Heroes of the Storm Alfa İncelemesi Heroes of the Storm Alfa İncelemesi
Bu temel değişikliklerin oyuna yansıması, bazı nüansları da oyun getirmiş. Mesela oyunda “ormanda kasmak” yok ama haritada yine tarafsız yaratıklar var. Bunlar mercenary camp,... Heroes of the Storm Alfa İncelemesi

Bu temel değişikliklerin oyuna yansıması, bazı nüansları da oyun getirmiş. Mesela oyunda “ormanda kasmak” yok ama haritada yine tarafsız yaratıklar var. Bunlar mercenary camp, yani paralı asker kampı olarak geçiyor ve bunlara saldırdığınızda öldürmek yerine “yeniyorsunuz”. Bir kamptaki tüm askerleri yenince size katılıyorlar ve en yakın koridordan düşmana saldırıya geçiyorlar. Üç türleri var, tipleri haritaya göre değişiyor. Özetlemek gerekirse; kolay olanları kule mesafesi dışından saldırıyor, zor olanlar arkalarında iyileştiricileriyle bir grup asker, son olarak “boss” seviyesinde dev bir golem abimiz oluyor, ki kendisi alan hasarı verebiliyor.

Tüm bunları birleştirince oynanış kafanızda az çok oturmuştur: Koridorda durmanın pek anlamı olmadığından, sürekli haritadaki görevlerin peşinde koştuğunuz ve genelde takım savaşına girdiğiniz, aksiyon dolu bir oyun HotS. Abarttığımı düşünmeyin, HotS’da aksiyon neredeyse hiç bitmiyor. Ya harita göreviyle uğraşıyorsunuz, ya orman geziyorsunuz, ya itiyorsunu ya da rakibe karşı savunuyorsunuz. Oyundaki görevlerin ilk başladığı ana kadar bazen sakin geçse de, sonra durmak yok!

Fragtist_Heroes_of_Storm-(5)

HotS’un en önemli başka bir özelliği de, Blizzard dünyalarını birleştirmesi tabii ki. “Hikâyesine” göre kahramanlarımız Nexus denilen boyutlararası bir fırtınaya kapılıyorlar ve kendilerini savaşa veriyorlar. Farkedeceğiniz üzere derinlik ve gerçeklikten tamamen uzak bir yaklaşım var ama zaten oyunun olayı da o: Eğlence! Evindeki tüm oyuncakları aynı anda yığan çocuk misali, Blizzard da adeta kendi karakterlerini önümüze yığıyor ve eğlenceye bizi de çağırıyor. Üç dünyayı da seven, hikâyelerini yakından takip eden biri olarak ben açıkçası çok eğlendim. Bazıları için unicorn’a binen bir Diablonun karşısında attan inen bir Raynor fazla absürd gelse de, ben tarzı çok keyifli bulduğumu söylemem lâzım. Alfada kahraman sayısı henüz az, toplam 29 kahraman var ancak bu sayının yükseleceği Blizzard tarafından onaylandı.

Gelelim bu kahramanlara. Görevlerine göre 4’e ayrılıyorlar: Warrior, Assassin, Support ve Specialist. Halihazırdaki MMO/MOBA’ları düşünerek kabaca yapacağınız çıkarımlar isabetli olacaktır: Warrior’lar (Savaşçı) genelde daha dayanıklı, Assassinler (Suikastçi) ani (burst) hasar çıkmaya elverişli, Support (Destek) kahramanlar ise takım arkadaşlarını iyileştiren ya da güçlendiren kahramanlar. Kulağa farklı gelen Specialist, yani Uzman karakterlerse, genelde pushing/ittirme konusunda güçlü oluyorlar. Ancak kahramanların hepsi (özellikle uzmanlar) kendine has bir oynanışa sahip ve roller kesinlikle katı değil, zira seçtiğiniz yetenekler ve özellikle ultinizle oynanışınız çok değişiyor. Mesela ben Destek diye etiketlenen Furion ile defalarca en yüksek hasarı verdiğimi biliyorum.



Ekrem Atamer

Oyun oynamaya bir başlayıp bir daha bırakamamış, Blizzard ve Valve'ı fazlasıyla seven adam. Naber?