Kategoriler

ULTRA STREET FIGHTER IV ve Dövüş Oyunlarında Başarının İpuçları

İyi Yer Tutun
Boksörlerin ringde yaptığı gibi arenanın neresinde, rakibin hangi alanı içeride durduğunuzu bilmeniz büyük avantaj sağlar. Örneğin rakip Hadouken atarsa zıplama şansınız var mı? Belki de üzerinden atlayıp rakibin kafasına vurabilme imkanınız var? Belki de bunların hiç biri yoktur, korunmanız veya Focus Attack yapmanız gerekmektedir? Bunları bilmek için başta Arcade – Hardest seviyesinde oyunu tümüyle oynamanız gerekir. Her karakterin özel güçlerini görmüş olmanız gerekir, daha güzeli Ultra’ya özel olmasa da Trials’ı büyük ölçüde bitirmeniz gerekir tüm karakterlerle. Bu size rakip hakkında fikir verecektir.

Fragtist-sf-rehber1 (3)-752

Kombo Yapın, Cezalandırın
En iyi oyuncular bile maç başına bir, iki hata yapar, önemli olan bu hataları görebilmek ve hemen cezalandırmaktır (Punish). En iyi punish genelde “en hasarlı” olan olsa da bence en iyi punish “en garanti” olandır.Kombodan düşebilme riski yüksek olan 400 hasarlı bir kombo yerine, yapması daha garanti olan 300 hasarlı bir komboyu tercih etmeye özen gösterin. Elbette o 400 hasarlı komboyu adınız gibi biliyorsanız, kombodan düşmüyorsanız (Drop) da yapmaktan çekinmeyin. En az iki adet punish kombonuz olsun. İyi bir setup, rakibi hata yapmaya zorlayacaktır, bu da rakibin kafasındaki oyun stilini oyuna yansıtamamasını getirir. Gergin bir oynanışın yararını ancak rakibi görür. Rakibi bol bol rahatsız etmekten çekinmeyin, anlamsız da olsa hafif tekme-yumruk hareketleriyle dürtün, gard almaya zorlayın. Bu onları yine hata yapmaya zorlayacaktır.

Focus, Red Focus ve FADC’yi Kullanın
Oyunun en temel özelliği Focus şüphesiz. Nasıl ki SF III’te sistem parry idi SFIV lugatında da Focus yerini aldı. Focus’u havadan tek vuruş yapabilen rakiplere karşı kullanabilirsiniz. Yerden ikinci vuruşu çıkarmadan bırakmanız gerek elbette. Veya gard alınca hasar almamak adına Focus Cancel yapabilirsiniz bol bol. Rakip size iyileşmeden vurmak isteyecek, tuzağınıza çekmenize olanak sağlayacaktır, değerlendirin. Ultra ile gelen Red Focus ise son çareniz olmalı. Üç güç barı büyük israf olabilir yoksa. Eğer sizi ölümden kurtarmayacaksa veya kombonuzu birleştirmeyecekse yapmayın. Baygın rakibe de tek seferlik vurun (300 hasar). Mesela Yun artık Red Focus ile daha da ölümcül bir hale geldi. Chun-Li’nin büyük enerji topu attığı özelini Red Focus ile absorve edebilir, karşılığını da verebilirsiniz. FADC yani Focus Attack Dash Cancel da komboları birleştirmeniz için gerekli bir harekettir. Hadouken atıp FADC yaparak Ultra’larınızı linkleyebilirsiniz mesela. Veya Sagat’ın HK’sinin ardından size Ultra yapma imkanı verecektir. Bunların tek başınıza çözmeye kalkmayın, hepsi çözülmüş bir şekilde Youtube’da Twitch’te sizi bekliyor, araştırın.

Terimleri Öğrenin
Stream’lerde, turnuvalarda filan herkes oyunun lugatına göre konuşur, kendi diline çevirmez. Bazıları şöyledir:

QCF: Stick’i aşağıdan ileriye çevirmek, yani Haoduken hareketi.
QCB: QCF’nin tersi, yani Tatsumaki hareketi.
LP/LK: Light Punch/Kick yani hafif yumruk/tekme. M eki Medium, H eki High’dır.
c.mk / cl.mk / f.mk: C yani Crouching (Eğil), cl yani Close (yanında) f yani Far (uzakta) demektir.
FB: Fireball, Hadouken işte.
DP/SRK: Dragon Punch yani Shoryuken’in kısaltmasıdır. SRK de keza öyle.
Overhead: Yerden korunma durumunda rakibin kafasına vurabilen hareketler. Ken’in ileri+HK’sı gibi.
Juggle: Darbeyi alıp havaya kalkmış, komboya açık durumdaki rakibe hareketleri yedirme durumu.
Safe Jump: Rakip yerdeyken çok ince bir ayarla yaptığınız zıplama + harekettir. Rakip ya hareketi yer, anti bir hareket yapsa da siz o hareketi yemezsiniz. Arcade Edition’daki Safe Jump’ların çoğu Ultra’da yok, dikkat.
Neutral Jump: Bir teknik kullanmadan zıplanılması/saldırılması.
F.Dash/B.Dash: Forward/Back Dash yani ileri/geri atılmaktır. 2 kere ileri/geri yönüne basılarak yapılır.
Link: Art arda yapılan hareketler, birleştirmeler.
Cheap: Yapması kolay ama oldukça etkili hareketler.
BbB: Bread and Butter yani “Tereyağdan kıl çeker gibi”nin kısaltması. Herkesçe yapılan ama oldukça etkili hareketler bütünü.
Reset: Kombodaki Hit sayısı arttıkça hasar oranı düşer. Örneğin 10 Hit’lik normal kombolarda 10. vuruş artık %10 hasar verir. İşte bunun önüne geçmek için bazı Reset yani bu oranı sıfırlayan teknikler vardır, rakibi yere düşürmez. Bulmak, yapmak ustalık gerektirir.
Hitbox: Karakterinizin saldırı esnasında bedeninin hangi bölümleriyle rakibe vurabildiği alanı kapsar. Örneğin bir Shoryuken sırasında dövüşçünün neredeyse her yeri rakibe çarpar. Yerde yatarken üzerinize kapaklama atlayan Zangief’in ayak parmak uçları neden size çarpıyor diye merak ediyorsanız, nedeni budur.
Invicibility (Frame): Her hareketin bir başlama frame’i, yapılma frame’i ve bitme frame’i vardır. Bazı hareketlerin başlama frame’leri hasar almaz olarak ayarlanmıştır yani rakip hareketi görse bile kesemez.
Frame Trap: Adı üzerinde tuzaklardır. Rakibe basit gibi gözüken saldırılar yaparsınız, rakip de sizi korunmasız olarak görür ve saldırmak ister ama aslında dezavantajlı olan kendisidir. Ustalık ve Frame data bilgisi gerektirir.
Frame Data: Tüm dövüş oyunları genelde aynı sistemi kullanır. Her hareket bir animasyondur ve bir başlama süresi, aktif süresi ve toparlanma süresi vardır. Diyelim ki hareket 4/3/14 frame üzerinden çalışıyorsa 13 frame’lik bir alan kalır. Usta oyuncular bu alanı değerlendirmek ister. Bunun için de hareketlerin Hitbox, hurtbox (atak sırasındaki hasar alınan bölgeler) ve frame sayıları bilinmesi gerekir. Capcom bunun için ücretli bir uygulama çıkardı mesela (ücretsiz de bulabilirsiniz).

Fragtist-sf-rehber1 (4)

Yapay Zekaya Alışmayın, Arkadaş Edinin
Oyunu tanımak adına offline modlar iş görse de asıl mesele insanı yenmektir ve bu ikisi hiç birbirine benzemez. Online olarak arkadaşlarınızla oynamaya başlayın, böylece online atmosfere alışırsınız (online bağlantı elbette çok önemli). Günün birinde elbet kendinizi hazır hissedeceksiniz, ufaktan online maçlara, Rank moduna başlayın. Yenme-yenilme sayınız seviyenizi göstecektir. Önemli olan kendi seviyenize yakın oyuncularla oynamanız. Gidip pro’larla oynarsanız boşuna moralinizi bozarsınız. Turnuva gördünüz mü atlayın, yenilseniz de dert etmeyin. Bu yolun taşları yenilmekten geçmektedir ve emin olun bu oyunda yenilmeyen bir kişi bile yok. Herkes herkesi yenebilmektedir. Eğleniyorsanız ve yenilgiden ders çıkarıyorsanız, işte başarı budur.

1 2 3

Görüntülenmeler:
437
İlgili Kategoriler
Dosya Konusu · Rehber
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com