Bana sorarsanız oyun dünyası öyle anlaşılması zor bir evren değildir. Dünyayı anlatmaya girersek çok ayrıntı var ama en temelde entellektüel değer taşıyan ürünlerin son tüketiciye ulaştırıldığı bir pazardır.
Bu yüzden tüketim bakımından kitap ve müzik piyasasına yakındır ama pazarlama açısından kendine has özellikleri de vardır. Mesela indirilebilir içerik bu piyasada kullanılan bir pazarlama aletidir. Bana sorarsanız Blizzard pazarlama işini çok iyi yapan bir firmadır. Titan’ı iptal etmesi de bunu gösteriyor. Proje iptal edildikten sonra bunu oyunculara o kadar iyi anlattı ki hepimiz aslında başarısız olan bir işin iptal edilmesinin çok iyi bir şey olduğuna inandık.
Biliyorum biraz akademik bir giriş oldu ama Blizzard’ın yedi yıldır üzerinde çalıştığı projenin ilk gününde doğmuş olan bir çocuk bugün ilkokul birinci sınıfa gidiyorsa bu işte bir hata olduğu apaçık ortada. Finans açısından çok kuvvetli bir firma olmasına karşın, bu büyüklükteki bir firma için yedi yıllık maliyetin çok yüksek olduğunu o ilkokul çocuğu bile size “çokmuş yaaaa” diye ifade edebilir. Üstelik asla geri dönüşü olmayacak zaman kaybından bahsetmiyorum bile.