The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth (2004)
Peter Jackson’ın film üçlemesine dayalı ilk strateji oyunu olan The Battle for Middle Earth, benim ev sevdiğim Orta Dünya temalı oyunlardan biri. EA’nın en iyi çalışmalarından biri olarak gördüğüm bu oyunda, Command & Conquer serilerinin yapımında da kullanılan SAGE oyun motoru kullanılıyor. O yüzden Generals oynayan biri oyuna çok da fazla yabancılık duymuyordu.
Grafiksel olarak herkesi oldukça tatmin eden oyundaki birimler, binalar, büyüler ve daha birçok unsurun modellemesi üçlemenin izinden gitmişti. Minas Tirith ve Miğfer Dibi gibi önemli yerlerin üzerinde çok çalışıldığı hemen anlaşılıyor. Oyunda kullanılan tüm müzik ve ses efektleri de aynı şekilde üçlemeden geliyordu. Rohirrim’in Pelennor Çayırları’nda Minas Tirith’i kuşatmış olan Mordor kuvvetlerine hücum ettiği ve arkadan gelen müzikle izleyiciyi gerçek anlamda coşturan o muhteşem savaş sahnesini unutan olmamıştır sanırım. Aynısını bu oyunda o müziklerle yapıyoruz bilginiz olsun.
Sadece belirli alanlarda –genelde kale oluyor- işçi kullanmadan inşa ettiğimiz binalardan elde ettiğimiz kaynaklarla yine farklı amaçlar için kullanabildiğimiz binaları inşa edebiliyorduk. Kışladan asker ve okçu, ahırdan atlı birimler veya merkez binadan Gandalf, Aragorn, Legolas ve Gimli gibi başlıca kahramanları üretebiliyoruz. Tüm kahramanların kendine ait yetenekleri de oluyor. Aragorn’un Athelas yeteneği ile dost birimlerini iyileştirebilirken, Gandalf’ın “Word of Power” büyüsüyle çevrenizdeki orklara yüksek hasarlar verebiliyorsunuz, ki “Hobbit: Beklenmedik Yolculuk” filminde Gandalf cüceleri goblinlerden bu büyüyle kurtarmıştı.
Birimler düşman öldürdükçe deneyim puanı kazanıp seviye atlayabiliyor böylece saldırı ve savunma puanlarını artırabiliyorlar. Bunun dışında bazı birimlerin diğer birimlere güçlü yönü olduğu gibi bazılarına karşı zaafı da olabiliyor. Süvariler okçu birlikleri anında toz ederken, aynı atlılar uzun mızraklı Urukların hışmına uğruyorlar. Aynı şekilde Entler çoğu birimi yerden yere vurabilirken, alevli ok kullanan düşmanları tarafından küle dönüşebiliyor. Birimlerle beraber binalar da zamanla seviye atlayabiliyor. Seviye atladıkça çiftliğiniz daha hızlı kaynak üretmeye, kışlanız da daha hızlı asker çıkarmanızı sağlıyor.
Bunun dışında oyuna kaydettiğiniz ilerlemelere göre açılan bir yetenek ağacı da bulunuyor. Bu yeteneklerle yaralı birimlerinizi anında iyileştirebiliyor, haritada kapalı olan bir alanı görünür hale getirebiliyor veya geçici süreliğine takviye kuvvet çağırabiliyorsunuz.
Oyunda iyi ve kötü olarak iki farklı senaryo var. Her iki senaryo da Orta Dünya haritası üzerinden ilerliyor. İyilerle Moria Madenleri’nden geçerken, kötülerle Isengard’da sanayiyi geliştirip Uruk ordunuzu kurabiliyorsunuz. Üçlemeyle paralel olarak ilerleyen senaryo modunda filmden sahnelerin eklenmesi de unutulmamış. Senaryo dışında Skirmish modunda Orta Dünya’nın farklı yerlerinde de egemenlik kurmanıza olanak sağlanıyor.
Yüksek satış rakamları elde eden The Battle for Middle Earth, en iyi Orta Dünya oyunlarından biri olmasının yanında strateji tutkunlarının da gözdesi olmuştu.