Kategoriler

Street Fighter V PS4 İncelemesi

Street Fighter V sonunda aceleyle de olsa geldi, geldi de iyi mi etti kötü mü etti? Pampa kol bozuk, yoksa atıyorum ben aduket!

Street Fighter her oyuncu için yeri ayrı olsa gerek. Ben her ne kadar ileri düzey bir Street Fighter oyuncusu olmasam da seriyi hep takip ettim. Arkadaşlarımla her zaman için kendi aramızda bir Street Fighter mücadelesi oldu, her zaman da olacak. 7 senelik bir aradan sonra beşinci oyunu ile karşımıza gelen Street Fighter V, önceki oyunlara göre özellikle de serinin en beğenilen oyunu olan SF4’e oranla büyük değişiklikler içeriyor. Ancak bu değişiklikler arasında öyle bir tanesi var ki bir türlü içime sinmek bilmiyor arkadaş. Evet; Ken. Abicim o nasıl bir Ken? Kara kaşlı kara gözlü. Biz Ken’i böyle bilmedik. Neyse çok sorun olmadı oynadıkça gözüm alışmaya başladı. (Yine de Ken gibi Ken istiyoruz biz!!!)

Değişiklikler demişken hemen SF5 ile gelen yeni mekaniklerden bahsetmek istiyorum. Hatırlarsanız SF4’te Focus Attack vardı, ancak SFV’te artık yok. Focus Attack yerini V-Gauge adı verilen yeni bir sisteme bırakmış. V-Gauge her karakterde farklı çalışıyor. Bu sistem, SF5’in ilk ve en çok dikkat çeken özelliklerinden bir tanesi olarak ön plana çıkmış. V-Gauge üçe ayrılmış durumda ve V-Skills, V-Reverse, V-Trigger olarak adlandırılmışlar. “Peki bu bar nasıl dolacak?” derseniz cevabı çok basit; ağzımıza yüzümüze vuruldukça doluyor kendisi.

Dikkat çeken bir diğer yenilik ise Stun Bar geri eklenmiş. Hatırlarsanız SF3 3rd Strike oyununda falan vardı ancak SF4’te yoktu. Ancak SFV’te tekrar Stun Bar geri gelmiş. Böylece ne zaman bayılacağımızı ya da bayıltacağımızı daha net biliyoruz. EX Bar ise rakibimizi dövdükçe doluyor ve süperlerimizi kullanabilmemiz ya da EX-Attack yapmak için gerekiyor.

fragtist-inceleme-sf5-ps4-4

Oyunda şu an için 16 karakter bulunuyor ancak Capcom daha fazla karakterin oyuna ekleneceğini zaten oyun çıkmadan önce de belirtmişti. Hikaye ise SF3 ve 4 arasındaki boşluğu dolduruyor. Ancak belirtmem gerek, herkes gibi ben de oyunun hikaye modunu doyurucu bulmadım, en azından önceki SF oyunlarına göre zayıftı. Her karakter için 3-4 tane dövüş var. (Şaka gibi. 30-40 dakika da story mode mu biter olm? Şaka mısınız?)

Grafik konusuna gelecek olursak, ben çok beğendim (Ken hariç, Ken halen olması gerektiği gibi karizmatik ve yakışıklı değil. Bi garip duruyor.) Grafik motoru olarak Unreal Engine kullanan SFV’i oynarken görsel açıdan doyuma ulaştığımı söyleyebilirim. Özellikle önceki SF oyunlarında (SF3 3rd Strike hariç) karakterlerin animasyonlarından hep bi memnuniyetsizdim. Ancak SFV’te memnun kaldığımı rahatlıkla belirtebilirim. Burada değinmem gereken bir nokta daha var. Bildiğiniz gibi oyunu PS4 ile oynadım, ancak PC versiyonda bazı sıkıntılar olduğunu söyleyen arkadaşlarım oldu. Problemin Unreal Engine yüzünden olduğu dile getirildi. Tabii en kısa zamanda yama ile düzeltilecektir diye düşünüyorum.

Oynanış kısmında SF5, hem iyi hem de kötü olarak değerlendirebileceğimiz bir durumda. Biraz daha hızlandırılmış ve karakterlerin hareketleri daha kolay yapılabilir şekilde yeniden düzenlenmiş. Bazı özel hareketler yeniden yapılandırılmış, örneğin Chun Li ile meşur seri tekme hareketi için tekme tuşunu spamlamamız gerekirdi, artık aşağı>ileri>tekme yapmamız gerekiyor. Neredeyse çoğu karakterin hareketleri yarım daire (aşağı>ileri) ve yumruk/tekme ile yapılıyor. Hadouken (Aduket olm o!) atar gibi basıyoruz özel hareketleri. Oyunun biraz daha hızlanmış olması daha büyük sürpriz combolara olanak sağlıyor, ancak hareketlerin daha belirgin (karakter animasyonları) olması benim rakipten gelecek olan saldırıyı daha net kestirebilmeme olanak sağladı mesela. (Olm adamın ne yaptığını seçemiyor ve dayak yiyordum. Şimdi daha rahat oynuyorum ya. Ondan. Valla bak. İlk kez bi SF’da bu kadar iyi oynuyorum)

1 2 3

Görüntülenmeler:
257
İlgili etiketler:
· · · · · · · · ·
İlgili Kategoriler
İncelemeler · Konsol · Oyun İnceleme · PlayStation
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com