To Hell With Hell – Yüce Asmodius’un Size İhtiyacı var! | İnceleme To Hell With Hell – Yüce Asmodius’un Size İhtiyacı var! | İnceleme

To Hell With Hell – Yüce Asmodius’un Size İhtiyacı var! | İnceleme

İncelemelerOyun İnceleme 1 Ağustos 2018 15:00 Sonat Samir

Natasia, Asmodius'un dünyada yaşayan çocuğu, üstelik son sadık evladı. Asmodius'un kurtulmak için son çaresi! To Hell With Hell – Yüce Asmodius’un Size İhtiyacı var! | İnceleme

To Hell With Hell’i en güzel özetleyecek cümle “Enter the Gungeon’a benziyor” olurdu. Zaten yapımcıların da dile getirdiği üzere kendilerine ilham veren oyun Enter the Gungeon bu nedenle de sanıyorum ki bu cümle doğruluğunu kanıtlamış oluyor.

Sayfalarca anlatılacak bir içeriğe sahip olmayan To Hell With Hell’de hikaye de aslında oldukça basit düşünülmüş, Karakterimiz Natasia,  Asmodius’un dünyada yaşayan çocuğu, üstelik son sadık evladı. Asmodius’u cehennemdeki tahtından edilmesinden sonra kendisi Natasia’yı yardım etmesi için son çaresi olarak bizi çağırıyor.

Bullet Hell, rogue-like türünde olan To Hell With Hell, karanlığın iblislerine karşı sınırsız mermi yağdırdığımız (tabii onların da bize yağdırdığı), bolca silah çeşitliliği, hızlı oynanışı, her bölüm sonrası karakterimizi geliştirdiğimiz, cehennem gibi bir oyun açıkçası.  Gerçi şimdi baktığımız zaman zaten bu tür oyunların temelinde de bu var, yani To Hell With Hell çok da yenilikçi bir içerik sunmuyor. Ancak bunu yaparken işimizi biraz daha cehenneme çevirmek istediği için oyuna save sınırı getirmiş, getirmiş ama bu da çok yenilikçi bir olay değil, geliştiricilerin işleri iyice zorlaştırmak adına son senelerde çıkan oyunlarda en çok kullandığı tekniklerden bir tanesi.

Ancak oyunda kendine özgü bir özellik var o da maskeler. Maskeler sayesinde bu maskeler sayesinde savaş esnasında karakterimize ek ve geçici özellikler sağlayabiliyoruz. Geçici diyorum çünkü maske toplan can barımıza ek olarak ekleniyor. Yani Maskenin de bir dayanıklılığı var, kırıldığı gibi bu özelliği kaybediyoruz.

İlk başlarda her ne kadar çok eğlenceli gözükse yapısı itibari ile zaten aynı tadı uzun süre yaşadığımız Enter the Gungen’dan çok da farklı bir heyecan sunmuyor, haliyle de bile bir süre sonra sıkmaya başlıyor. Geliştiricilerin şu noktada yapması gereken, hali hazırda halen erken erişim süreci devam ederken acil şekilde yeni ve yaratıcı içerikler eklemek olmalı. Yoksa To Hell With Hell çok fazla dayanamayacak ve unutulup gidilecek. Gerçekten Natasia bile kurtaramaz. Natasia’nın hatırına yarım puan fazladan veriyorum bak.

FRAGTİST DEĞERLENDİRME

5.5 / 10



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.