Demolution görevlerinde oynanabilen de_bank haritası sanki CoD’deki Burger King’i andırıyor. Burada da o haritada ki gibi bir restorana arkadan giriliyor ama üstten de girilebiliyor vs. de_Train haritası sanki eski haritanın biraz daha kırpılmışına benziyor ama gene de iyi bir harita olmuş. Aksiyona kısa sürede girebiliyorsunuz ve çatışmanın bağlandığı noktalar bariz belli. Yeni haritalardan de-lake ve de_safehouse (benim favorim) Demolution modunda oynanıyor ama bence yanlış konumlandırılmışlar. Bu haritalarda merkezde bulunan bir evin etrafında kapışıyoruz ama klasik modda daha eğlenceli olabilirmiş. Zaten bu haritalarında ince noktaları çoktan keşfedilmiş. Millet seyyar tuvalete falan saklanıyor. Sonra çıkıp etrafındakilere sürpriz yapıyor. Tabii birisini bunu keşfedip orayı taramazsa. Taramak demişken eskisi gibi ahşabın arkasında vurulduğumuzda canımıza okunmuyor. Gene zarar görüyoruz ama mermilerin etkisi azaltılmış. Zaten oyunun genelinde oyuncu topluluğundan yıllarca toplanan geri dönüşümler sonunda çekilen ince ayarları görüyorsunuz. Mesela en barizi de_dust haritasında alt tünele eklenen ve tünele girenin sniperlar yüzünden orada kilitlenmesini önleyen yan tünel.
YENİLİKLER BİR FARK YARATIYOR MU?
Bence bunun cevabı hem evet hem de hayır. Eklenen silahlar, skinler ve yeni haritalar oyunu zenginleştirmiş. Görsellik bakımından bariz bir fark var. Ama vurma hissi animasyonlarda biraz kaybolmuş. Merminin gidişi, vurduğu zaman duyduğunuz ses yerinde ama vurulan adamda kan dışında bariz bir hareket göremiyorsunuz, ki bu eksiklik özellikle uzun mesafeli çarpışmalarda mermilerinizin isabet edip etmediğini anlamanızı zorlaştırıyor. Arms Race ve Demolution modları eğlenceli lakin burada silah seçiminizin sizde olmaması bir süre sonra modların çekiciliğini kaybetmesine sebep oluyor. Burada sorun modlarda değil CS’nin silah çeşitliliğinde. Arada elinize geçen pompalı tüfekler ve tabancalar oyun tarzınızı değiştirmeniz için siz zorluyor. Eğer siz de benim gibi haritaya göre silah seçen bir adamsanız rush yapmak zorunda kalmanız yada açık alanda kalmanız sizi zor durumda bırakabiliyor. Açıkçası bu modları bir süre oynadıktan sonra klasik modda daha çok zaman geçirmeye başladım. Çünkü klasik modlar taktik yapmaya daha açıkken ArmsRace ve Demolution haritaları daha küçük ve koşuşturmaya dayalı özellikleriyle öne çıkıyor. Yangın çıkartan bombalar özellikle takım oyunlarında saldırı hızını kesmek yada savunma yapmak amaçlı kullanılabilir ve doğru yere atılırsa gerçekten de takıma değerli saniyeler kazandırabiliyor.
Silah seçim menüsü konsollara kolaylık getirecek bir şekilde tasarlandığından göze çok kötü görünüyor. Ama biz PC oyuncuları zaten klavyedeki tuşları kullanıp bir kaç hamlede silahları kuşanacağımızdan bu menüyle pek işimiz olmuyor. Bir de oyunun Türkçe versiyonu maalesef hayal kırıklığı yaratıyor. Verilen emeğe saygı duyuyorum ama ya oyunu dilimize uyarlayanlar İngilizceye hakim ama Türk oyuncu jargonunu bilmiyor yada jargonu biliyor ama İngilizceleri ve dilbilgileri zayıf. Çok daha iyi bir uyarlama yapılabilirmiş.
OYUNA AKMADAN ÖNCE ŞUNLARI DA EKLEYEYİM
Oyun tarihinde Counter Strike’ı eşşiz kılan ve uzun yıllardır oynanmasını sağlayan onun safkan ve inceliklerle dolu bir FPS olmasıdır. CS:GO’da bu formülü kesinlikle değiştirmeden oyunu günümüze uyarlıyor. Daha iyi grafikler, bir iki yeni silah, çeşni tadında modlar ve mod haritaları ile aslında oyunun yaşam süresini daha da uzatıyor. Burada bir sürü ayrıntı yok. Ama tanıdık gelen bir çok şey var. Hala eski hatalarınızı yapabiliyor yada tekbaşınıza karşı takımının canına okuyabiliyorsunuz. Oyuncuların elinden alınan bir iki ayrıntı var ama bunlar çok can sıkmıyor. Hatta yeni silahları seveceksiniz. Bence CS:GO ile yapılmak istenen şey Counter Strike’ı CoD ve BF gibi serilerle kapışacak hale getirmek için modernize etmek. Bunu başarmış mı, bence evet. Beni CS’ye geri döndürmeyi başardığına göre sizde de işe yarayacağını düşünüyorum. Ama 1.6 oyuncularının alışmak için biraz zorlanacakları da bir gerçek.