Sizce Oyunlar Nasıl Efsaneleşiyor? Sizce Oyunlar Nasıl Efsaneleşiyor?
Yıllardır hepimiz bilgisayarımızda veya konsolumuzda oyun oynayıp duruyoruz. Bazı oyunların başından saatlerce kalkmayabiliyoruz, bazılarının grafikleri, bazılarının oynanışı bazılarının da hikayesi hepimizi büyülüyor değil mi?... Sizce Oyunlar Nasıl Efsaneleşiyor?

Yıllardır hepimiz bilgisayarımızda veya konsolumuzda oyun oynayıp duruyoruz. Bazı oyunların başından saatlerce kalkmayabiliyoruz, bazılarının grafikleri, bazılarının oynanışı bazılarının da hikayesi hepimizi büyülüyor değil mi? Hatta eminim herkes sormuştur kendi kendine; “bu yapay zeka üstünde ne kadar durmuşlardır?

Yukarıda bahsettiğim konu “Programlaması amma zordur be” gibi uzar gider. Herkes oyunun geliştirilme sürecinin çok zor olduğunu düşünür, ki zaten haklılar da. Ama işin bir de satış kısmı var. Emeklerinizi en iyi şekilde taçlandırmak için iyi bir pazarlamaya, reklama ve diğer tüm ayrıntılar üzerinde çalışmanız gerekir. Fakat üstünde durmanız gereken ilk konu oyunu isimlendirmek olacaktır.

prismata-fragtist-2

RTS ve kart oyunu arası bir yapım olan Prismata için de aynı durum söz konusu oldu. Lunarch Studios’un kurucusu Elyot Grant’ın söylediğine göre şirket çalışanları bu ismi koyarken oldukça zorlu bir süreçten geçmiş. Öyle ki “Prismata’ya adını vermek belki de verdiğimiz en zor karardı. Sanki ilk doğan çocuğunuza isim vermek gibi bir şey, fakat bu sefer işin içine avukatlar da dahil oluyor” diye belirtmişti.

Sayın okur, belki size saçma gelecek ama Grant’ın söylediğine göre ekip, oyuna isim bulmak için tam dört yıl çalışmış. Bu kadar uzun süre isim üzerinde çalışmalarının sebebini ise daha önce alınan isimlerden tamamen farklı bir isim bulmak ve oyunu çağrıştıran bir şeyler ortaya çıkarmak olarak açıklıyor. Bunun dışında arama motorları ve URL’lerde daha kolay ortaya çıkabilmek ve tabii ki akılda kalıcı olması da isim bulmanın önemli unsurları arasında yer aldığını da ekliyor.

 

Fragtist-BF

 



Fatih Eş

Çocukluk yıllarını TNT2’li bilgisayarında Quake, Soldier of Fortune ve Carmageddon gibi başyapıtları oynayarak geçirdi. Melodeath ve Power Metal ise hayatının vazgeçilmezi. Astronomi, bilim - kurgu ve teknoloji meraklısı şahsiyet.