Titan’ın aslında bir FPS olduğunu resmi olmayan kaynaklardan duymuştuk. Ama bu iptalin Bungie’nin çok başarılı bir çıkış yapamayan Destiny’sine bağlanmasını çok doğru bulmuyorum. Blizzard’ın en büyük sihri sevilen türleri alıp onu biz oyuncuların en seveceği ve kimsenin aklına gelmeyen formüllerle sarmalamasıdır. Bugün Blizzard’ın launcher’ına baktığımda, çok oynamadığım ama senaryosunu sevdiğim Star Craft dışında, tüm oyunlarının piyasadaki en iyi oyunlar listesinde rahatlıkla yer bulduğunu görüyorum. Hepimiz bu oyunlara zaman zaman geri dönüp oynuyoruz.
Şimdi gelelim Blizzard’ın Titan’ı iptal etme nedenine. Başta yiğidi öldürdük ama buradaki savunmanın içerisinde çok doğru argümanlar olduğunu görmezlikten gelmek de olmaz.
“Blizzard eğer bir oyunun her açıdan doğru bir oyun olduğuna inanmıyorsa onu piyasaya sürmez”
Bu MUHTEŞEM bir söylem. Bugün etrafta bir sürü Call of Duty, Diablo yada World of Warcraft çakması görüyoruz ve bu oyunların çoğu vasatın üstüne çıkamadığından çok kısa sürede sönüyor. “Şuna benzer iş yapalım. O çılgınlar gibi sattıysa bu da yürür” mantığına sahip “orijinalinden daha orijinal abi bu” diye bağıran çakmalar patır patır dökülüyor. Kısa süre sonra 10-15 liraya marketlerde metal sepetlerin içerisinde domates gibi karıştırılmaya başlıyorlar.
Fakat yukarıdaki söz aynı zamanda firmayı fena halde kenara sıkıştırıyor. Oyuncuların Blizzard’tan beklentilerini çok yükseltiyor. Evet firmanın oyun videolarına hastayız ve firma kendi takipçilerine yönelik ne yapsa tam onikiden vuruyor. Buna karşın Blizzard’ın karşısında Riot Games gibi bir devin varlığını kabul etmek gerek. Bana sorarsanız HoS bana Riot’un LoL’ünden daha çok hitab ediyor ama kabul edilmesi gereken bir gerçek var ki bugün MOBA piyasısını Riot Games domine ediyor. F2P piyasasında devasa Çin firmaları var. Bu da MMORPG tarafındaki başka bir tehdit.