WASD bugün FPS oyunları için kaçınılmaz bir standart. 3B oyunlarda fare ile bakma yaygın hale geldiğinde, ok tuşlarına ulaşmak için sol kolunuzu göğsünüzde en azından sağ elini kullanan oyuncular için mantıksızdı. WASD tuşları daha rahattı ve Shift ve Space’e kolay erişim sundu. Ancak şimdi bariz bir seçim gibi görünse de 25 yıl önce çok daha az oyuncu bunu kullandı.
YouTube kanalımızı takip etmeyi unutmayın!
En sevdiğimiz dört tuş kombinasyonu ilk kullanılmaya başlandığı zaman asla vazgeçilmez değildi. Her PC oyununa aynı anda gelen bir aydınlanma gibi genel kullanıma başlanmadı. WASD tuşlarının kullanılması birkaç yıl sürdü ve kimin parmaklarının WASD’a giden yolu bulduğunu bilemesek de, stili kimin popülerleştirdiğine dair iyi bir fikrimiz var. Gelmiş geçmiş en iyi Quake oyuncusu olarak kabul edilen Dennis Fong. Bir diğer bilinen adı ile Tresh.
Fong, 1997 yılında ülke çapında ilk kez düzenlenen Quake turnuvasını kazandıktan sonra John Carmack’ın Ferrari 328 model spor arabasını eve götürdüğünde tarih yazdı. Bu turnuvayı kazandığında, Damned Şatosu’ndaki Tom “Entropy” Kimzey’i yendiğinde eli, şimdi PC oyunlarıyla eşanlamlı olarak düşündüğümüz dört tuş üzerinde tünemişti. Ama o zaman bile, herkes bu şekilde oynamadı.
WASD, WADX, ZXCF, ZXCV, ASDX, AZQE ve ESDF gibi farklı kombinasyonlar yıllar içerisinde Doom, Quake, Half Life gibi oyunlarda karşımıza çıktılar. Gelin bakalım bu süreç nasıl işlemiş.