“Lot’s of Moving Parts” – Hareket eden çok fazla parça var.
Dragon Age: Inquisition’ı oynarken aklıma devamlı olarak bu cümle geldi. Özellikle politika için kullanılan bu deyim aslında bu oyunu da tam olarak anlatıyor.
Dragon Age: Inquisition benim aklımda yıllarca şekillendirdiğim oyunun kısmen hayata geçmiş şekli diyebilirim. Evet, oyunla ilgilenen her editörün içerisinde bir oyun projesi yatar. Bioware resmen aklımı okumuş ama beynimdeki kilitlerin hepsini açamamış. Gene de açtığı kadarı harika bir oyunun yaratılması için yeterli malzemeyi sağlamış.
ESKİ RPG KAFASINI GELİŞTİRMEK GEREK
Dragon Age: Inquisition öyle alıştığımız gibi sadece grubu kurup zindanlara aktığımız bir oyun değil. Bu oyunda resmi çok daha geniş bir açıdan görmemiz gerekiyor. Çünkü biz, Thaedas’da bir güç odağıyız. Kendi kalemiz, askerlerimiz ve politik bir duruşumuz var. Harita üzerinde yada aksiyon halindeyken yaptıklarımız Inquisition’un gücünü arttırıyor. Elimize geçen bu güç ise Thaedas üzerindeki politik, ticari ve askeri operasyonlarda bize fayda sağlıyor. Hem bu resmi görebilmek, hem konuşulanları anlayıp doğru cevapları verebilmek hem de oyundan daha fazla keyif alabilmek için ise İngilizce bilmeniz şart. Hatta elinizin altında bir sözlük bulundurmanızın da hiç bir zararı olmaz.
Bir yönetici olmanızın yanısıra tabii ki bir grup maceracının da liderisiniz. Yani haliyle haritada savaştan savaşa koşup görevleri yapmak keşiflerde bulunmak ve bir şeyler üretmek sizin göreviniz.
Çünkü Thaedas gökyüzünde açılan “yarık”lardan gelen şeytanların saldırısı altında ve bu yarıkları kapatabilen tek kişi de sizsiniz! Ülke iç savaşın göbeğinde ve düzen yok olmuş durumda. Elinizdeki 9 bölgeden oluşan harita size yol gösteriyor. Görevleriniz ve kamp alanlarınız burada görülüyor ama keşfedilecek KOCAMAN bir alan var. Her gittiğiniz yerde sizi ana görevden alıp kopartmak isteyen tonlarca yan görev görüyorsunuz. Bir yandan kalenizdeki danışmanlarınız yeni görevler için sizi çekiştiriyor. Bir yandan politikanızı belirlerken öte yandan partinizdeki 4 karakterin nasıl gelişeceğine dair bir planlama yapıyorsunuz. Bir yandan da bir şeyler üretip sahaya daha iyi ekipmanla çıkmalısınız. Yani uğraşacak tonla işiniz var ve oyunu ana hikayesinin gerçek zamanlı olarak 30-35 saat civarından önce bitmediğini de ilave edeyim. Oyunda yapacağınız küçük seçimlerin bile büyük sonuçlara yol açabileceğini ve kahramanların her zaman kazanmadığını da eklersek işler çok ama çok keyifli bir hal alıyor.
Zaten oyunun incelemesini bu kadar geç yazmamın sebebi de bu. Bir yerden başlamam gerekiyordu!
1 2