OculusVR Kurucusu Palmer Luckey’ye Göre 60FPS’den Aşağısı “Kurtarmıyor” OculusVR Kurucusu Palmer Luckey’ye Göre 60FPS’den Aşağısı “Kurtarmıyor”
OculusVR kurucularından olan Palmer Luckey, saniye kare oranlarıyle ilgili –aslında pek çoğumuzun bildiği ve zaman zaman dillendirdiği şekilde– fikirlerini beyan etmiş. Peki Luckey ne... OculusVR Kurucusu Palmer Luckey’ye Göre 60FPS’den Aşağısı “Kurtarmıyor”

OculusVR kurucularından olan Palmer Luckey, saniye kare oranlarıyle ilgili –aslında pek çoğumuzun bildiği ve zaman zaman dillendirdiği şekilde– fikirlerini beyan etmiş. Peki Luckey ne demiş? (Başlıktan kopya çekmeyin!)

Kurucuyu dinliyoruz: “Oculus Rift gibi ekipmanlarla oynanan sanal gerçeklik deneyiminin 30FPS civarında seyretmesi çok mantıklı değil. Ya da şöyle diyeyim bu, iyi bir tercih değil. Bu oyunları 60 FPS çerçevesinde düşünmek gerekir. Bunun altı, başarısız ve keyifsiz bir oyun deneyimi anlamına gelir.

Doğrusunu isterseniz Luckey‘nin bu söylediklerini sadece sanal gerçeklikle sınırlamamak daha mantıklı. Sonuç olarak 60 FPS / 30 FPS farkı düşünüldüğünde, oyundan daha fazla zevk almak için 60 FPS‘nin çok daha yerinde bir oran olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak bu durumun, sanal gerçeklik ekipmanları göz önünde bulundurulduğunda daha çok sıkıntı yaşatacağı ve oyun deneyimini baltalayacağı da aşikâr.

Şu anda ikinci geliştirici kiti 350 Dolar’dan ön siparişte olan Oculus Rift‘in ardındaki firma olan OculusVR, geçtiğimiz aylarda 2 milyar Dolar’a Facebook‘un kanatları altına girmişti.



Yiğit Doğru

Bugünün donanımcısı, yarının aşçısı. Amatör fotoğrafçı aday adayı, İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu. Formasyon sahibi çevirmen.