Kategoriler

Battle Chasers: Nightwar Ön İncelemesi

Battle Chasers: Nightwar’un demosunu oynadık ve bir ön inceleme yazısı yazdık. Ayrıntılar için yazımızı okuyabilirsiniz.

Airship Syndicate’in geliştirdiği Battle Chasers: Nightwar, izometrik açıdan oynanan bağımsız bir RPG oyunu. 90’ların sonunda yayımlanan Battle Chasers isimli bir çizgi roman serisinden uyarlanan oyun yakın zamanda Steam’den yeşil ışık aldı ve bu yıl içerisinde piyasaya sürülecek. Oyunun demosunu oynadım ve dürüst olmak gerekirse fazlasıyla gelecek vaat ettiğini söyleyebilirim.

Battle Chasers: Nightwar’un demosunda oynanabilir olarak Calibretto (Healer), Garrison (Warrior) ve Gully (Tank) isimli üç karakterimiz bulunuyor. Gully, yıllar önce ortadan kaybolan, insanlığın da lideri konumundaki Aramus’un kızı. Babasının geride bıraktığı ekipmanlarını bulan ve onları kullanmayı öğrenen zeki bir kız Gully. Ancak bu ekipmanlar aynı zamanda onu büyük bir tehlike içine de sokmaktadır çünkü paha biçilemezlerdir. Onu bu tehlikelerden korumak isteyen yol arkadaşları edinir zamanla. Büyücü Knolan ve onun garip yoldaşı Calibretto’nun yanı sıra Aramus’un sadık dostu Garrison da Aramus’u bulma macerasında ona katılırlar.

Calibretto bir savaş golem’i, bir robot. Antik dönemlerden kalma ve zamanla kendi bilincini oluşturmuş, tabii bu süreçte büyücü Knolan’la da yakın dostluk kurmuştur. Garrison ise Aramus’a sadık olmasının yanında kendi kanlı geçmişinden de kaçmaya çalışan zor bir adam. Ancak ne pahasına olursa olsun Gully’yi korumaya ve eski dostunu bulmaya yeminli.

Oyunda tüm bu karakterlerin birbirleriyle olan ilişkileri, anlaşıldığı kadarıyla, son derece önemli olacak. Issız topraklarda gezinirken veya bir zindanda garip yaratıklarla savaşırken sürekli diyalog halindeler. Ayrıca savaş esnasında biri öldüğünde diğerlerinin buna içerlediğini çok net görebiliyoruz verilen tepkilerden.

Karakter ilişkileri sadece hikaye anlamında değil, doğrudan oynanış anlamında da önemli yer tutuyor Battle Chasers: Nightwar’da. Her girişte rastgele olarak oluşturulan bir zindanda, düşmanlarla sıra tabanlı olarak çarpışırken bu üç karakteri sırasıyla savaştırmak ve her birinin kendine has becerilerinden yerine göre faydalanmaya çalışmak son derece eğlenceli ve tatmin ediciydi. Bu tür oyunların bir klasiği olarak, karakterleri değişerek kullanıyoruz ve her birinin kendine has becerileri oluyor. Ayrıca savaş esnasında, hangisini en verimli kullandığınıza bağlı olarak, karakterler ayrı ayrı XP kazanıyor. Demoda genel olarak dengeli gitti bu, eğer tam sürüm çıktığında da böyle olursa tadından yenmez. Çünkü karakterlerin becerileri ve rakiplerin zorluğunun gayet dengeli ayarlandığını ve zorlu mücadelelerin olacağını gösterir bu.

Ayrıca her karakterin kendine özel birer zindan becerisi (dungeon skill) de bulunuyor. Bunlarla anlık, hızlı kararlar verip tuzaklardan ve düşmanlardan kurtulmanın yeni yollarını bulma imkanınız var. Zindanların her girişte rastgele olarak, belli ögelerinin yeniden oluşturulduğunu düşünürsek bu becerileri sürekli değişerek kullanacağız gibi görünüyor ki bu da oyunu tekrar tekrar oynanabilecek, başında uzun saatler geçirilebilecek bir başyapıt yapabilir belki de.

Tüm bunlarla birlikte oyunda tahmin edebileceğiniz üzere crafting de yer alacak. Doğal olarak düşmanlarımızdan düşürdüğümüz veya çevreden yağmaladığımız parçalar bu anlamda en önemli hammaddeleri. Bu tür parçaları tabii ki satıp karşılığında işimize daha çok yarayabilecek yeni eşyalar alma imkanımız da bulunuyor.

Öte yandan oyun açık dünyaya sahip olacak. Harita üzerinde karakterlerimizi dört ana yöne doğru yönlendirebiliyoruz. İlerledikçe karşımıza çıkan yeni mekanlara dilediğimizce girip keşfe çıkabiliyoruz. Ana hikayeye ek olarak önceden alabildiğimiz yan görevlerin yanı sıra yeni bir yeri keşfederken orada bulduğumuz bir öge sayesinde de oyunun evreni ve hikayesi dallanıp budaklanıyor. Bu sayede evrenin içine daha çok girip kendinizi daha çok kaptırmanız bir hayli olası.

Sonuç olarak Battle Chasers: Nightwar demosuyla epey umut veren, şahsen benim çok eğlenerek oynadığım bir oyun oldu. Demo olmasına rağmen çizgi roman ruhuna uygun görsel tarzıyla hiçbir şekilde optimizasyon sorununun olmaması da, son dönemde oyunlarda yaşanılan bu tür sorunları da düşünürsek, oldukça iyimser düşünmeme neden oluyor. Ayrıca kısa süren bir demo deneyiminde bile oluşturulan atmosfer ve kullanılan müziklerin kalitesi de işin sosu. Bu oyunu takip edin derim.

Battle Chasers: Nightwar hakkında daha ayrıntılı bilgi için Steam sayfasına bakılabilir. Oyunun ayrıca PlayStation 4, Xbox One ve Nintendo Switch için de piyasaya sürüleceğini hatırlatalım.

Drawn to Death İncelemesi
Görüntülenmeler:
130
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com