaynakların üzerine maden ve çiftlik kurma olarak sınırlandırılmış. Zaten Civilization VI ile istediğiniz her yere çiftlik ya da maden yapamıyoruz. Tamamen elinizdeki arazinin size sunduklarına göre bina yapabiliyorsunuz. Bonus ve Stratejik kaynakları da işçi birimi sayesinde ekonominize katabiliyorsunuz. Yollar artık işçi birimi ile değil ticaret yaptığınız şehirler arasında otomatik olarak yapılıyor.

fragtist-civilization-vi-destek

Arkeoloji keşfedildikten sonra arkeolog birimi üretebiliyorsunuz. Müze olan şehirlerden bir tane üretebildiğiniz bu birim sadece 2 kez kullanılabiliyor ve ardından kayboluyor. Oyun mekanikleri açısından işçi birimine oldukça benzeyen bir oynanışı var.



Berk Yakar

Bilgisayar oyunları macerası Amiga 500 ile başladı. Bilimkurgu edebiyatına olan büyük ilgisinin yanısıra sıkı bir anime ve manga takipçisi.