Oculus Yeni Oyun Kollarıyla Vive’a Rakip Olmaya Kararlı Oculus Yeni Oyun Kollarıyla Vive’a Rakip Olmaya Kararlı
Oculus Rift ve HTC Vive piyasaya sürüldüğünden beri Oculus'un gözle görülür bir eksiği vardı; elinizle komutlar verebileceğiniz oyun kolları. Oculus Yeni Oyun Kollarıyla Vive’a Rakip Olmaya Kararlı

Oculus Rift ve HTC Vive piyasaya sürüldüğünden beri Oculus Rift’in gözle görülür bir eksiği vardı; elinizle komutlar verebileceğiniz oyun kolları. Her ne kadar bir çok oyun varsayılan olarak Xbox oyun kollarına tanımlı olduğundan çok elzem bir konu olmasa da

,Vive ürününün Rift’in ötesine reklam kapasitesine sahip olmasının en önemli unsurlarından biri bu eksiklik olmuştu. İki cihaz arasında bulunan 200 dolarlık fiyat farkı dahi bu özellik eksikliğini gizleyememişti. Bir süredir kendi kolları üstünde çalışan Oculus, sonunda Oculus Connect kapsamında 200 dolar fiyata sahip yeni oyun kollarını açıkladı.

Cihazı test etme şansı bulan kişilerin ilk yorumları pozitif yönde oldu. Yeni sistem ikinci bir sensör yardımıyla çevrenizi algılayabiliyor ve size HTC Vive’ın sunduğu oda boyutunda bir VR deneyimi sunabiliyor. Bu sistem için gerekli üçüncü kameranın fiyatı ise 79 dolar ki bu da Oculus Rift’i ne yazık ki fiyatta daha üste atıyor (879 dolara karı 800 dolar). Eklenen üçüncü sensörün sistemi oda tarama konusunda HTC Vive’dan daha esnek yapıp yapmayacağı ise hala bir soru işareti olarak kalıyor.

fragtist-oculus-touch

Yeni oyun kolları, butonlara ne zaman bastığınızın yanı sıra ne kadar sert bastığınızı da ölçebilecek. Cihazın tasarımı, baş parmağınız ile işaret parmağınız arasında dengede kalacak şekilde yapılmış olup, devamlı ve sıkı bir kavrayışı zorunluluktan çıkarmış durumda. Bu sayede cihaz size daha rahat kontrol imkanı sağlıyor. Her ne kadar bu yeni cihazlar, Vive ile gelenlerden daha başarılı gözükse de sonuca varmak için daha çok erken. Söylenildiği üzere çok sık olmamakla beraber, bu yeni kollar kimi zaman lag veya takılma yaşayabiliyorlarmış.

Anlaşıldığı üzere VR piyasasında genel varılan ortak yargı, dokunmanın veya elle interaksiyona geçmenin de piyasada önemli bir yeri olması gerektiği yönünde. Kafamıza taktığımız headset bizi ne kadar oyunun içinde gibi hissettiriyorsa, ellerimizle interaksiyona girebilmekte o kadar etkili olacaktır. Etrafımızla iletişime geçerken en çok kullandığımız iki duyu olan görme ve dokunmanın oyun içinde kullanımı, oyun deneyimini kesinlikle arttıracaktır.

Gears of War’un Hikayesine Yetişmeniz İçin Video Yayınlandı



İhsan Uygur

Bİlgisayar oyunlarından, FRP' ye envayi çeşit geek işin kıyısında, köşesinde, ortasında bulunan adam.