Space Hulk: Tactics | İnceleme Space Hulk: Tactics | İnceleme

Space Hulk: Tactics | İnceleme

İncelemelerOyun İncelemePC 25 Ekim 2018 11:56 Sonat Samir

Space Hulk: Tactics her ne kadar SH oyunları üstündeki laneti kırmış olsa da saçmaladığı noktalar yok değil, ancak buna rağmen iyi bir oyun! Space Hulk: Tactics | İnceleme

Tek bir Space Hulk, beş tane Terminator ve sayısız Tyranids kafa kafaya geliyorlar. Space Hulk: Tactics masa üstünden kalkıp ekranlarımıza gelmiş durumda.

Sıra tabanlı bir strateji oyunu olan SHT (oyunun adını bundan sonra kısaca yazacağım.) Warhammer 40K serisinin en ikonik setting’lerinden bir tanesi. SHT, geçtiğimiz beş yıl içerisinde SH tabanlı çıkmış oyunlar arasında bana kalırsa en güzeli olmuş durumda.

İki campaign içeren oyunda Blood Angels’ı ya da Genestealers’ı kontrol altına alıyoruz. Her ne kadar iki campaign de oynanış olarak benzerlik içeriyor olsa da iki tarafında kendine özgü hikayesi, mekanikleri ve daha da önemlisi farklı oynanış stilleri var.

Buraya kadar her şey harika gidiyordu değil mi, her ne kadar SHT Space Hulk oyunları üzerindeki o laneti kırmış olsa bile maalesef saçma sapan dizayn edilmiş bir Space Marine görmenize engel olamıyor ve tatsızlık çıkartıyor, ya da AI… neyse detayına geleceğim. Ancak bu demek değil ki al oyunu at çöpe, dediğim gibi geçtiğimiz beş yıl içinde çıkan en elle tutulur SH tabanlı oyun kendisi. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler.

Oyunun zorluk kısmı tam da bir WH40K oyunundan beklediğim gibi çıktı, affetmiyor. Hata affetmiyor, şans sizin yanınız da değil, işler sarpa sarıyor, kan çıkıyor, oyuncu üzülüyor.

Oyunda gerçekten can sıkan ancak “mantıklı tabii” diyerek sinirlenemediğim halde “ulan oyun oynuyoruz be” dediğim duygu karmaşasına sürüklendiğim bolca an yaşadım. Örneğin bir konsolu kullanmak istiyorum ancak kullanacak olan karakterin yüzü dönük değil, kullanamıyorum. Ya da Apothecary’i düşen adamımı kaldırsın istiyorum, kaldıramıyor çünkü yüzü ona dönük değil. İşte tam bu anlarda oyun çileden çıkarmanın sınırında geziyor.

Oyunun kesinlikle sevmediğin bir yanı var mı? sorusuna ise şöyle bir örnek ile cevap verebilirim. Koca haritada görev olarak bizden öldürmemizi istedikleri hedefleri öldürdüğümüz an görev bitiyor. Abi harita düşman dolu, bırak gezeyim, temizleyeyim. Hani Purge the Heretic falan? Yok, laps diye bitiriyor olayı ve sanki tüm düşmanları yok etmişiz gibi sayıyor. Şimdi ben konsol arkamda diye açamıyorken ya da düşmüş adamım arkamda diye kaldıramıyorken sen tutup böyle yaparsan işte o anda benim keyfim kaçıyor.  Bir de AI kısmı için bir iki geçireceğim yer var. Bazı zamanlarda bariz şekilde hile yapıyorlar. Kurduğum tuzağa yakalanmamak için oldukları yerde bekledikleri oluyor.

Son bir karar vermek gerekirse;

Her ne kadar bu son saydıklarım ciddi anlamda tat kaçırıyor gibi görünse de resmin tam haline baktığımız zaman sadece ufak bir kısmında problem olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz. Gerçekten kaliteli bir yapım olan SHT, grafikleri, animasyonları, müzikleri ve hatta seslendimeleri ile kesinlikle beğenimi kazanmış durumda. Güzel bi yama ile AI’ın arada bir hile yapması, görevin hop diye bitmesi ve mevzunun böyle havada kalmış gibi hissettirmesi gibi problemleri çözerlerse, çok daha leziz olabilir.

Eğer WH40K seviyorsanız SHT ilginizi çekmiş ise, bence ona bir şans verin. Oyunların pahalı olduğu bir dönemden geçiyoruz, bunun da farkındayız bu nedenle, indirim bekleyin ve alın diyorum. Oyunu incelememiz için bize kod sağlayan Kinguin‘e teşekkür ederiz.

FRAGTİST DEĞERLENDİRME

6 / 10



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.