Mass Effect: Andromeda Bioware’in sevilen bilim kurgu aksiyon serisinde ilk defa karşılaştığımız Ryder ailesinin hikayesini anlatıyor.
Oyunun ilk başlangıç kısmı sizi oyuna alıştırmak amacı ile tasarlanmış. Andromeda galaksisine ilk geldiğimiz andan resmi olarak Rehber oluşumuza kadar geçen sürede yaptıklarımız oyuna alıştırma görevi. Bu kısımda biraz etrafı keşfedeyim biraz gezeyim derseniz görevin süresi oldukça uzayabiliyor. Rehber olmanın oyun içindeki bir başka özelliği, etrafta gördüğümüz birçok nesneyi tarayabiliyor olmamız. Bu tarayıcı sayesinde görevlerde ilerliyor ya da araştırma puanları toplayabiliyoruz.
Galakside gezme kısmı diğer oyunlara göre biraz farklı işlenmiş, özellikle yıldız sistemleri arası geçişler ilk başta göze hoş geliyor. Her sistem arasında ve her gezegen arasında geminin köprüsünde bir noktadan diğer noktaya gidişimizi seyrediyoruz. Oyunun büyük bir kısmının keşfe dayalı olduğunu düşünürsek, gezegenler arası geçişler kısa sürede can sıkıcı bir hale geliyor. Serinin diğer oyunları bu konuda oldukça başarılı iken neden bu sefer böyle bir seçim yapılmış anlamak mümkün değil.
İç ve dış mekanlar arası geçişlerde yükleme olmadan akıcı bir şekilde oyuna devam edebiliyoruz. Frostbite 3 motorunun kullanılması en azından bu yönde doğru bir karar olmuş. Aynı zamanda farklı fauna ve jeolojik birimlere sahip gezegenler, son derece başarılı şekilde tasarlanmış. Her gezegen üstünde yapılabilecek bol miktarda iş var. Antik uzaylı kalıntılarını keşfetmek ya da kendi görevlerimizi yapmak bunlara dahil. Gezegenlerde görev yaptıkça ilgili gezegenin uygunluk puanı yükselmeye başlıyor. Eğer belirli bir puanı geçersek bu gezegene koloni kurabiliyoruz.
Savaş, teknoloji ve biotik olmak üzere üç farklı yetenek kategorisi var. Bu kısım serinin diğer oyunlarına aşina olanlar için tanıdık gelecektir. Yeteneklere puan verdikçe farklı profiller açılmaya başlıyor. Soldier, Engineer, Adept, Sentinel, Vanguard, Infiltrator ve Explorer olarak adlandırılan bu profiller yetenek ağaçlarının farklı kombinasyonlarından elde edilen bu profilleri açtıktan sonra istediğimiz zaman seçebiliyoruz. Her profili açmak için belirli yetenek ağaçlarına ilerlemiş olmak gerekiyor. Bu sayede belirli bir görev esnasında sadece silah kullanarak ilerleyemediğimiz zaman profil değiştirerek biotik yeteneklerini ön plana çıkararak tamamen farklı bir oynanış tarzına geçebiliyoruz.