Kategoriler

Call of Duty: Black Ops II İncelemesi ve Zombie Mod

FPS’ler bu oyundan sonra asla eskisi gibi olmayacak. Bundan sonra çıta oldukça yükselmiş durumda.

Yukarıdaki cümle şimdiye kadar bir çok oyun için bu söylendi ama bu kadar iyi uyarlandığını hiç görmemiştim. Oyunun akışı içerisinde seçtiğiniz yollar, kritik durumlarda aldığınız kararlar sizin oyununuzun akışını ve haliyle sona nasıl yaklaştığınızı çok etkiliyor. Tamam bu daha önce başka oyunlarda da vardı ama bu kararları gerçekten de anlık vermelisiniz. Düşündüğünüz anda anı kaçırıp tekrar yükleme ekranına bakmak zorunda kalabiliyorsunuz. Nasılsa oyunda o ana gelinceye kadar bu yazdığımızın o an olduğunu bilemeyeceğinizden spoiler’a girmez, size oyunun içerisinde şöyle bir sahneyi vereyim gözünüzde canlansın. Siz düşman hatlarına sızmış, karşı tarafın sizden sandığı bir casussunuz, arkadaşınız yakalanıyor ve elinize de bir silah veriliyor. Saniyeler içerisinde karar vermeniz gerek: Arkadaşınızı mı vuracaksınız yoksa hemen arkasında bulunan baş düşmanınızımı? Unutmayın siz ağır çekimde silahı kaldırırken saniyeler geriye doğru sayıyor, hemen karar vermeniz gerek…….

t6sp 2012-11-14 15-36-40-23

Bir yandan senaryo o kadar güzel yazılmış ki geriye dönüp o gün olan olayların sebeplerini aramak üzere geçmişe bakıyor, oradaki harekatlarda rol alıyorsunuz. Şurada bir paragraf açıp biraz olan bitenden bahsedeyim. Dünyanın başında Raul Menendez ve onun yönettiği Cordis Dia adında bir örgütsel bela vardır. Biz ilk oyundaki Mason’ın oğlu David “Section” Mason’ı oynuyoruz. David’de babasının yolundan gidip özel eğitimli bir asker olmuştur. Cordis Dia’nın geçmişi Mason ve Woods’la kesişmektedir. Mason bir operasyonda ölmüştür ama Woods hala hayattadır. Lakin bir bakım evinde pırasadan farksız bir hayat sürmekte, tekerlekli sandalyesinde bütün gün camdan dışarıyı seyretmekten başka bir şey yapmamaktadır. Sebze desemde kafası hala zehir gibi çalışmaktadır o ayrı. David, badisi Harper’la beraber Woods’un yanına gider ve hikaye başlar. Oyunun başında Woods’la beraber Mason’ı yöneterek geçmişteki görevlere gidiyor ve böylelikle hikayenin günümüze bağlanışını oynuyoruz. Bu da ilk oyundaki sevdiğimiz silahları kullanabileceğimiz anlamına geliyor. Böylece önceki oyundan 2025’te geçen bu oyuna yumuşak bir geçiş yapabiliyoruz. Bu harika bir fikir çünkü böylece bir anda kendimizi bir Modern Warfare 4’te bulmak yerine alışa alışa geçiyoruz.

İSTEDİĞİN SİLAHI SEÇ

Görevlerde beni en çok sevindiren şey her göreve gitmeden önce istediğim silahı seçebilmem oldu. Eski oyuncular hatırlar, bunu ilk Rainbow Six oyununda görmüştük ve zamanında ne kadar da heyecanlanmıştık. Evet, karakterlerimizi istediğimiz gibi donatabiliyoruz. Geleceğin silahlarını geçmişte kullanamasakta eski oyundaki en sevdiğiniz silahları alıp oyuna başlamak insanı mutlu ediyor.

Hikaye o kadar güzel ilerliyor ki burada oturup hepsini anlatasım var ama en azından şunu söyleyeyim. Eski oyundaki Mason ve Woods’un yanısıra Hudson’ı da artık saçlar beyazlaşmış, 40-45’li yaşlarda görüyoruz ve operasyonları o zamanlarda yönetiyoruz. Oyunun kötü adamı Menendez’i da oynadığımız bölümler var ki burada klasik FPS’lerdeki “kötü adam sapına kadar kötüdür” klişesi fena halde kırılmış durumda. Amerika adına savaşan ekibimiz ne kadar iyiyse Menendez’de bir yerde o kadar iyi. Onun da kendine göre sebepleri var. Ama kin tutma konusunda ayarı fazlasıyla kaçırdığını söyleyebilirim o ayrı. Gene de Mason, Woods ve Hundson’ın da elleri o kadar temiz görünmüyor. Burada herkes insan, herkesin zayıflıkları ve güçlü tarafları var. Herkes kendini düşünüyor ve senaryo bunu o kadar güzel yediriyor ki kendinizi bir süper kahraman filmi seyretmekten çok gerçek insanların arasında buluyorsunuz. Ayrıca Menendez’i bir kahraman olarak görürseniz onun da hiç ama hiç kolay bir lokma olmadığını kolayca söyleyebilirim.

t6sp 2012-11-14 16-39-56-78

1 2

Görüntülenmeler:
186
İlgili Kategoriler
Oyun İnceleme
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com