Diablo IV Geliştirici Güncellemesi Diablo IV Geliştirici Güncellemesi
(Haber Bülteni) Diablo IV‘ün BlizzCon’da duyurulmasının ardından yetenek ve beceri  (skills and talents) sistemlerinin geliştirilmesine yönelik alınan son kullanıcı yorumları , güncellemenin içeriğine yön... Diablo IV Geliştirici Güncellemesi

(Haber Bülteni)

Diablo IV‘ün BlizzCon’da duyurulmasının ardından yetenek ve beceri  (skills and talents) sistemlerinin geliştirilmesine yönelik alınan son kullanıcı yorumları , güncellemenin içeriğine yön vermiş . Oyuncu yorumlarına oldukça önem veren oyun geliştiricileri her türlü geri bildirimi değerlendirerek güncellemeleri geliştiriyor.

Ata/İblis/Melek Güçleri (Ancestral /Demonic /Angelic Powers)

Ata/İblis/Melek Güçleri sisteminin mevcut haline yönelik olumsuz yorumlar değerlendirilmiş. Bir başka sorunsa verilen emeğin elde edilen ödüle olan oranı. Örneğin belli ufak bonuslar kazanmak için oyuncuların fazladan birkaç parça eşya taşıması ve bunların hepsinin farklı miktarlarda Ata/İblis/Melek Gücü’ne sahip olması gerekliydi. Ardından sürekli bu eşyaların her birinin güç seviyesini hesaplamak ve bunların genel gücünü karşılaştırmak gerekiyordu. Bu da oyuncuların gereğinden fazla hesap yapmasını gerektiriyordu.

Bu noktada biraz daha deneme yaparak eşya sistemine dair daha fazla bilgi paylaşabilmek amacıyla geliştirmeler yapıldığı duyuruldu.

Efsanevi Eşyalar

Şu anda karakterlerin gücünün eşyalara fazla bağlı olması ve temel eşya sistemine (core itemization) gelen geri bildirimler bu alanda büyük değişiklikler yapılmasına yol açmış.  

Oyuncu gücünün daha önemli bir kısmını yeniden karaktere aktararak dizilim seçimlerinin daha önemli hale getirilmesi planlanıyor. Halihazırda farklı eşya aşamalarının birbirinden en iyi şekilde nasıl ayrılabileceği üzerinde çalışılıyor. Örneğin büyülü eşyalar, nadir eşyalardan daha yüksek yan niteliklere sahip olmalı mı? vb.

Yeni Yetenek (Skill) Sistemi

Diablo IV’ün yetenek ve beceri (talent) sistemleri için büyük değişiklikler olacak. Yetenek sistemi ilerleyişi biraz fazla basit görünüyordu. Bu da oyuncunun yetenek puanlarını harcamak için anlamlı bir sebep bulamaması anlamına geliyordu.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde de görülebileceği gibi, yeni çizilen yetenek ağacında yetenekler ve pasifler için ayrı bölümler var.

Büyücü yetenek ağacında dallar yetenekleri ve yetenek geliştirmelerini içerirken, kökler güçlü pasif etkiler içeriyor. Üst taraftaki yetenek bölümü, seviye atladıkça kazanılan yetenek puanlarının harcanacağı yer. Buradan yeni yetenekler öğrenebiliyor, bu yetenekler için ilave işlevler elde edebiliyor ve ağacın pasif bölümünde kullanabilecek pasif puanlar açılabiliyor.

 

 

 

Yuvarlak geliştirme bölümleri üstünde puan harcayarak açılan aktif yetenekler geliştirilebiliyor.

Ağacın dalları keşfedildikçe pasif puanlar bulunabilecek. Pasif puanlar köklerde harcanarak güçlü etkiler açılabiliyor.

Yukarıdaki yetenek ağacı, ekran görüntülerinde de görülebildiği gibi pek çok belirli nokta var. Eğer bu noktaların her birinin yetenek ağacını tamamen değiştiren yetenekler olduğu varsayılırsa, seçilen yol önemli güç artışları ve oynanış seçimleri de içerecek.

Sistemin pasif kısmıysa karakter için daha genel geliştirmeler bulunan bir yer. Bu etkiler belli yeteneklere özel değil. Dolayısıyla yetenek ağacının oyuncular için farklı türlerde pek çok seçenek içerdiği söylenebilir.

Son olarak, oyuncular yetenek ağacındaki her şeyi alamayacak. Şu anda oyunun ileri aşamalarında ağacın %30-40 kadarının dolmasını planlanıyor. Böylece oyuncular da karakterlerinin dizilimlerini farklı ve kendilerine has şekillerde oluşturabilecek.

Büyücü Efsun Sistemi (Sorceress Enchantment System)

Barbar sınıfına özgü cephanelik sistemi farklı ve ölümcül silahlar arasında kolayca geçiş yaparak  karakterin gücünü büyük ölçüde arttırıyor. Bu anlamda diğer sınıflar için de özel mekanikler üstünde çalışılıyor. Buradaki temel amaç, Diablo IV’te her bir sınıfın kendine özgü mekaniklere sahip olması. Bu durum özellikle de sezon oynanışı esnasında öne çıkıyor. Diğer sınıflara kıyasla farklı güçlü yönlere ve oynanış tarzlarına sahip kendine has sınıf mekaniklerinin, diğer sınıfları keşfetmeyi ve genel olarak oyunu oynamayı çok daha eğlenceli kılacağı düşünülüyor.

Büyücü için ise bir efsun sistemi üzerinde çalışılıyor. Sistem şöyle işliyor:

Yıldırım Topu (Ball Lightning) yeteneği. Diğer sınıflardan farklı olarak her bir büyücü yeteneği iki farklı muhtemel etkiye sahip.Büyücü yetenekleri iki ayrı noktaya yerleştirilebiliyor: Aktif yetenek yuvası (buna diğer tüm sınıflar da sahip) ve efsun yuvası. Eğer bir yeteneği efsun yuvasına yerleştirirseniz, bunu artık bir aktif yetenek olarak kullanamıyorsunuz ama karakteriniz ikincil bir ilave güç kazanıyor.

Efsun olarak kullanılan Yıldırım Topu. Yeteneklerin ikincil etkilerini, yetenekleri aktif yuvası yerine efsun yuvasına yerleştirerek elde edebiliyorsunuz. Efsunlardan elde edilen güç son derece önemli ve şu anda yalnızca efsunlar, aktif yetenekler veya bunların harmanlanması üstüne kurulu dizilimler oluşturulabiliyor.

Bu sınıf mekaniği bir süredir test ediliyor ve geri bildirimler olumlu görünüyor. Yeni sistemle birlikte artık hangi yeteneklerin efsun olarak kullanacağına dair stratejiler üretmek mümkün. Keza aynı yetenek iki ayrı yuvaya yerleştirilemiyor.

Oyunun İleri Safhalarında İlerleme Sistemi (End Game Progression System)

Son olarak, oyunun ileri safhalarındaki karakter ilerlemesi sistemi üstünde de aktif olarak çalışıyor. Bu sistemin, Diablo III’teki Paragon sisteminin sağladığı derinlik ve yeniden oynanabilirliğin çok daha fazlasını sunması hedefleniyor.