World of Warships Açık Beta İncelemesi World of Warships Açık Beta İncelemesi
Wargaming'in savaş temalı oyunlarının son halkası olan World of Warships'in açık betaya geçmesinin ardından yaptığımız inceleme sizlerle. World of Warships Açık Beta İncelemesi

Wargaming’in MMO türünde savaş temalı takım bazlı oyunlarının son halkası olan World of Warships geçtiğimiz günlerde kapalı betadan açık betaya geçerek tüm oyun severlere açılmıştı. 2. Dünya Savaşı temalı oyunlarda tank ve uçakları çok kullansak da, derin okyanuslar üzerinde 30.000 tonluk bir zırhlıyı kullanma şansı genelde verilmiyordu. World of Warships’te bize devasa uçak gemilerinden, deniz muharebelerinin sevilmeyen çocukları olan muhriplere kadar dört farklı tip savaş gemisine kaptanlık yapabilme imkanı veriliyor.

5

Deniz savaşları, birimlerin boyutları ve ağırlıkları sebebiyle her zaman sakin ve yavaş başlasa da bir süre sonra torpidolardan, ana batarya toplarından ateşlenen ölümcül mermilerden ve bombardıman uçaklarından etrafı göremeyecek hale gelebiliyorsunuz.  İlk önce size gemi tiplerinden bahsedeyim; Uçak Gemileri, Zırhlılar, Kruvazörler ve Muhripler. Hepsinin farklı bir görevi, kendilerine göre avantajları ve dezavantajları bulunuyor.

Uçak Gemileri

Haritanın en kuytu köşelerinde yavaş yavaş ilerleyip, düşman savaş gemileriyle doğrudan temas kurmak istemeyenler ve tabiri caizse çekirdek çitleyerek uzaktan uçak filolarıyla genelde zırhlıları batırmayı amaç edinen oyuncuların tercihi olan uçak gemileri, yüksek dayanıklılığa fakat bir o kadar düşük ateş gücüne sahiptir. Savunma için çoklu sayıda uçaksavar toplarına sahip olan uçak gemileri, en çok kendilerine eşlik eden kruvüzarlerle ölümcül olup savaşın seyrini değiştirebilen bir yapıya sahipler.

picture_1_-_1920x1080

Zırhlılar

Deniz savaşlarının ağır abileri, onbinlerce ton ağırlığında ve korkunç derecede ateş gücüne sahip olan zırhlılar özellikle dünya savaşlarında çok önemli bir role sahipti. Yavaş olmaları sebebiyle muhriplerin torpidolarına kolayca yem olmak dışında, uzun mermi yükleme süreleri sebebiyle bazen kruvazörler de başlarına bela olabiliyordu. Fakat tek bir salvoyla mermilerinizi tutturursanız ve kritik hasarlar verirseniz ne kruvazör ne de muhrip denizin soğuk derinliklerine batmaktan kurtulamayacaktır.

about_left

Kruvazörler

Zırhlılardan daha hızlı, manevra kabiliyeti daha yüksek fakat daha az ateş ve savunma gücüne sahip kruvazörler, genelde kendinden büyük gemilere eşlik etmeye ve kontrol noktalarının ele geçirilmesinde etkili oluyor. İleri sınıflarda torpidoların da bulunduğu kruvazörlerde çoğu tip geminin özelliği var diyebiliriz.

Picture-1-Des-Moines_04_WorldOfWarships_Screens

Muhripler

Savaşın en yaramaz çocukları ve genelde boyutlarına göre verdikleri hasara göre ekran başınızda çıldırmanıza sebep olabilecek yüksek manevra kabiliyeti ve gizliliğe sahip muhripler, hızlı bir şekilde kontrol noktalarını ele geçirmeye ve o bölgelere doğru ilerleyen büyük düşman gemilerini torpidolarıyla hayattan bezdirme operasyonları yürüten küçük gemiler olarak karşımıza çıkıyor. Bunlara çok gerek olmadıkça yaklaşmamak gerekiyor.

Picture-16

Oyundaki haritaların birçoğu küçük adalardan oluşan denizlerden oluşuyor. Gemizin türüne göre hareket edeceğiniz bölgeler çok önemli. Örneğin bir zırhlı kullanarak dar bir geçitten, sığ sulara doğru hareket etmek pek akıl karı olmayacaktır. Kısıtlı manevra kabiliyetiniz karşı taraftan gelen torpidolara yem olmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle, özellikle büyük gemilerle seyrederken olabildiğince açık alanlarda ve görüş mesafenizin yüksek olduğu yerlerde çarpışın. Aynı şekilde şekilde kruvazörler ve muhripler de düşmanlarına daha çok sürpriz saldırı yapmak ve açık hedef kaçınmak için adaların arasından sinsi sinsi geçiş yapmayı deneyebilirler. Zırhlıların uzun süren nişan alma sistemleri yüzünden onlara sürpriz bir saldırı yapmak dengeleri çok değiştirecektir.

6

Uçak gemileri daha çok kendi bölgerinde ve genelde dost gemilerin arkasından savaşa dahil olur. Takımınızda bu tip gemiler varsa ve onları koruyacak kimse yoksa, bu görev size düşecektir. Zırhlılar için söylemem gereken son şey ise “çatışmaya dahil olurken mutlaka 180° dönerek tüm bataryalarınızın aynı noktaya hedef almasını sağlayın” olacaktır. Manevra yaptığınızda da buna göre manevra yapın, çünkü silahların tam tur dönüşü 20 – 25 saniyeyi bulabiliyor.



Fatih Eş

Çocukluk yıllarını TNT2’li bilgisayarında Quake, Soldier of Fortune ve Carmageddon gibi başyapıtları oynayarak geçirdi. Melodeath ve Power Metal ise hayatının vazgeçilmezi. Astronomi, bilim - kurgu ve teknoloji meraklısı şahsiyet.