F1 2015 PS4 İncelemesi F1 2015 PS4 İncelemesi
Codemasters'ın ünlü F1 serisinin yeni oyunu F1 2015, seriye farklı yenilikler getirdi mi? Yoksa oyun, büyük bir hayal kırıklığı mı? Cevaplar incelememizde. F1 2015 PS4 İncelemesi

Açıkçası biraz sert bir giriş yapacağım, ama F1 2015 bir çok noktada beklediğimden çok çok daha kötü çıktı. Birazdan ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Eski F1 oyunlarında gördüğümüz bir çok şey oyundan kırpılmış. Örneğin Rakip sistemi yok, Online Co-Op yok, Sezonluk Challenge’lar yok, iki kişilik (split screen) ekran bölme modu ve daha birçok şey oyunda YOK. Anlam veremediğim şekilde kaldırılmış olan bu içeriklerden F1 2015’te yoksun kalmışız. Belki ileriki dönemlerde DLC olarak gelecektir bu seçenekler, ancak öyle bir planları varsa gerçekten çok ayıp etmişler. O cüzdanı illa açtıracaklar yani.

Ana menüde gezinirken sadece 6 seçenek ile karşılaşıyoruz bunlar sırası ile Pro Season, Quick Race, Multiplayer, Time Trial, MY F1, Championship Season.

Pro Season‘da istediğiniz takımı seçerek profesyonel sezona giriş yapıyoruz. Quick Race‘de ise hızlıca bir yarış oynuyoruz. Yarışın ne kadar süreceğini ve zorluk seviyesinin ne olacağını ayarlayabiliyoruz. Time Trial‘da ise istediğimiz bir pisti seçerek öncelikle belirlenen zamana karşı ve sonrasında kendi en iyi zamanlamamıza karşı yarışıyoruz. MY F1 seçeneğinde ise istediğimiz gibi oyunu ayarlayabiliyoruz. Championship Season‘da ise adından da anlaşılacağı üzere tam bir Şampiyonluk Sezonu oynuyoruz. Multiplayer modu ise “sadece arkadaşlarımızla” oynayabildiğimiz online bir mod.

Oyunda seçilebilir takımlar arasında Mercedes, Red Bull Racing, Williams Racing, Ferrari, McLaren Honda, Sahara Force India, Scuderia Toro Rosso, Lotus F1, Sauber F1, Manor Marussia yer alıyor.

fragtist-inceleme-f1-2015-ps4-01

Oyunun grafik ve seslerine geçmeden önce biraz yapay zekaya (AI) değinmek lazım. Oyunun yapay zekasını en kolay ve en zor olmak üzere iki farklı zorluk seviyesinde test ettim. Oyunun en zor seviyesi olan Elite‘de AI’a gerek kalmadan aracı pistte tutabilmek için zaten yeteri kadar zorlanıyorsunuz. Tam bu noktada kontrollerden bahsetmek lazım aslında ancak kontroller ile ilgili detaylara incelememin devamında yer vereceğim.

AI benim gözüme ciddi anlamda zayıf göründü, en kolay seviyede ve orta zorluk seviyesinde oyunu oynadığımda rakiplerimi rahatça geçebildim ve farkettim ki arkamdan gelen rakibim hiç bir şekilde gitmesi gereken rotasyon dışına çıkmıyor. Yani kesinlikle ve kesinlikle aşırı keskin şekilde viraj almıyor ya da risk alıp daha geç firen yapmıyor. Araçlar için adeta bir ray sistemi var ve üzerinde hareket ediyorlar. Evet, düzlüklerde sizi sollamaya çalışıyor, virajlarda ise yine standart içten almalar ile sizi geçmeyi deniyorlar ancak rakibinizin yolu üzerindeyseniz, ilginç bir şekilde size çarpmamak için hamle yapmıyorlar. Direkt olarak sürmeye devam ederek çarpıyorlar. Sadece emin olmak için bir ara pist dışına çıktım ve rakipler yaklaşırken tekrar piste girmeye çalıştım. Çok hızlı gelmedikleri halde umursuzca çarpmaya devam ettiler. (AI bozulmuş)



Sonat Samir

Herşey 1993 senesinde arcade salonunu keşfetmesi ile başladı. Daha sonra eve giren Atari 2600 ile işlerin boyutu çok değişti. Video oyunları artık hayatının vazgeçilmez bir parçası. FRP hobisi ise hayatında ayrı bir öneme sahip.