Hearts of Iron IV İncelemesi Hearts of Iron IV İncelemesi

Hearts of Iron IV İncelemesi

İncelemelerOyun İncelemePCPlaystorePlaystore İncelemelerProjeler 27 Kasım 2016 20:36 Samet Elitok

Paradox Interactive'in efsane serisi Hearts of Iron, yeni oyunuyla bir kez daha aramızda! Detaylar incelememizde! Hearts of Iron IV İncelemesi

Kontrolün en zor olduğu alanlardan biriyse şüphesiz ki ordu yönetimi. Savaşın ana aktörleriyle oynamayı tercih etmeyenler için fazla bir problem olmasa da çoğunluk için bu bölüme dikkat etmek bir hayli önemli. Zira bir savaşta plansız saldırının (savunmanın) ardından gelecek yegâne sonuç yenilgidir. Bu sonuç Hearts of Iron IV’te de değişmiyor. Askerlerimizi pata küte öne sürmemiz durumunda etkinlikleri düşüyor ve savaşı kazanmış olsak bile, bu o kadar da büyük bir galibiyet olmuyor. Bu yüzden her savaşın veya talimin ardından kazandığımız tecrübe puanlarıyla birimleri ihtiyaca uygun bir şekilde geliştirmeniz ve birlikleri iyi organize ederek etkili ordular kullanmanız hayati önem taşıyor.

fragtist_hearts_of_iron_iv_inceleme-6

Ticaret anlaşmaları ise biraz yüzeysel tutulmuş. Dilediğimiz zaman anlaşmalarımızı iptal edebiliyor ve ticaret için kullandığımız sivil fabrikalarımızı diğer ihtiyaçlarımızı atayabiliyoruz. Üstelik bu durumun ekstrem bir yaptırımı da bulunmuyor. Muhtemelen çoğu kişi askeri ve siyasi konular üzerine eğiliyor diye şimdilik biraz pas geçilmiş bu bölüm. Neden şimdilik diyorum, çünkü malumunuz Paradox Interactive DLC çıkarmayı pek bir sever. Bu yüzden ticaret konusunun önümüzdeki içeriklerle birlikte gelişeceğinden eminim.

Hearts of Iron IV gerek görsel tasarımlarıyla gerekse müzikleriyle kendinizi her an savaş atmosferine kaptırmanızı sağlıyor. Özellikle Sabaton Soundtrack DLC’siyle dönemin yüksek tansiyonunu doruklarda hissedebiliyorsunuz. (Şarkı sayısı biraz az olmuş orası ayrı. Keşke 3-5 şarkı daha olsaydı da hepten coşsaydık dedirtti bana.) Buna ek olarak değişen hava koşullarının oyuna etkisi, gece gündüz döngüsünün görülmesi gibi detaylar da atmosferi kuvvetlendiren önemli detaylar olarak karşımıza çıkıyor. Bu konuda tek bir eksiği var, o da bazı ülke liderlerinin portrelerinin aynı olması. Bu durum özellikle Güney Amerika ülkelerinde çok görülüyor. Portre konusunda liderlerin gerçek fotoğrafları kullanılsa daha iyi olabilirmiş ama büyük bir problem değil açıkçası.

fragtist_hearts_of_iron_iv_inceleme-7

O kadar anlattık, şimdi gelelim oyunun en büyük eksiğine! Öncelikle belirtmeliyim ki (Önceliğimi kaldı, yazı bitti be adam!) bu oyunda şu an için Hearts of Iron III detayı arıyorsanız ne yazık ki size kötü bir haberim var. Paradox ekibi, oyunlarının kısıtlı bir kitleye hitap ettiğini fark etmiş olacak ki, daha çok kişiye yayılsın diye son birkaç oyundur basitleştirmeler kendini gösteriyordu. Aynı şekilde Hearts of Iron IV de bu karardan nasibini almış. Buna bir de oyunun henüz büyük indirilebilir içerikleri almadığını da eklersek, karşımızda saf, az detaylı bir İkinci Dünya Savaşı var diyebiliriz. Anlayacağınız daha kaliteli bir Hearts of Iron için biraz daha beklememiz gerekiyor.

Sonuç olarak neredeyse her konuda oldukça başarılı bir şekilde yansıtılmış, kaliteli bir İkinci Dünya Savaşı bulunuyor karşımızda. Hearts of Iron IV, gerek devletler arası farklılıkların hissedilmesi gerekse çeşitli ülke politikaları-teknoloji kombinasyonlarıyla alternatif tarihlerin yazılması olsun eğlenceli bir strateji oyunu. Eğer siz de tarihe ilgi duyuyor, “Amerika kimmiş, Honduras’la bile ezerim onu!” diyorsanız kaçırmamanızda fayda var. Son olarak oyunu Playstore üzerinden uygun bir fiyata edinebileceğinizi ekliyor ve şimdiden iyi şanslar diliyorum! (Eğer Honduras seçecekseniz, bayağı ihtiyacınız olacak.)

fragtist_hearts_of_iron_4_playstore

FRAGTİST DEĞERLENDİRME

9 / 10



Samet Elitok

Bol okuyan, bol yazan, müzikle yaşayan, bir garip oyuncu adam...