Grand Theft Auto markasının belki de en iyi zamanlarına gelmek üzereyiz. Bit gibi gözüken ilk oyundaki karakterimizden bu yana, seri boyunca akıllara kazanan bir sürü karakter geldi ve geçti. Oyun sektörünün en başarılı firmalarından biri olan Rockstar Games ise çok çalıştı, her seferinde bu seriyi geliştirdi ve herkesin saygısını kazandı. Şimdi saygı duyduğumuz bu adamlar, gelmiş geçmiş en iyi aksiyon oyununu geliştiriyorlar.
Öncelikle belirtmem gereken şey, gerek yabancı medyada, gerekse sosyal medya içerisinde oyuna dair çok fazla bilgi var ve bunların bir kısmı da oldukça yanlış yönlendirmelerde bulunuyor. Bugün elimizden geldiğince doğrularını seçip; resmî olarak açıklanan bilgilerle birleştirerek sizlere anlatacağız.
Hazırsanız başlıyoruz.
Rockstar Games’in Bitmek Bilmeyen Çalışma Arzusu
Sadece GTA serisi değil, Red Dead Redemption veya Max Payne gibi oyunları yaratan bir ekipten bahsediyoruz. Oyun dünyasına damgasına vuran Tommy Vercetti ya da Nico Bellic gibi karakterleri yaratan; Vice City’de yarattığı Malibu Barını herkesin aklına ve gönlüne kazımayı başaran, görev dışında tanıdığı serbestlik ile “açık dünya” türünü tanımlayan ekipten bahsediyoruz.
İşte bu Rockstar Games, GTA IV ile girdiği “daha ciddi” yol ile epey başarılı olmuş olacak ki, GTA serisini bir adım sonrasına taşımak için kaldığı yerden devam ediyor. Karakterlerden bahsettim zira bu zamana kadar tüm oyunlarında tek bir karakteri yönlendiriyor ve onun çevresinde gelişen hikâyeleri dinliyorduk. GTA V’de ise bu durum ortadan kalkıyor ve yerine birbirinden farklı hikâyelere sahip olan; arzuları, hedefleri, sorunları, korkuları ya da yetenekleri farlı olan üç karakter geliyor.
Karakterlerimizden ilki olan Franklin bir adrenalin bağımlısı. Bu da birazdan anlatacağım özel yeteneğini besleyen bir faktör. Diğer karakterimizin ismi Trevor ve tüm GTA serisindeki en “psikopat” ve sinirli karakter. Son karakterimiz ise Michael ve silah kullanma konusunda çok yetenekli. Henüz izlemediyseniz karakterler için ayrı ayrı yayınlanan videolar için sizi şu habere alalım.
Rockstar Games’in “üç karakter” seçimi aslında basit bir seçim değil. Zira oyunun tüm mekanikleri buna göre hazırlanıyor ve seride ilk defa gerçekleşen bu olay da inanılmaz bir çeşitlilik sağlıyor. Az önce söylediğim gibi, her karakterin kendine ait özellikleri var ve bu özellikler oynanışı oldukça etkileyecek. Birazdan detaylı şekilde anlatacağım ama şimdiden söylemekte fayda görüyorum. Oyun süresince karakterlerin tek başlarına görevleri de olacak; ancak daha çok iki ya da üç karakterin de yer aldığı görevlere girişeceğiz.
Geçtiğimiz aylarda “Yeni GTA oyunlarının neden 2 yılda bir çıkmadığına” dair bir soru yöneltilmişti yapımcılara. Oradan da aslında tüm oyun yapımcılarına ders olması gereken bir cevap çıkmıştı hatırlarsanız. Genel olarak iki yılda bir yapılan oyunların içerik olarak dolu olmasının imkansız olduğunu, GTA gibi bir serinin yeni oyunu için de uzun sürelerin gerektiğine dair şeyler söylenmişti. Şimdi hak vermezseniz bile, bu yazıyı bitirip oyunun derinliği hakkında fikir sahibi olduğunuzda kesinlikle hak vereceksiniz.