Acer’ın Yeni Nesil E-spor Platformu Planet9’da Oyun İçi Canlı Çevirmen Desteği Acer’ın Yeni Nesil E-spor Platformu Planet9’da Oyun İçi Canlı Çevirmen Desteği
(Haber Bülteni) Acer, yeni nesil E-spor platformu Planet9 için yapay zeka destekli oyun içi canlı çevirmen SigridWave’i duyurdu. SigridWave özellikle oyun terimleri ve jargonunu... Acer’ın Yeni Nesil E-spor Platformu Planet9’da Oyun İçi Canlı Çevirmen Desteği

(Haber Bülteni)

Acer, yeni nesil E-spor platformu Planet9 için yapay zeka destekli oyun içi canlı çevirmen SigridWave’i duyurdu. SigridWave özellikle oyun terimleri ve jargonunu anlayacak şekilde tasarlanmış. Acer, ayrıca Planet9’da rekabeti artıracak bir dizi güncelleme de yaptığını da duyurdu. Kullanıcılara kendi takımlarını veya marka kulüplerini kurma imkanı verildi. Ayrıca turnuva düzenlemek için de bir platform sunuldu.

Planet9: Acer’ın Yeni Nesil E-spor Platformu

Eğlence ve rekabet için oyun oynayanları bir araya getiren açık bir topluluk olan Planet9, oyuncuların rekabetçi bir ortama dahil olarak kendilerini geliştirmelerine yardım olacak araçlar sunuyor. Oyuncular, kendi performansları hakkında analizlere erişebiliyor ve kendileri gibi başka oyuncularla iletişime geçebiliyor. Planet9, takımların ve markaların taraftar kitlelerini artırmalarını, turnuva düzenlemelerini ve hayranlarıyla etkileşime geçmelerini sağlayacak araçlar da sunuyor.

Platform, oyuncuların takımlar ve sosyal kulüpler aracılığıyla diğer oyuncularla iletişim kurmasına yardımcı oluyor. Ayrıca ayrıntılı istatistikler ve koçluk hizmeti sayesinde oyuncuların kendilerini geliştirmesinin önünü açıyor. Bunun dışında, çoğu oyun için rastgele veya sıralamalı hazırlık maçları ve turnuvalarla kullanıcıların oyun organizasyonu deneyimi yaşaması sağlanıyor.

Takım Yönetimi

Oyuncular, web sitesinde kendi takımlarını oluşturabiliyor veya başka takımlara katılabiliyor. Planet9 ayrıca takımların kadrolarını doldurmalarına da yardımcı oluyor. Kullanıcıların oynadıkları oyunlar, seviyeler, yaşadıkları yer ve diller gösterilerek potansiyel takım arkadaşlarının bulunması kolaylaştırılıyor. Takım kurulduğunda, platformda özel bir takım sayfası oluşturuluyor. Bu sayfa tüm takım için bir merkez işlevi görüyor. İnceleme ve tartışma için maç geçmişi ve istatistiklerin takip edilmesinin yanı sıra takım merkezinde ekibin düzenli yönetimi için bazı özellikler bulunuyor. Tartışma ortamı ve anketler için bir alan, hazırlık maçları için takvim, takım gelirlerini takip etmek için bir tablo ve tüm üyelerin temel istatistiklerinin bulunduğu bir dizin yer alıyor.

Kulüpler

Planet9’un Kulüpler (Clubs) özelliği, oyuncuların sektörün önde gelen isimlerinden yerel üniversite takımına kadar sevdikleri tüm grupları takip etmesine yardımcı oluyor. Kulüpler özelliği, takipçiler için herkese açık bir ana sayfa ve üyeler için özel loca olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Ana sayfada toplulukla etkileşime geçmeyi sağlayan içerikler (yazılar, anketler, videolar vb.) paylaşılabiliyor. Locada ise daha az sayıda üye ile kulüp hakkında özel içerikler üzerinde konuşulabiliyor.

Şirketler, kanaat önderleri ve önde gelen kişiler de Planet9’da kendi kulüplerini kurabiliyor. Böylece oyuncularla etkileşim kurmak isteyen markalar için benzersiz bir iletişim noktası kuruluyor. İster profesyonel ister amatör olsun, her bir kulüp kendi topluluğunu oluşturmak için turnuva düzenleme olanağı veren araçlara erişebiliyor.

Currys PC World yakın zaman önce Planet9 ile iş birliği yaparak Birleşik Krallık ve İrlanda’da E-spor girişimlerini desteklemek amacıyla mağazalarında Planet9’a yer vermeye başlamıştı. Bu iş birliği kapsamında özel olarak tasarlanan bir alanda, oyuncular takım arkadaşları ve koçlarla yerel bir oyun kulübünün parçası olmanın nasıl bir his olduğunu anlayabilecek. Bu özel alanlar 2021 yılı boyunca 30 mağazada açılacak. Her mağaza Planet9’da kendi kulübünü açarak kendi oyuncu topluluğunu oluşturacak ve turnuvalara ev sahipliği yapacak. Oyuncular burada kendi yeteneklerini gösterme fırsatı elde edecek.

Currys PC World Oyun Bölümü Müdürü Nick Hayden iş birliği hakkında şunları söyledi: “Acer ile iş birliği yaparak mağazalarımızdaki arenalarda Planet9’a yer vereceğimiz için heyecanlıyız. 30 mağazamızdaki ekipler 2021’de kendi mağazalarının takımları için mücadele verecek müşterileri karşılamayı ve turnuvalar düzenlemeyi sabırsızlıkla bekliyor. E-sporda altyapı çalışmalarımızın başlangıcı olan bu projede Planet9 gibi heyecan verici daha fazla girişime yer vermeyi hedefliyoruz.”

Turnuvalar

Planet9 turnuva düzenlemeyi olabildiğince sorunsuz hale getirmek için tasarlanan önemli bir altyapıya sahip. Kapsamlı kullanıcı arayüzü sayesinde, bu alanda hiç tecrübesi olmayanlar bile başarılı bir turnuva düzenleyebiliyor. Bir dizi otomasyon özelliği (kayıt, eşleştirme vb.) de tecrübeli organizatörlerin sıkıcı faaliyetlerde harcadığı zamanı azaltarak etkinliği çok daha eğlenceli hale getirmeye fırsat veriyor. Turnuvalar birçok farklı şekilde düzenlenebiliyor. Önceden belirlenmiş eşleşme biçimleri ve gizlilik modları sunan sistem, sponsorların markalarını yerleştirmeleri için alanlara ve kulüpler tarafından belirlenen ödüllere de sahip. Maç günü geldiğinde, her şeyi bir araya getiren “Bracket Master” arayüzü hakemlerin ve organizatörlerin iletişim kurmasını, maç düzenlemeyi, yayın yapmayı ve daha fazlasını kolaylaştırıyor.

2020 sonu veya 2021 başındaki sürümde League of Legends için oyun içi arayüz desteği sunulacak. Bu destek, ilerleyen dönemde başka oyunlara da gelecek.

SigridWave Nasıl Çalışır?

Yapay zeka destekli bir oyun içi çevirmen olan SigridWave, dil bariyerini aşarak dünyanın her yerinden oyuncuların iletişim kurmasını sağlamak için derin öğrenme teknolojilerinden yararlanıyor. Planet9’un masaüstü yazılımına entegre edilen SigridWave, oyun lobisine girildiğinde çalışmaya başlıyor ve ardından ayarlanabilir bir oyun içi arayüz işlevi görüyor. SigridWave oyun esnasında ASR teknolojisinin yardımıyla konuşmaları tanıyarak bunları metne dönüştürüyor. Elde edilen metin, NMT teknolojisiyle işleniyor. Şimdiye kadar 10 milyondan fazla cümle çiftiyle eğitilen ve belirli oyunlarda kullanılan terimleri (“ADS” ve “pusu” gibi) anlayabilen bu teknoloji, oyuncuların kendilerini nasıl ifade ettiğini öğreniyor.

Çoğu kelime birden fazla anlam taşıyabildiğinden, makine çevirisinde bağlam büyük önem taşıyor. Bilgisayarlar hangi çevirinin mevcut duruma en uygun olduğunu anlamakta zorlanıyor ve farkları tespit edemiyor. Oyunlar için özel olarak geliştirilen SigridWave’de kullanılan yapay zeka şimdiye kadar 1000 saatten fazla oyun odaklı konuşma (ses ve yazı) ile eğitildi. Sistem böylece tespit edilen mesajları kullanıcının anlayabildiği dilde doğru bir şekilde aktarabiliyor.

2020’nin 4. çeyreğinde kapalı beta aşamasına girecek olan SigridWave, bu dönemde Tom Clancy’s Rainbow Six Siege gibi önde gelen FPS oyunlarında İngilizce ve Çince arasında çift yönlü çeviri yapacak.