2024 yılının başarılı oyunlarından Black Myth: Wukong‘un Xbox sürümüyle ilgili gecikme, Microsoft ile geliştirici Game Science‘ı karşı karşıya getirdi. Game Science CEO’su ve oyunun yönetmeni Feng Ji, gecikmeyle ilgili olarak Xbox Series S’in bellek sınırlamalarını suçladı ancak Microsoft daha önce bu iddiaları reddetmişti.
Game Science CEO’su Microsoft’u Suçladı
Game Science CEO’su Feng Ji, Weibo’da yaptığı açıklamada, Xbox Series S’in 10 GB paylaşımlı belleğinin oyunun Xbox platformunda gecikmesine neden olduğunu söyledi. Feng Ji, “Bu bellekle birkaç yıllık optimizasyon deneyimi olmadan çalışamam.” dedi.
Microsoft: Platform Sınırlamaları Yok
Ji’nin bu açıklaması 2024 Eylül’ünde Microsoft tarafından yapılan açıklamayı akıllara getirdi. Microsoft, gecikmenin Xbox platformunun sınırlamalarından kaynaklanmadığını ifade etmişti Hatta o dönemde Black Myth: Wukong ekibinin PlayStation ile gizli bir özel anlaşma imzaladığı yönünde iddialar ortaya atılmıştı.
Microsoft, “Daha önce de söylediğimiz gibi, Black Myth: Wukong’un Xbox Series X/S için çıkışını dört gözle bekliyoruz ve Game Science ile oyunu platformlarımıza getirmek için çalışıyoruz. Ortaklarımızın diğer platform sahipleriyle yaptığı anlaşmalar hakkında yorum yapmayı tercih etmiyoruz ancak gecikmenin bize iletilen Xbox platform sınırlamaları nedeniyle olmadığını doğrulayabiliriz” açıklamasını yapmıştı.
Game Awards’ta Yılın Oyunu Ödülü’nü Astro Bot’a kaptıran Black Myth: Wukong, çıktığı dönemde Steam tarihinde eşzamanlı oyuncu sayısında en popüler tek oyunculu oyun rekorunu kırdı ve Çin canlı yayın platformlarında en çok izlenen oyun oldu.