Champions of Anteria İncelemesi Champions of Anteria İncelemesi

Champions of Anteria İncelemesi

HaberİncelemelerOyun HaberleriOyun İncelemePC 23 Eylül 2016 14:00 Sonat Samir

Bakalım Champions of Anteria tur bazlı strateji, rol yapma ve hack'n slash'in bir araya geldiği oldukça eğlenceli bir yapım mı? Champions of Anteria İncelemesi

Champions of Anteria oldukça eğlenceli, neşe dolu, strateji ve rol yapma elementlerini bir arada bulunduran bir oyun olarak karşımıza geliyor. Hemen söyleyeyim ben oynarken oldukça eğlendim.

The Settlers serisini bilen çoktur eminim. Peki neden Settlers diyorum çünkü oyun aynı ekibin elinden çıkmış durumda. Hatta oyunu başta Settlers olarak planlayan yapımcılar daha sonra değişikliklere gideren şimdiki haline getiriyorlar. Çünkü hepimizin bildiği üzere Settlers serisinin son oyunları pek fazla ses getirememiş ve karanlığa gömülerek unutuldular.

Her zaman yaptığım gibi senaryodan bahsetmeyeceğim, spoiler olmasın. Ancak anlatıcının da etkisi ile oynarken yüzünüzde gülümseme eksik olmayacak. Grafiklerinden de anlayacağınız üzere oyun oldukça renkli ve neşe dolu. Hmm… her zaman olmasa da.

fragtist-champions-of-anteria-town1

Harmanlanmış Oyun türü

Champions of Anteria rol yapma, tur bazlı strateji, hack’n slash (Diablo gibin) türlerini bir araya getiren bir oyun. Daha şimdiden kulağınıza daha ilginç geldi değil mi? Kesinlikle. Geliştirici ekibi hemen şu noktada tebrik etmek istiyorum çünkü bu üç türü çok güzel şekilde harmanlamış, bir araya getirmişler. Temelde oyuncu olarak üç kahramanın macerasından sorumluyuz ancak daha sonra sorumluluğumuz biraz daha büyüyor ve artıyor.

Görevlerimiz esnasında üç kahramanı aynı anda kontrol ediyoruz. Oyunda savaş sistemi gerçek zamanlı olarak oynanabiliyor ancak istediğimiz an “Space” tuşuna basarak oyunu duraklatabiliyor ve yönetimimizdeki kahramanlara istediğimiz hamleleri istediğimiz sıra ile atayabiliyoruz. Bu durum bize savaş esnasında oldukça büyük avantaj sağlıyor çünkü oyunda savaşlarda “taş, kağıt, makas” sistemi işliyor. Yani alışagelmiş olduğumuz birbirinden üstün birimler durumu söz konusu.

fragtist-champions-of-anteria-heroine1

Taş, kağıt, makas

Taş, kağıt, makas sisteminin işleyişi ise kahramanlarımız ve tabii ki düşmanlarımız için elementler üzerine bindirilerek hazırlanmış, yani kısacası her element bir diğerine göre güçlü ya da zayıf durumda. Düşmanlarımıza karşı üstünlük sağlamak istiyorsak hangi kahramanımız hangi düşmana saldırmalı doğru şekilde seçmek durumundayız.

fragtist_champions-of-anteria_champions

Ancak işler sahip olduğumuz bölgeyi genişletmek, diğer bölgeleri ele geçirip kendi kontrolümüz altına alma ve bütün bunları yaparken, hangi binaları yapacağımız, hangi geliştirmeleri seçeceğimiz kısmına geldiğinde biraz daha karışık hale geliyor. Karışık derken, kafa karıştırıcı anlamda söylemiyorum, yeteri kadar detay içerecek şekilde ve güzelce hazırlanmış. Ancak bu detaylarla bizi boğmamayı başarmış bir oyun var karşımızda. Binalarımızı yerleştirirken özellikle birbirlerinden aldıkları artılara ya da eksilere dikkat etmekte fayda var.

Yetenek ağacı, ekipman ve iksirler

Geliştirmelerden söz açmışken, oyunda sahip olduğumuz köyümüz ve daha sonra sınırlarını genişlettikçe adeta koca bir şehir ve sonunda ülkeye dönüşen köyümüz seviye atlıyor. O seviye atladıkça kahramanlarımız da seviye atlıyorlar. Seviyemiz arttıkça da tabii ki yetenek ağacındaki yeni özellikler de açılabilir, seçilebilir hale geliyorlar.

fragtist-champions-of-skill-tree

Yetenek ağacı oldukça geniş, köyümüz ile ilgli geliştirmelerden tutunda kahramanlarımız için kullanabileceğimiz iksir, zırh, silah geliştirmelerine kadar bir çok seçenek buluyor. Ağaçta yer alan yetenekleri açmak için gerekli şeyleri yerine getirdikten sonra tabii bir de “Renown” adı verilen puana ihtiyaç duyuyoruz. Bu puan her günün sonunda sahip olduğumuz bölgelerden toplanıyor. Yani ne kadar geniş topraklarımız varsa o kadar çok kazanıyoruz. Aynı zamanda elimizdeki bölgelere Trading Post‘lar yerleştirerek de ek olarak “Renown” kazanabiliyoruz. Ancak unutmayın Trading Post’lar bizden her gün sonunda belirli miktarda para (Gold) alıyorlar. Eğer bankadaki gold biterse Trading Post kapanıyor ve tekrar kurmak için para ve meteriyal harcamak zorunda kalıyoruz.

Kısacası oyunda her detay birbirini basit ve güzel şekilde bağlanmış durumda. Köyümüzde sağlık ve kuvvet iksirleri üretebiliyor bunları kahramanlarımıza savaşta kullanmaları için verebiliyoruz. Aynı zamanda bu iksirler arasında kahramanlarımızın kısa süreli olsa bile elementlerini değiştirmemize olanak sağlayan tipleri bile var. Blacksmith ve benzeri binalardan ise alet edevat, silah, zırh geliştirip üreterek onları da kahramanlarımızın kullanımına verebiliyoruz.

fragtist-champions-of-anteria-blacksmith

Köy olarak başlayıp, ülke olmak

Sınırlarımızı genişletmek için seviye atlamamız gerekiyor. Daha doğrusu rahatça genişlemek için savaşıp ele geçireceğimiz bölge ile aynı seviye olmamızda fayda var. Bazı bölgelerden asıl üçlü kahramanımız dışında başka kahramanları da yanımıza alarak, savaşa giderken içlerinden istediğimizi seçme şansına erişiyoruz. Bu sayede gideceğimiz bölgedeki düşmanların elementine karşıt olan kahramanımızı seçerek üstünlük sağlayabiliyoruz. Ancak daha önce de bahsettiğim gibi istersek belirli element iksirlerini alarak sadece 60 Saniye olsa da kahramanlarımızın elementini değiştirebiliyoruz.

fragtist-champions-of-anteria-alch

Kısacası eğer karma türlerin güzelce bir araya geldiği bu oyun, oldukça ilginizi çekebilir ve zamanınızı çalabilir. Ancak eğleneceğiniz kesin.

Batman: The Telltale Series – Episode 2: Children of Arkham İncelemesi

FRAGTİST DEĞERLENDİRME

8 / 10



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.