İBE, Tasarımdan İş Geliştirmeye “Gaming” Eğitimi İBE, Tasarımdan İş Geliştirmeye “Gaming” Eğitimi
(Haber Bülteni) “Bilimi seç, kanıta bak!” mottosuyla kurulan İletişim ve İşletme Bilimleri Enstitüsü (İBE), geleceğin dünyasını aydınlatacak eğitim programlarına bir yenisini daha ekledi. Bahçeşehir... İBE, Tasarımdan İş Geliştirmeye “Gaming” Eğitimi

(Haber Bülteni)

“Bilimi seç, kanıta bak!” mottosuyla kurulan İletişim ve İşletme Bilimleri Enstitüsü (İBE), geleceğin dünyasını aydınlatacak eğitim programlarına bir yenisini daha ekledi. Bahçeşehir University Game Lab (BUG) işbirliğinde hazırlanan Tasarımdan İş Geliştirmeye “Gaming” eğitiminde oyun sektörünün tüm dinamiklerini, alanında uzman akademisyenler aracılığıyla katılımcılara aktaracak. Üst düzey yöneticiler ve pazarlama profesyonelleri başta olmak üzere sektöre yatırıma hazırlananlar ile iş geliştirme alanında çalışanları hedefleyen program, yeni başarı hikayelerine ilham yaratmaya odaklanıyor. Oyun sektöründe yer alan, geliştirdikleri oyunları daha iyi hale getirmek isteyen ya da bir yayıncı ile görüşmeye hazırlananlar için de kılavuz niteliği taşıyan eğitim programı, sektöre merak duyanlara da hitap ediyor.

BUG’un alanında uzman akademisyenleri tarafından verilecek 8 haftalık eğitimi içeren program, oyun anlatı teknikleri, algılara hitap eden iyi bir oyunun prensipleri, monetizasyon kurgusu, içerik ve tasarım geliştirme, yeni iş modelleri ve gelir elde etme yöntemleri, yeni iş fırsatları gibi başlıklardan oluşuyor. Son yıllarda yaptıkları başarılı uygulamalarla sektörün gelişimine liderlik eden Gram, Peak, Masomo ve Rollic gibi markaların başarı hikayeleri de programda derinlikli olarak işlenecek. Konu başlıkları ve markaların başarı hikayelerinden hareketle sektörün ekonomik büyüme potansiyeli ve iş fırsatlarını üzerinde durulacak. Bu yönüyle de sektöre yatırım yapmaya hazırlanan yöneticiler açısından sektörün iletişim ve yatırım süreçlerine ilişkin kapsamlı bir yol haritası sunulacak.

 

Tasarımdan İş Geliştirmeye “Gaming” Eğitim Programının Kazanımları
  • Oyun kültürü, tarihi gelişimi ve oyun endüstrisine dair bilgi
  • Rol yapma oyunlarının mekaniklerini kavramak
  • Anlatının oyun dünyasında ne şekilde kullandığını ve oyunlara olan etkilerini, çıktılarını anlamak
  • Bir oyunun temelini kurgulama bilgi ve becerisi
  • Oyunun algılanması, oyuncu deneyimi ve iyi bir deneyim sunmanın önemini görerek, gelecekte üretebilecekleri projelerde bu temel bilgileri kullanabilme
  • Oyun ve oynamak kavramlarının beraberinde gelecek dahil olma, motivasyon ve eğlence gibi temel kazanımları keşfetmek
  • Gündelik hayat ve oyun ilişkisine farklı bir perspektif ile yaklaşabilme
  • İnsan algısı ile ilgili temel bilgileri kullanarak iş hayatlarında özellikle tasarım süreçlerinde farklılık yaratabilme
  • Oyun tasarımı ve monetizasyon hakkında temel kavramlar, süreçlerin nasıl işlediği ve ileri kavramları anlama
  • Farklı sektör yöneticilerine sektör hakkında kalıcı ve geniş bir perspektif oluşturma
  • Türkiye’deki oyun firmalarının başarısı hakkında aydınlatıcı bilgiler edinme
  • Sektörel paydaşlar arasındaki ilişkileri anlama
  • Potansiyel bir girişimci, iş ortağı veya yatırımcı olarak hareket yeteneği kazanma
  • Sık yapılan hataları ve başarılı iş modellerinin çalışma biçimlerini görme
 

 

Eğitmenler

Dr. Ertuğrul Süngü (BUG)

Ertuğrul Süngü 2008 yılında LEVEL dergisinde başladığı oyun yazarlığı ve editörlüğü kariyerini, CHIP Online ve PCNet gibi dergilerde sürdürmüştür.

 

Dr. Çakır Aker (BUG)

2005 yılında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümünden mezun olan Çakır Aker, halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı koordinatörü olarak görev yapmaktadır.

 

Tansu Kendirli (OYUNDER)

Oyun sektöründe Türkiye’nin oyun prodüksiyonu, data analizi, oyunlar üzerine kullanıcı ve tasarım odaklı araştırmalara öncülük etmiş, bu alanda 300’ün üzerinde etkinliğin ve atölyenin gerçekleşmesine katkı sağlamıştır.

 

Dr. Altuğ Işığan (BUG)

2006 yılından bu yana yurtiçinde ve yurtdışında çok sayıda üniversitede oyun tasarımı dersleri vermektedir. Halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’ne bağlı Dijital Oyun Geliştirme bölümünde doktoralı öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır

 

Eğitim Süresi: 6 Saat x 6 Modül

Ders Frekansı: Her ders 3 saat, toplam 8 hafta

Başlangıç Tarihi: 18 Mayıs 2021

Proje Sunum Tarihi: 14 Temmuz 2021

Katılımcılardan Beklenenler: Eğitim sonunda her katılımcı uygulamalı olarak oyun tasarımı dokümanı oluşturulacaktır.



Pakize Kaya Bodur

Oyun oynayarak para kazanma hayalini PC Gameworld'de bir dönem gerçekleştirmiş, 2D Prince of Persia ile başladığı oyun hayatına rpg ve strateji oyunları ile devam etmiş, Sid Meier's Civilization'ın büyük hastası, Star Wars sever.