Battlefield: Hardline İncelemesi Battlefield: Hardline İncelemesi
Oyunun bir çok yerinde feci buglar var. Özellikle Khai (Kelly Hu) ile ilerlediğiniz bölümlerde yapay zekanın önünden geçip giden Khai yerine özellikle size ateş etmesi... Battlefield: Hardline İncelemesi

Oyunun bir çok yerinde feci buglar var. Özellikle Khai (Kelly Hu) ile ilerlediğiniz bölümlerde yapay zekanın önünden geçip giden Khai yerine özellikle size ateş etmesi bir yerden sonra bezginlik veriyor.

Düşünün: Koridorun sonunda tek bir kapı var. Khai kapıyı açıyor ve çömelmiş vaziyetteki bir düşmanın resmen burnuna dizkapağını gömerek yanından hızla geçiyor. Adam onun geçmesini bekledikten sonra size ateş ediyor!

Sabit makineli tüfekle ateş eden adamın arkasına geçtiğinizde tüfeği bırakmak yerine ısrarla size dönmeye çalışıp, tüfek dönmediği için dönememesi ama bir yandan da tüfeği bırakmaması, yapay zekanın duvarın arkasından bile size kilitlenmesi gibi aptallıkları eski yıllarda bıraktığımızı düşünüyordum. Yanılmışım. Son bölümde bir anda ortadan kaybolan 10 kadar düşmanı ise hiç saymıyorum!

Oyunda kullandığımız bir başka şey ise scanner: Bununla delil topluyor ve bazen de numpad’lerdeki parmak izlerine bakıp şifreleri çözüyoruz. Ama polis değilken de bunu ısrarla yapmamız hakkında oyun bizi teşvik ediyor. NEDEN? O belli değil. (Kusura bakmayın burada ufak bir spoiler verdim. Bunu yazmadan gerisini anlatamazdım). Oyun burada biraz eski SWAT oyununa benzemiş.

Fragtist Battlefield Hardline

İkincisi, bir polis olarak rozetimizi gösterip rakiplerimizin silahlarını yere atmasını sağlamak. Bu sayede onları kelepçeleyebiliyoruz. Üstelik bazı adamların üzerinde bulunan yakalama emirleri var. Özellikle bu adamları itinayla ayıklayıp tutuklarsak daha çok puana alıyoruz. Ama polis değilken de bunu yapabiliyoruz (üzerimizde o kadar çok kelepçe var ki önümüze geleni tutuklamak, bir yerden sonra alışkanlık oluyor – Ceyda).

AYRICA BUNLARI YAPMAZSAK PUAN TOPLAYAMIYORUZ. O puanlar ise bize lazım çünkü tek kişilik senaryoda topladığımız puanlarla yeni silahları açarken aynı zamanda çok oyunculu modda kullanacağımız Battlepack’leri de açıyoruz. Yani EN SONUNDA tek kişilik modu çok kişilik oyuna ADAM GİBİ bir katkısı olmuş.

Özetle: Tek kişilik mod, bu son saydığım özellik dışında çok başarılı değil. Güzel fikirler feci bir senaryo ile harcanmış. Hafif bir SWAT tadı vermesiyle hoş bir nostalji yaratsa da silahlar elde dalmak yerine kırk saat adam tutuklamak bir yerden sonra sıkıyor. Battlefield 4’ün başındaki Bonnie Tyler’ın Turn Around şarkısı hala kulaklarımda çınlarken bu senaryoyu yarın unutacağımdan eminim.



Burak Akmenek Kurucu

İlk parasını ortaokulda 64'ler dergisine makale yazarak kazanan Burak, o zamandan beri oyun ve donanım basınında yer aldı. PC Gamer,CHIP, Oyungezer, Level,Nintendo,Skyturk-Next Level TV programı gibi bir çok yayında çalışan Burak Akmenek FPS ve MMORPG tutkusundan hiç vazgeçmedi. Fragtist.com'un kurucusudur.