Razer, 2020 Finansal Yılda 1 Milyar Dolar Gelir Barajını Geçtiğini Açıkladı  Razer, 2020 Finansal Yılda 1 Milyar Dolar Gelir Barajını Geçtiğini Açıkladı 
(Haber Bülteni)  Oyuncular için önde gelen küresel yaşam tarzı markası Razer, 31 Aralık 2020’de sona eren mali yıl için tam yıl sonuçlarını açıkladı. Razer’ın... Razer, 2020 Finansal Yılda 1 Milyar Dolar Gelir Barajını Geçtiğini Açıkladı 

(Haber Bülteni) 

Oyuncular için önde gelen küresel yaşam tarzı markası Razer, 31 Aralık 2020’de sona eren mali yıl için tam yıl sonuçlarını açıkladı.

Razer’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Min-Liang Tan2020, Razer için muhteşem bir yıldı ve iş dünyası için bir dönüm noktası oldu. COVID-19 salgınının neden olduğu küresel piyasa belirsizliğine rağmen, Razer, 1 milyar dolar gelir barajını geçti ve GAAP bazında tüm beklentilerin ötesinde kârlı hale geldi. Bu performans, hâkim marka konumumuzu, donanım, yazılım ve hizmet ekosistemimizdeki ilgi çekici ürün tekliflerini ve güçlü şirket yönetimini yansıtıyor” dedi. “2021’de ve ötesinde de, hem büyük oranlarda gelir artışı hem de sürekli kârlılık sağlamaya devam ederken, 2021’e kadar faaliyetlerimizin ivmesini ve gücünü sürdürmeyi planlıyoruz” şeklinde bir açıklamada bulundu.

 

Şirket’in yaptığı açıklamar doğrultusunda; markanın donanım alanındaki pazar payı kazanımları ve hizmetler segmentinin devam eden üstel büyümesi sayesinde yıllık %48’lik büyüme ile 1,2 milyar dolarında rekor yüksek gelir elde edilmiş durumda. Brüt Kar Marjı, donanım segmentindeki marjların iyileştirilmesi ve daha yüksek marjlı Hizmetler sektörünün Gruba artan katkısının etkisiyle %22,3’e yükselmiş. İstisnai gelir artışı ve üretkenlik iyileştirmeleriyle beslenen, tüm beklentilerin ötesinde 0,8 milyon dolarlık GAAP Net Kârı da kazanımlar arasında bulunuyor. İşletme faaliyetlerinden kaynaklanan nakit akışı ise; güçlü işletme karları, etkin işletme sermayesi yönetimi ve nakit disiplini sayesinde pozitif olarak 152,9 milyon dolara çıkmış. Nakit Dengesi, borçsuz şekilde 600 milyon doların üzerine çıkarak sektördeki en güçlü bilançolardan biri oldu.

Temel segmentler bazında; donanım, yazılım ve servislerde ise 2020’de durum şu şekilde: 

Donanım

  • Gelir, bir önceki yıla göre %51,8 artarak 1.083,7 milyon dolara ulaştı.
  • Grup; mobil/bulut oyunları, konsol oyunları, canlı yayın ürünleri ve oyun koltukları gibi büyüme alanlarında daha fazla genişleme gördü.

 

Yazılım

  • Artan oyun, e-spor ve canlı yayın aktiviteleri ışığında tüm yazılım tekliflerindeki büyümenin etkisiyle, toplam kullanıcı hesapları yıllık %53,8 artışla yaklaşık 123 milyona yükseldi ve aylık aktif kullanıcı sayısı %68,2’nin üzerinde artış gösterdi.
  • Razer ChromaTM RGB, bağlı cihaz programını WD Black, Seagate, Twinkly ve Yeelight ile yeni ortaklıklar yaparak genişletmeye devam ederek toplam donanım ortaklığı sayısını 50’nin üzerine çıkardı.

 

Servisler

  • Razer Gold ve Razer Fintech’ten oluşan Hizmetler departmanı yıllık %66,8 büyüme kaydetti ve bu yıl 128,4 milyon dolara ulaştı.
  • Brüt kâr marjı %43,8 oldu ve Grubun brüt kârına %20,8 katkıda bulundu. Bu da Grubun 2019’da %19,4 olan brüt kârının arttığını gösteriyor.

 

Razer Gold
  • Toplam ödeme hacminde (“TPV”) yıllık bazda %102,4 artış kaydetti. Bu artış, esas olarak işlem sayısındaki artıştan kaynaklandı.
  • 130’dan fazla ülkeden kullanıcıları ve özellikle Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde (“MENA”) 1,6 milyon kanal temas noktası ekleyerek, 5 milyondan fazla kanal temas noktasını kapsadı.
  • Apex Legends, Call of Duty: Modern Warfare, Genshin Impact ve Ragnarok gibi yeni popüler oyunların yanı sıra MeMe Live gibi canlı yayın uygulamalarının da bulunduğu 34.000’den fazla dijital eğlence ürünleri ile içerik ortakları için tercih edilen bir marka olmaya devam etti.

 

Razer Fintech
  • TPV’de yıllık bazda %104,4 artışla 4,3 milyar dolar kazandı.
  • Bu sonuç; firmaya katılan e-ticaret, perakende ve yiyecek-içecek endüstrilerindeki 50.000’den fazla yeni satıcının katılımıyla gerçekleşen yıllık yaklaşık %191,0 büyüme ile sağlandı.
ESG

Sürdürülebilirlik yol haritasına göre:

  • Yeşil Organizasyon: 2021’in sonuna kadar geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir malzeme kullanımı, 2025’e kadar yenilenebilir enerji ve 2030’a kadar karbon nötr olma taahhüdü.
  • Yeşil Ürünler: 2022 yılına kadar karbon tüketim tabloları ile tüketici şeffaflığı, 2025 yılına kadar Razer ürünlerinin %100’ünün Razer ile geri dönüştürülebilir olması ve 2030 yılına kadar Razer ürünlerinin %100’ünün geri dönüştürülmüş veya geri dönüştürülebilir malzemelerden üretilmesi.
  • Yeşil Topluluk: Conservation International ile ortaklaşa yürütülen Sneki Snek kampanyasıyla bir milyon ağacın kurtarılması gibi çeşitli etkinlikler yoluyla hayranları eğitimi.
  • Yeşil Yatırımlar: yenilenebilir enerji, karbon azaltma, plastik yönetimi ve su çözümleri alanlarında çevre ve sürdürülebilirlik girişimlerini desteklemek ve bunlara yatırım yapmak.


Pakize Kaya Bodur

Oyun oynayarak para kazanma hayalini PC Gameworld'de bir dönem gerçekleştirmiş, 2D Prince of Persia ile başladığı oyun hayatına rpg ve strateji oyunları ile devam etmiş, Sid Meier's Civilization'ın büyük hastası, Star Wars sever.