Star Wars: The Force Awakens için sayılı günler kalmışken Star Wars Battlefront kapımıza dayandı! Biz de sizin için inceledik!
Star Wars Battlefront (Bundan sonra SWBF olarak kısaltacağım) daha oyuna girer girmez kendisine ısınmama sebep oldu. Sade ve net tasarlanmış menüsü ile oldukça ferah ve rahat bir kullanıma sahip. Aradığınız oyun moduna kolayca ulaşabildiğiniz menülerin yanında aynı şekilde tasarlanmış kontrol, grafik ve ses ayarları mevcut.
Tam bir şölen
Tabii ki SWBF’un en çok dikkat çeken kısmı enfes görüntüleri, ne kadar kötü bir makina da oynuyor olursanız olun. Grafik ayarlarını kıssanız bile eminim ki karşınızdaki çıktıdan memnun kalacaksınız. Oyunu yüksek ayarlarda oynama şansına sahip olduğum bilgisayarımda görüntüler gerçekten nefes kesici düzeydeydi. İlk başlarda etrafı incelerken adam vuramadım çünkü kendimi ortamın o güzel görüntüsüne detayları incelemeye o kadar kaptırmışım ki her harita da bir süre etrafı inceleyerek vakit harcadım. Normalde inceleme yaparken grafik konusunu hep en sona atarım ama konu SWBF olunca hemen bahsetmek istedim. Ancak DICE gerçekten grafik konusunda noktayı koymuş durumda. Ben uzun süredir optimizasyonu bu karar iyi olan ve bu kadar temiz çalışan bir oyun görmedim ki grafik kalitesi bu kadar yüksekken.
Bir de tabii ki oyunun görünmeyen kahramanı sesler var ki onlar da ayrı bir şölen. Her zeminde farklı ayak sesi, her haritada farklı ambiyans sesleri ve tabii ki Star Wars’un güzel mi güzel müzikleri oyunda bize eşlik ediyor. Her bir silah her bir araç, karakterlerin sesleri derken bir bakıyorsunuz kendinizi iyice oyunun içine kaptırmışsınız.
Oyunun en büyük artılarından bir tanesi her araç, karakter, silah, patlayıcı, gezgen hepimizin aşina olduğu 70’ler 80’ler dönemi SW filmlerinden ezbere bildiğimiz şekilde birebir olarak aktarılmış. Oyunu oynarken zaten tanıdığınız bir evrenin içerisinde olma hissiyatı gerçekten çok güzel. Hatta şöyle söyleyeyim o hayranı olduğunuz evrenin içerisinde olmak inanılmaz güzel bir deneyim.
Rütbe ve Krediler
SWBF’ta da artık her oyunda olduğu gibi rütbe sistemi olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Atladığımız rütbeler sayesinde daha ileri seviye silahlar, kartlar, traitler’e ulaşabiliyor ve farklı kombinasyonlar yaratmak için yolumuzu arşınlıyoruz. Kredi konusu ise tabii ki silah, ekipman ve traitleri aktif hale getirmek için kullandığımız oyun içi toplanan para birimi. Krediyi bir maçta gösterdiğiniz performans, yani maç sonu aldığınız puana göre kazanıyorsunuz.